IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

140 души на ден на улицата – германската автоиндустрия е в огромна криза

Местните компании са отговорни за загубата на близо половината работни места в страната

Германската автомобилна индустрия е загубила повече от 50 000 работни места, или около 7% от работната си сила, миналата година. Кризата е огромна, като това се доказва, че съкращенията в автомобилната промишленост са причина за почти половината от загубените работни места в германската индустрия като цяло.


производство


Последните данни на Федералната статистическа служба показват, че в края на юни в германската индустрия са били заети 5,42 милиона души, което е с 2,1% по-малко от преди година. Само за година 114 000 души са останали без работа, като специално в автомобилната промишленост техният брой е 51 000. Това означава, че само автомобилната индустрия е отговорна за загубата на 45% от работните места, загубени през последните дванадесет месеца в Германия. С други думи, близо 140 души губят работата си всеки ден в продължение на една година.

Още през юни Федералната статистическа служба посочи, че промишленото производство в Германия е спаднало до най-ниското ниво от пандемията от коронавирус. В тази перспектива, в сравнение със ситуацията през 2019 (преди пандемията), броят на работните места в германската промишленост вече е намалял с 245 000, тоест с 4,3%.

„Слабото развитие на промишленото производство през второто тримесечие може отчасти да отразява реакцията на ефекта от ускоряващото се търсене, свързано с обявените от САЩ повишения на митата“, обясниха от Федералното министерство на икономиката.

Както отбелязва Deutsche Welle, намаляването на поръчките в автомобилната индустрия и „слабата икономическа ситуация по отношение на големите поръчки“ се оказват решаващи.

Американските мита върху продуктите от ЕС, които на практика повишават цените на германските продукти в САЩ, предизвикаха рязък спад в износа в тази посока. Не е изненадващо, че САЩ и Европейският съюз в момента водят напреднали преговори за формализиране на търговския пакт. Според последния план има реален шанс за намаляване на митата върху европейските автомобили през следващите няколко седмици.

Освен това германската автомобилна индустрия страда от нарастваща конкуренция на най-големия автомобилен пазар в света - Китай. Нарастващият ценови натиск от страна на местните производители на електрически автомобили и кризата на китайския пазар на недвижими имоти накараха клиентите, които досега са избирали германски премиум автомобили, да се откажат от тях или да пренасочат интереса си към местни марки.


0 от 500
  • #39
    2 rate up comment 1 rate down comment
    До 17 ( преди 3 месеца )
    Точно това е истината! Но е по-лесно да обвиняваш готовите жертвени козли, вместо да излезе, че всъщност отговорността е в твоя телевизор (условно казано). Лежаха на стари лаври и животът премина покрай тях с бързи темпове, стигане - много трудно!
  • #38
    2 rate up comment 4 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    Разбира се че антиелектриците трябва да игнорирате фактите, че xiaomi с 2000 човека произвежда 300 000 автомобила, а германците плащат заплати на още 50 000 човека за същите 300 хиляди автомобила които начисляват към цената на автомобилите си. А после държавата Китай е виновна за ниските цени на китайските автомобили, защото някой така ви е пуснал отгоре да пропагандирате, като игнорирате всякакви факти.
  • #37
    1 rate up comment 1 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    Пиши пиши от мое име захаринчо. Забравил си да се похвалиш от мое име че си бременен от Илон Мъск и че чакаш близнаци. Те хората си мислиш че са функционално неграмотни като тебе и не могат да различат кой пише, независимо от Ника?
  • #36
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Антиелектрика ( преди 3 месеца )
    Хайде пак 200 поста от функционалчо. Защо му се връзвате на простотиите? Игнорирайте го, защото просто е с диагноза, а и носи слушалки с 1 тесла магнит, защото така му е казал ChatGPT, нищо че такива съществуват само в мокрите му сънища, както и китайски миксери с по 5000 к.с.
  • #35
    6 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    продават някакви коли пластик фантастик като голф, и братчет му Т-Рок които от 40к лева предното поколение вече са по 100к, сума която 2018 се взимаше Туарег.
  • #34
    0 rate up comment 2 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    Хайде сега си помислете как Европа дърпа дявола за опашката, като си мисли че ако китайците дойдат да инвестират в заводи за производство на електромобили в Европа ще създават работни места тук! Омръзна ми да повтарям да внимавате какво си пожелавате, защото може да ви се случи!
  • #33
    0 rate up comment 3 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    И понеже не можете да смятате и да направите връзка между цифрите, то xiaomi с 2000 човека произвежда 320 хиляди годишно, което прави 160 автомобила на човек. Германците само за една година са уволнили 50 000 човека, които ако произвеждаха по 160 автомобила на човек, само те биха произвеждали 8 милиона автомобила годишно, А цяла Германия произвежда 4 милиона автомобила, като тези 50 000 уволнени са много малка част от персонала на автомобилните заводи.
  • #32
    0 rate up comment 1 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    До 29. Бъркаш прогноза за 2030 на Тесла за която винаги съм казвал, че няма да постигнат 20 милиона продажби, защото няма да има толкова търсене, а всички антиелектрици накуп обясняваха че дори да има търсене за 20 милиона Тесла не може да ги произведе. Тези 320 000 производствен капацитет на xiaomi всъщност са 80 хиляди за тримесечие умножено по четири тримесечия - ОСТАРЕЛИЯ производствен капацитет на xiaomi, който сега е по-голям.
  • #31
    0 rate up comment 2 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    Абе яйцеклет 28 - впечатлявам всеки който се докосне до мен. Цяла Пещера е впечатлена от мен, няма човек който да не ме познава. Само питай "Кой ви е селския ***" и всички ще ти разкажат за мен. Не съм бил впечатлявал
  • #30
    1 rate up comment 0 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    Много харесвам колите на Xiaomi, но няма да си купя, защото не му е дошло времето