IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Китайско за европейския вкус: Тестваме Geely Cityray

Атрактивна цена и високи технологии са основните козове на новия играч на пазара

Китайските автомобили постепенно се превръщат от екзотика в нещо често срещано по европейските пътища. Броят им се увеличава, като не става въпрос само за електрически превозни средства, но и за модели с ДВГ. И тъй като в Европа интересът към SUV-модели не намалява, дори напротив, напълно логично е китайските производители да се опитват да се наложат и в тези сегменти на пазара.


Geely Cityray тест-драйв


Един от тези производители е Geely – най-голямата частна автомобилна компания в Китай. Тя е собственик на марки като Vоlvo и Lotus, като вече има сериозно присъствие в над 30 държави от цял свят. Съответно, нейните апетити към пазара в Европа са сериозни, като те се подхранват и от факта, че тя вече произвежда автомобили на Стария континент. И това й помага да избегне митата, налагани на китайските коли.

Гамата на марката се разраства и наскоро към нея се присъедини Geely Cityray, който заема нишата между малкия Coolray и големия Starray. Напълно в духа на тенденциите в индустрията, новият модел заема голяма част от дизайна и техническите решения от другите два SUV, които вече са познати на потребителите. В същото време амбициите му са да се бори с лидерите в един от най-оспорваните сегменти на пазара.


Geely Cityray тест-драйв


Като дизайн Cityray прави опит да се отличи от конкурентите, въпреки че някои детайли, особено в предната част изглеждат добре познати. В същото време решетката, LED-светлините и двуцветната тапицерия, предлагана като опция, помагат на автомобила да изглежда стилно и елегантно.

Важна роля за това играе и междуосието от 2701 мм, което осигурява не само стабилно поведение на пътя, но и по-голямо вътрешно пространство. В основата на автомобила е платформата BMA (B-segment Modular Architecture), разработена съвместно от инженерите на Geely и Volvo, а останалите размери са дължина 4510 мм, широчина – 1865 мм и височина – 1650 мм.


Geely Cityray тест-драйв


Сериозно внимание е обърнато и на здравината на конструкцията, която трябва да осигури по-висока безопасност. Каросерията на Cityray е изработена от 68,3% високоякостна стомана и 16% горещоформована стомана, което осигурява твърдост при относително ниско тегло – 1432 кг. За безопасността помагат и 6 въздушни възглавници, които осигуряват цялостна защита на шофьора и пътниците.

Интериорът също е подчинен на модерния стил, въпреки че някои решения вероятно няма да бъдат приети единодушно. Салонът е просторен, седалките са удобни, като комфортът при пътуване се увеличава от големия панорамен покрив и приятното амбиетно осветление.


Geely Cityray тест-драйв


В същото време обаче почти всички функции се управляват от вертикално разположен дисплей, като физически бутони и превключватели липсват. А ровенето в менюто при движение с по-висока скорост не е най-доброто решение в някои ситуации.

Претенции може да възникнат и към друго техническо решение в автомобила. Собствениците на iPhone, например, могат да се възползват от пълните възможности на Apple CarPlay, докато тези, които имат Android, ще трябва да използват приложението AutoDo. То само дублира екрана на телефона и не предлага същите възможности и лесно управление като познатото Android Auto, което вероятно няма да се хареса на някой.


Geely Cityray тест-драйв

И ако идеята на този автомобил е да бъде модерен и интересен за публиката с дизайна, модерния салон и предлаганите функции, то задвижването е конвенционално. Няма електрическа помощ, тоест това не е хибрид. Под капака е разположен 1,5-литров бензинов двигател, развиващ 174 к.с. и 290 Нм въртящ момент. Ако се чудите защо е избран този мотор, отговорът е в Китай – там автомобилите с по-голяма двигател са обложени с по-висок данък.

Този агрегат се съчетава със 7-степенна автоматична скоростна кутия с мокър двоен съединител, като задвижването е само към предния мост. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 7,9 секунди, което може и да не е впечатляващо за мнозина, но в случая е напълно достатъчно. Поведението на Cityray е напълно предсказуемо, като дори в поредица от завои колата стои достатъчно стабилно на пътя. От Geely посочват разход на гориво около 6,3 л/100 км, но в реални условия той е по-висок – около 8 л/100 км.


