Кризата в европейската автомобилна индустрия се задълбочава, а прогнозите близките месеци рисуват все по-мрачна картина. В момента германската автомобилна индустрия изпитва най-големите проблеми - в продължение на много месеци тя е затрупана от вълна от нерентабилност и масови съкращения. Трудностите на сектора имат обратен ефект и върху компаниите от машиностроенето и доставчиците на компоненти.

Наскоро германската автомобилна индустрия загуби още един играч. Werkzeugbau Laichingen - компания с повече от 130-годишна традиция, е подала молба за фалит в Окръжния съд в Щутгарт. Временният синдик Мартин Муха подчерта, че намаляващият брой поръчки и по-строгите финансови условия в крайна сметка определят съдбата на компанията.
В базираната в Лайхинген компания, която е специализирана в производството на металообработващи машини за автомобилната индустрия, в момента работят около 100 души. Молбата за обявяване в несъстоятелност обаче не трябва да означава край на нейната дейност. Управителният съвет твърди, че това е стъпка към подреждане на финансите и шанс за ново отваряне. В момента синдикът разследва дали компанията може ефективно да продължи дейността си, като в същото време се водят разговори с изпълнители и потенциални инвеститори.
Както подчертават германските медии, фалитът на компанията от Лайхинген е не само местен проблем, но и сигнал за задълбочаващата се криза в Баден-Вюртемберг. Регионът е преживявал подобни сътресения и преди – преди няколко месеца заводът в Рустер беше затворен, а още преди това Allgaier Automotive обяви необходимостта от мащабно преструктуриране.


3