IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Германска компания, която искаше да произвежда коли у нас, е пред фалит

Next e.Go не успя да намери финансиране и поиска да бъде обявена в несъстоятелност

Германският производител на електрически автомобили Next e.Go не успя да намери финансиране и подаде молба пред съда за обявяване в несъстоятелност. Това се случва за втори път (първият беше през 2020 година), като от компанията обявиха, че причината за това е „неблагоприятна пазарна среда", съобщават медиите в Германия.


Next e.Go


Молбата за обявяване в несъстоятелност е подадена в съда в Аахен (Германия), а начело на Next e.Go е назначен синдик. Той ще трябва да прецени дали производителят може да бъде преструктуриран или ще бъде обявен в несъстоятелност. Служителите на компанията са били уведомени в края на миналата седмица за случващото се, както и за стъпките, които ще бъдат предприети.

Според официалното изявление на Next e.Go до тази ситуация се е стигнало заради „неблагоприятно развитие на индустрията на електрическите автомобили и нестабилносп на капиталовите пазари“. Производителят на електромобили изпитва сериозни финансови трудности от доста време, а опитите за намиране на нови инвеститори, както и за сливане с други компании не успяха. През 2022 г. обяви, че започва прием на поръчки на нов модел - е.wave X, но той така и не се появи на пазара.


Next e.Go


Две години по-рано тогавашният министър на икономиката Кирил Петков и председателят на борда на директорите на Next.e.Go Mobile Али Визваеи подписаха меморандум за строителството на завод за електрически автомобили в Ловеч. Инвестицията на германския стартъп трябваше да бъде на стойност 140 милиона евро, като се предвиждаше у нас да се произвежда първият модел на марката - e.Go.Lifе.

През 2023 година обаче планираното сливане с американската компания Athena Consumer Acquisition Corp и излизането на фондовата борса в Ню Йорк с цел привличане на капитали се провали. Именно листването на борсата трябваше да осигури средства за строителство на завода за електромобили в Ловеч.

 


 

0 от 500
  • #15
    3 rate up comment 0 rate down comment
    до 10 ( преди 1 месец )
    Ще почнат да се купувят като въведат данъци за тегло и рязмери на автомобила и с все по трудното намиране на места за паркиране и ограничаване на влизането на големи коли в градовете
  • #14
    8 rate up comment 4 rate down comment
    Ха ха ха! ( преди 1 месец )
    Кирчо и Кокорчо са и видели сметката! )))
  • #13
    13 rate up comment 3 rate down comment
    във фалит ( преди 1 месец )
    Точната дума не е пред фалит ,а във фактически фалит.То още тогава беше ясно,че това е пиниз на Кирчо Интелекта за пред неговите изключително "интелигентни" гласоподаватели.
  • #12
    9 rate up comment 4 rate down comment
    До 4 ( преди 1 месец )
    За да сглобяваш коли не ти трябват инженери. То изобщо инженерното образование е опорочено.Това което учат и работят инженерите в България на запад се прави от средни техници.В Бъгъ както и в Раша е пълно с хора с големи претенции които не отговарят на възможностите им.
  • #11
    10 rate up comment 6 rate down comment
    Оня ( преди 1 месец )
    Хах, поредния кьорфишек на КириТу.
  • #10
    6 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Точно тази компания никога не е имала шанс, защото с десетилетия вече е доказано, че хората не купуват подобни микро-автомобилчета. За останалите неща пък да не говорим - компанията никога не е имала някакво по-иновативно ноу-хау.
  • #9
    11 rate up comment 0 rate down comment
    Sfd ( преди 1 месец )
    Аз бях направо шокиран като подписаха - те си бяха в фалит още тогава тук в Германия .Далаверка някаква завъртяха
  • #8
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Гост ( преди 1 месец )
    Това не е изненада, защото всички подобни стартъпи в момента са пред фалит. Дори щатските Ривиан и Лусид не виждам как ще оцелеят, като за вторите съм сигурен, че си заминават. От EV печели Тесла, останалите са на загуба и няма изгледи този тренд да се промени
  • #7
    13 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Леле каква изненда...
  • #6
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    а не така всеки гаражен майстор знае повече за автомобилите от инженерите на голямата тройка