Geely Cityray тест-драйв


Трябва да се отбележи още, че Geely Cityray е оборудван с набор от съвременни системи за сигурност, които защитават водача и пътниците. Китайският SUV разполага с функция за автоматично аварийно спиране (AEB), адаптивен круиз-контрол (ACC), асистент за поддържане на лентата (LKA), следене на мъртвите зона (BSD), предупреждение при неволно напускане на лентата (LDW). Има и панорамна камера с 360-градусов изглед, която улеснява маневрите, особено при паркиране

Основният коз, на който разчитат в Geely, разбира се, е цената. Най-ниското ниво на оборудване излиза 59 633 лв, а най-високото – 64 522 лв, но в момента представителят на марката предлага отстъпка от близо 3000 лв.


Още снимка от теста на Geely Cityray - вижте в галерията:

Снимки: Automedia.bg, Тони Тончев

0 от 500
  • #27
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен С ( преди 2 месеца )
    към 17. Щеше да е смешно ако не беше тъжно да говориш кой в какво инвестира! А ти в какво инвестираш? Ако не е тайна?
  • #26
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Renault Symbioz в момента е 42к
  • #25
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Renault Symbioz в момента е 42к
  • #24
    9 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    1-во : Колата на снимката не би трябвало да струва повече от 20 хил. лева чисто нова. Да си я продават със здраве. 2-ро че имитира кадилак се вижда от луната. 3-то : Изобщо не е по Европейския вкус, по скоро по вкуса на извратен китаец който харесва американски коли. 4-то : след 2 години или 60.000 км което настъпи първо това чудо от поднебесната империя ще е годно само за скрап. Имам роднина които си купи нов донгфенг преди около година , сега не може да я продаде за 15 бона по малко
  • #23
    7 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Ако това на снимките е европейският вкус, значи аз не съм европеец. Не стига, че е грозно с незнайно качество, което още не е проверено във времето, ами и цената му е доооста раздута. С подобна цена не мисля, че ще имат големи продажби в Европа, която така или иначе се самоубива със санкции, населението обеднява, а автомобилите започват да се превръщат в лукс. Другото интересно е защо не ви дадоха автомобил за тест да направите видео. Или са отказали да ви платят ивиезаради това така.
  • #22
    6 rate up comment 12 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Някой може ли да ми каже защо в Китай тази кола струва 2 пъти по-евтино, а в Гайропа е 2 пъти повече? Защо така яко ни цакат, за да могат кърлежите от Брюксел да си пълнят чекмеджетата на нощните шкафчета и да заделят за оня шмъркалник от Киев и да правят оръжия с които да убиват.
  • #21
    13 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Обърнахте го на политически спор. Няма нужда - факта си е факт. Колата е менте копиращо кадилак , не се знае 2 години ли е живота и, 3 ли няма лошо трябва да има бюджетни коли за народа . Парадокса е, че искат да ни я продадат на тройна цена на която можем да си вземем нормална кола. Аз лично от китайците само *** за индииския ми телефон бих си взел. За кола и дума да не става освен ако не е на разумна цена за китайска еднодневка 5,000-15.000 евро макс
  • #20
    5 rate up comment 12 rate down comment
    До Enzo ( преди 2 месеца )
    Къде видя подкрепа за диктаторски режим? Не осъзнаваш ли че ти правиш точно това - обясняваш че твоя диктатор е по-добър от чуждия диктатор и трябва да си го защитаваш? Нима твоя диктатор който убива всеки който не е съгласен с него е по-добър диктатор? Не осъзнаваш ли че твоя диктатор направи цветни революции в държави които не подкрепят в неговата диктатура и изби техните лидери? Дали в тези държави сега се живее по-добре отколкото преди да им убият диктаторите?
  • #19
    1 rate up comment 6 rate down comment
    Жити Русе ( преди 2 месеца )
    До долния.Произвеждаме всякакви пирони с руски машини отпреди 40 години.
  • #18
    11 rate up comment 3 rate down comment
    Enzo ( преди 2 месеца )
    До #17: Ако това, което казваш беше вярно, днес Европа нямаше да е в паника, осъзнала, че без сериозната и решителна подкрепа на САЩ, е напълно неподготвена за война с Русия, в случай, че такава се състои утре. Т.е. ЕС едва сега решиха, че ще наливат милиарди за въоръжаване, защото III Св. война до година ще навлезе във втора фаза - т.е. ще погълне Европа. До сега Европа наливаше трилиони в това да се живее добре в Европа. Бъдете разумни и дори на думи не подкрепяйте диктаторски режими, тъпо е..