IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

140 души на ден на улицата – германската автоиндустрия е в огромна криза

Местните компании са отговорни за загубата на близо половината работни места в страната

Германската автомобилна индустрия е загубила повече от 50 000 работни места, или около 7% от работната си сила, миналата година. Кризата е огромна, като това се доказва, че съкращенията в автомобилната промишленост са причина за почти половината от загубените работни места в германската индустрия като цяло.


производство


Последните данни на Федералната статистическа служба показват, че в края на юни в германската индустрия са били заети 5,42 милиона души, което е с 2,1% по-малко от преди година. Само за година 114 000 души са останали без работа, като специално в автомобилната промишленост техният брой е 51 000. Това означава, че само автомобилната индустрия е отговорна за загубата на 45% от работните места, загубени през последните дванадесет месеца в Германия. С други думи, близо 140 души губят работата си всеки ден в продължение на една година.

Още през юни Федералната статистическа служба посочи, че промишленото производство в Германия е спаднало до най-ниското ниво от пандемията от коронавирус. В тази перспектива, в сравнение със ситуацията през 2019 (преди пандемията), броят на работните места в германската промишленост вече е намалял с 245 000, тоест с 4,3%.

„Слабото развитие на промишленото производство през второто тримесечие може отчасти да отразява реакцията на ефекта от ускоряващото се търсене, свързано с обявените от САЩ повишения на митата“, обясниха от Федералното министерство на икономиката.

Както отбелязва Deutsche Welle, намаляването на поръчките в автомобилната индустрия и „слабата икономическа ситуация по отношение на големите поръчки“ се оказват решаващи.

Американските мита върху продуктите от ЕС, които на практика повишават цените на германските продукти в САЩ, предизвикаха рязък спад в износа в тази посока. Не е изненадващо, че САЩ и Европейският съюз в момента водят напреднали преговори за формализиране на търговския пакт. Според последния план има реален шанс за намаляване на митата върху европейските автомобили през следващите няколко седмици.

Освен това германската автомобилна индустрия страда от нарастваща конкуренция на най-големия автомобилен пазар в света - Китай. Нарастващият ценови натиск от страна на местните производители на електрически автомобили и кризата на китайския пазар на недвижими имоти накараха клиентите, които досега са избирали германски премиум автомобили, да се откажат от тях или да пренасочат интереса си към местни марки.


0 от 500
  • #19
    1 rate up comment 0 rate down comment
    до . ( преди 3 месеца )
    колега, много си зле, незнам дали си си струва да ти се обясняват някои неща. Или си недорасъл или просто си расъл в саксия. А може би си комбинация от двете. Европа НЯМА ресурси, разчита само на внос. Изнасянето на технологии на изток е от ламтеж за печалби, но не и биз политическа подкрепа.
  • #18
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    До 12,в Китай зарядната мрежа е развита дори по-добре от бензиностанцийте и там драма няма. Карат много електрически автомобили и хибридни,и минимум с чисто ДВГ. Немските ко тоrници са слабо изявени и са сглобки в Китай. Китай е във ХХII век , а Дженедропа е между 19 и 20 век спрямо тях.
  • #17
    4 rate up comment 1 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    До 14. А защо все политиците са виновни за всичко, а производителите горките нямат вина? Защо в Китай без зелени политики произвеждат повече електромобили батерии и фотоволтаици от Европа. Всъщност извинявай за некоректния въпрос, защото Европа практически ВЪОБЩЕ НЕ ПРОИЗВЕЖДА панели и батерии. Защо политиците са виновни че mercedes, BMW, volkswagen или някоя немска компания не инвестират в технологии за батерии от 1995 като BYD, за да не разчитат на вносни "ресурси"?
  • #16
    5 rate up comment 2 rate down comment
    до радио точката ( преди 3 месеца )
    Аз пак да попитам - А ти защо не си купиш "евтин нов икономичен електромобил който върви три пъти повече и харчи пет пъти по-малко пари на километър" а пъплиш като баба със стария дизелак?
  • #15
    5 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    До 6,цър вул изнасяш ток за 00zета крайна бе,а тук ти бримчат цени до небесата.В Португалия,Испания и Франция видя ли кво стана като се срина тока,загинаха за 48 часа и се видя,че само един удар по енерго системата е достатъчен за да клекне цяла Geyrоpа и да фърли кърпата. Не може да слагаш 37 000 санкции и да си мислиш,че ще просъществуваш. Ел енергията основно идва от АЕЦ и от там е най-сигурна,от вятърничавите и слънчасалите не е постоянно за това са и тези сривове.А АЕЦ-е в Джендеропа няма.
  • #14
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Резултата е следствие на Евро политиката, която се подведе по "акъла" на зелените терористи. Едни народни избранници останаха глухи и слепи за мненията на специалисти, икономисти и хора от бранша. Не на последно място продадоха интересите на Европа, избирателите, отрязаха си клона на евтини ресурси..
  • #13
    2 rate up comment 6 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    До 11. Дали трака японски бензин или германски дизел, то производството на тракащи автомобили ще намалява с бързи темпове, защото хората които си купуват НОВИ автомобили няма да иска да тракат, защото всяко тракане е ненадежно и изисква поддръжка и ходене в сервиз дори когато не е развален, за да му сменяш кръвта за да не умре. Тези по улиците ще продължават да тракат още десетилетия докато умрат от старост или болест.
  • #12
    1 rate up comment 4 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    Тоест ако изравняването стане преди 2035 хората сами ще преминат на електромобили и без забрани. Ако цените не са се изравнили до 2035, хората пак няма да си купуват електромобили и забраната ще трябва да бъде отложена. Точно затова такава забрана е безсмислена. А китайците вече свалиха цените на електромобилите, така че НЕ Е ВЪПРОСА ДАЛИ, А КОГА електромобилите ще станат по евтини И в Европа и мача е свирен. Както за ДВГ, така и за производителите на ДВГ в частност Германските.
  • #11
    5 rate up comment 6 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 3 месеца )
    Върховното технологично постижение на вурстовете е тракащ канцерогенен дизел с ниска надеждност и претенции за "премиум". Резултатът е съвсем закономерен.
  • #10
    5 rate up comment 2 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    До 9. Политиците не могат да те накарат да се качиш на електромобил и това го повтарям от повече от 10 години. Човек не си избира автомобила по политически воли, екологични причини и други за които на вас все ви се въртят в главата. Колко пъти ви повторих че забраната за 2035 е абсолютно безсмислена, защото преминаването към електромобили ще стане единствено и само когато цените на електромобилите се изравнят с ДВГ и има зарядна инфраструктура? НЯМА КАК ДА СТАНЕ ПРЕДИ ТОВА, независимо коя година