Германската автомобилна индустрия е загубила повече от 50 000 работни места, или около 7% от работната си сила, миналата година. Кризата е огромна, като това се доказва, че съкращенията в автомобилната промишленост са причина за почти половината от загубените работни места в германската индустрия като цяло.

Последните данни на Федералната статистическа служба показват, че в края на юни в германската индустрия са били заети 5,42 милиона души, което е с 2,1% по-малко от преди година. Само за година 114 000 души са останали без работа, като специално в автомобилната промишленост техният брой е 51 000. Това означава, че само автомобилната индустрия е отговорна за загубата на 45% от работните места, загубени през последните дванадесет месеца в Германия. С други думи, близо 140 души губят работата си всеки ден в продължение на една година.
Още през юни Федералната статистическа служба посочи, че промишленото производство в Германия е спаднало до най-ниското ниво от пандемията от коронавирус. В тази перспектива, в сравнение със ситуацията през 2019 (преди пандемията), броят на работните места в германската промишленост вече е намалял с 245 000, тоест с 4,3%.
„Слабото развитие на промишленото производство през второто тримесечие може отчасти да отразява реакцията на ефекта от ускоряващото се търсене, свързано с обявените от САЩ повишения на митата“, обясниха от Федералното министерство на икономиката.
Както отбелязва Deutsche Welle, намаляването на поръчките в автомобилната индустрия и „слабата икономическа ситуация по отношение на големите поръчки“ се оказват решаващи.
Американските мита върху продуктите от ЕС, които на практика повишават цените на германските продукти в САЩ, предизвикаха рязък спад в износа в тази посока. Не е изненадващо, че САЩ и Европейският съюз в момента водят напреднали преговори за формализиране на търговския пакт. Според последния план има реален шанс за намаляване на митата върху европейските автомобили през следващите няколко седмици.
Освен това германската автомобилна индустрия страда от нарастваща конкуренция на най-големия автомобилен пазар в света - Китай. Нарастващият ценови натиск от страна на местните производители на електрически автомобили и кризата на китайския пазар на недвижими имоти накараха клиентите, които досега са избирали германски премиум автомобили, да се откажат от тях или да пренасочат интереса си към местни марки.


1