IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Втори производител на емблеми на Mercedes фалира

Компанията Gerhardi е поредната жертва на кризата в автомобилната индустрия

Доставчикът на звездите с марка Mercedes-Benz обяви фалит. Германската компания Gerhardi Kunststofftechnik GmbH, не успя да се справи с предизвикателствата, пред които е изправена съвременната европейска автомобилна индустрия заради спада в търсенето на електрически автомобили и изпадна в несъстоятелност, съобщава Bloomberg.


Mercedes-Benz


Gerhardi фалира след дълъг период на спад в търсенето на нейните продукти. Какво ще се случи с нейните 1500 служители, все още не е известно. Компанията започва своя път преди повече от два века с производството на метални изделия, а след това се присъединява към автомобилната индустрия и доставя емблеми със звезди за седаните Mercedes-Benz.

Всъщност, това е поредната жертва на кризата в автомобилната индустрия. Други доставчици на части и оборудване също са принудени да намалят производството на фона на спад в продажбите на автомобили. Френската Forvia SE (доставчик на части за Volkswagen и Stellantis) съкращава хиляди работни места, а германската Webasto SE е натрупала дългове от милиард евро.

Големият шведски производител на батерии Northvolt AB също изпитва финансови затруднения. И с предстоящите съкращения във Volkswagen, Stellantis и Ford ситуацията със сигурност ще се влоши. Като цяло, само през 2024 европейските производители на автомобилни части са обявили съкращения на близо 55 000 служители, повечето в Германия, като това е повече от периода на пандемията.

Интересното е, че Gerhardi  не е единственият производител на „звезди“ за Mercedes-Benz, който фалира през последните години. През 2022 това се случи с компанията BIA Forst. Тя произвеждаше емблеми, които бяха монтирани вертикално, например на S-Class.


0 от 500
  • #7
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Скъсани боксерки ( преди 5 часа )
    Когато всички цени се повишават на годишна база с 10%, продължаваш да купуваш храна, защото от 2 лева хляба става 2.20. За година ще платиш 40 лева повече. Когато изпращаш автомобил, месечната ти вноска от 700 става 770, примерно. 840 лева отгоре. 40 не е като 840. А хляб трябва да ядеш, старата кола все ще избута още някоя година....Прости сметки, ама факт.
  • #6
    11 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 8 часа )
    Нормално е Мерцедес да има проблеми. Само им отворете сайта и вижте колко модела предлагат в момента! Като насложим и всички възможни конфигурации това е ЛУДОСТ! Няма никакъв смисъл от толкова много модели. Само си представете колко много пари са хвърлили са разработки и после още колко пари ще попилеят за гаранционно обслужване. Тойота която е най голямата автомобилна фирма в света имат 3 пъти по малко модели от Мерцедес. Японеца си прави сметката! Тесла имат само 4 модела. Това е ефективност!
  • #5
    13 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 8 часа )
    5, нищо не произвеждат сами (не само МБ). Предимно само асемблират. Всичко е на поддоставчици, които от своя страна са изнесли производства където е евтино. Дори и софтуера не пишат сами.
  • #4
    10 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 9 часа )
    Вече няма евтини суровини и работната заплата в Германия е висока. Как няма да фалират. По-сериозният въпрос е: колко от компонентите Мерцедес и другите като тях произвеждат сами.. Щом и китайците вече не ги искат!
  • #3
    22 rate up comment 3 rate down comment
    Инфо ( преди 10 часа )
    Компанията е била създадена 1796г. Има тяхна публикация за фалита им. Основната причина е спада в продажбите на мерцедес. Преживяла е две войни и Наполеон, но от Брюксел успяха да я убият.
  • #2
    15 rate up comment 2 rate down comment
    А дали е така... ( преди 11 часа )
    Какво общо има ниското търсене на ел коли и фалитът им?! Дали истината не се крие във факта че всички са страшно задлъжнели и само плащането на лихвите изисква постоянен растеж на печалбите от 3-5% годишно? И две години на официални лихви над 4 повиши разходите за обслужване на заемите.
  • #1
    18 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 12 часа )
    Балонът EV се спука,дами и господа!