IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

140 души на ден на улицата – германската автоиндустрия е в огромна криза

Местните компании са отговорни за загубата на близо половината работни места в страната

Германската автомобилна индустрия е загубила повече от 50 000 работни места, или около 7% от работната си сила, миналата година. Кризата е огромна, като това се доказва, че съкращенията в автомобилната промишленост са причина за почти половината от загубените работни места в германската индустрия като цяло.


производство


Последните данни на Федералната статистическа служба показват, че в края на юни в германската индустрия са били заети 5,42 милиона души, което е с 2,1% по-малко от преди година. Само за година 114 000 души са останали без работа, като специално в автомобилната промишленост техният брой е 51 000. Това означава, че само автомобилната индустрия е отговорна за загубата на 45% от работните места, загубени през последните дванадесет месеца в Германия. С други думи, близо 140 души губят работата си всеки ден в продължение на една година.

Още през юни Федералната статистическа служба посочи, че промишленото производство в Германия е спаднало до най-ниското ниво от пандемията от коронавирус. В тази перспектива, в сравнение със ситуацията през 2019 (преди пандемията), броят на работните места в германската промишленост вече е намалял с 245 000, тоест с 4,3%.

„Слабото развитие на промишленото производство през второто тримесечие може отчасти да отразява реакцията на ефекта от ускоряващото се търсене, свързано с обявените от САЩ повишения на митата“, обясниха от Федералното министерство на икономиката.

Както отбелязва Deutsche Welle, намаляването на поръчките в автомобилната индустрия и „слабата икономическа ситуация по отношение на големите поръчки“ се оказват решаващи.

Американските мита върху продуктите от ЕС, които на практика повишават цените на германските продукти в САЩ, предизвикаха рязък спад в износа в тази посока. Не е изненадващо, че САЩ и Европейският съюз в момента водят напреднали преговори за формализиране на търговския пакт. Според последния план има реален шанс за намаляване на митата върху европейските автомобили през следващите няколко седмици.

Освен това германската автомобилна индустрия страда от нарастваща конкуренция на най-големия автомобилен пазар в света - Китай. Нарастващият ценови натиск от страна на местните производители на електрически автомобили и кризата на китайския пазар на недвижими имоти накараха клиентите, които досега са избирали германски премиум автомобили, да се откажат от тях или да пренасочат интереса си към местни марки.


0 от 500
  • #9
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Друг Гост ( преди 3 месеца )
    До 5 - май политиците не могат да накарат хората да се качат на електромобил.
  • #8
    11 rate up comment 0 rate down comment
    дддд ( преди 3 месеца )
    по-лошото е , че голяма част от нашия експортен пазар към Германия е свързан с тая индустрия и нищо чудно да има още съкращения и в бг
  • #7
    11 rate up comment 3 rate down comment
    до 5 ( преди 3 месеца )
    А ти защо не си купиш "евтин нов икономичен електромобил който върви три пъти повече и харчи пет пъти по-малко пари на километър" а пъплиш като баба със стария дизелак?
  • #6
    3 rate up comment 8 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    Освен това четвъртият политик да се разбере с третия Дали Ако всички караме шестаци на Русия ще им е добре или на нас които ще си даваме заплатите на Русия, вместо да си останат в България за зареждане с ток. Излишен безплатен ток, който така или иначе изнасяме. Въпросът е риторичен - дали да изнасяме ток и в икономиката да влизат милиарди или да внасяме Петрол и от икономиката да изтичат милиарди. Кога българина и България ще са по-добре? Или не е важно България да е добре, а друг да е зле?
  • #5
    4 rate up comment 8 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    Пембян оранжев сив тюркоазен и какъвто и да е там политик не може да накара хората да се качат на остарял скъп и лаком шестак, който пъпли като баба, вместо да си купи евтин нов икономичен електромобил който върви три пъти повече и харчи пет пъти по-малко пари на километър.
  • #4
    7 rate up comment 5 rate down comment
    Зелен Политик ( преди 3 месеца )
    Спокойно - важното е на Русия и Китай да им е зле. Ще продължаваме докато населението спре да изпуска въглероден двуокис
  • #3
    8 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Политическа статия - Перчема и Китай били виновни. НЕ, гостенката ни в неделя е виновна: зелена сделка, насилствено премахване на ДВГ, милиони безсмислени технически изисквания към новите МПС-та... Така, че тези 51 000 да си поискат загубените заплати от Y.p.c.y.л.и.ц.a. Я, да върнем редовите лакоми бензинови шестаци и нула спомагателни с-ми освен ABS и ESP => да падне себестойността на автомобил => да се купуват масово и да видим тогава дали ще има криза...
  • #2
    12 rate up comment 2 rate down comment
    abc ( преди 3 месеца )
    Германската автомобилна промишленост отива при германската електроника ... в Китай. И тренда е необратим. Като махнем снобарията от уравнението (хората за които е важна емблемата на капака), цената на лукса намалява с преместването на производствата в Китай, а иновациите вече не се случват в Германия. Германските коли все повече заприличват на телефоните Vertu от близкото минало. Богато накичени, но върху остарели платформи.
  • #1
    7 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    "Kризата на китайския пазар на недвижими имоти накараха клиентите, които досега са избирали германски премиум автомобили, да се откажат от тях" ?? - нещо хич не ми се връзва това обяснение за спадът на продажби в Китай