IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Германска компания, която искаше да произвежда коли у нас, е пред фалит

Next e.Go не успя да намери финансиране и поиска да бъде обявена в несъстоятелност

Германският производител на електрически автомобили Next e.Go не успя да намери финансиране и подаде молба пред съда за обявяване в несъстоятелност. Това се случва за втори път (първият беше през 2020 година), като от компанията обявиха, че причината за това е „неблагоприятна пазарна среда", съобщават медиите в Германия.


Next e.Go


Молбата за обявяване в несъстоятелност е подадена в съда в Аахен (Германия), а начело на Next e.Go е назначен синдик. Той ще трябва да прецени дали производителят може да бъде преструктуриран или ще бъде обявен в несъстоятелност. Служителите на компанията са били уведомени в края на миналата седмица за случващото се, както и за стъпките, които ще бъдат предприети.

Според официалното изявление на Next e.Go до тази ситуация се е стигнало заради „неблагоприятно развитие на индустрията на електрическите автомобили и нестабилносп на капиталовите пазари“. Производителят на електромобили изпитва сериозни финансови трудности от доста време, а опитите за намиране на нови инвеститори, както и за сливане с други компании не успяха. През 2022 г. обяви, че започва прием на поръчки на нов модел - е.wave X, но той така и не се появи на пазара.


Next e.Go


Две години по-рано тогавашният министър на икономиката Кирил Петков и председателят на борда на директорите на Next.e.Go Mobile Али Визваеи подписаха меморандум за строителството на завод за електрически автомобили в Ловеч. Инвестицията на германския стартъп трябваше да бъде на стойност 140 милиона евро, като се предвиждаше у нас да се произвежда първият модел на марката - e.Go.Lifе.

През 2023 година обаче планираното сливане с американската компания Athena Consumer Acquisition Corp и излизането на фондовата борса в Ню Йорк с цел привличане на капитали се провали. Именно листването на борсата трябваше да осигури средства за строителство на завода за електромобили в Ловеч.

 


 

0 от 500
  • #5
    7 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Тука работят само бизнеси на ишлеме. Да им дадат на нашите готово проект, мостри със параметри и всичко и да им сложат началници отвън да им изискват качество. Не може да чакаш от българин да ти проектира кола и тя да става за нещо.
  • #4
    12 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    България се провали дори когато имаше възможност да сглобява китайски коли които идваха на части. За наше производство и дума не може да става. Абсурд. Тука няма такива инженери. Вие знаете ли как се конструира автомобил? Те нашите само един двигател не могат да направят! 10 години няма да им стигнат да проектират един съвременен двигател! Да не говорим за останалото, скоростни кутии, електроники, окачвания....това са непостижими неща за нашите ***.
  • #3
    23 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    България не може да произвежда коли защото няма вече кой работи. Тука няма хора за нищо на тая опоскана територия. За да произвеждаш автомобили трябва да имаш инженери и специалисти на световно ниво. Не е само да измислиш колата, ами да организираш самото производство, да изградиш роботите и поточните линии това е най сложната работа. Отделно после ти трябват хиляди млади и кадърни хора да работят на поточните линии. Та какви автомобили ще произвеждаме ние? И то в Ловеч дето е пред закриване?
  • #2
    14 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Не са само те, всеки заобикаля България и с право, BYD примерно.
  • #1
    16 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    от самото начало се знаеше че проекта е пералня като цялата енергийна ефективност саниране фотоволтаици перки маски каски