IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

140 души на ден на улицата – германската автоиндустрия е в огромна криза

Местните компании са отговорни за загубата на близо половината работни места в страната

Германската автомобилна индустрия е загубила повече от 50 000 работни места, или около 7% от работната си сила, миналата година. Кризата е огромна, като това се доказва, че съкращенията в автомобилната промишленост са причина за почти половината от загубените работни места в германската индустрия като цяло.


производство


Последните данни на Федералната статистическа служба показват, че в края на юни в германската индустрия са били заети 5,42 милиона души, което е с 2,1% по-малко от преди година. Само за година 114 000 души са останали без работа, като специално в автомобилната промишленост техният брой е 51 000. Това означава, че само автомобилната индустрия е отговорна за загубата на 45% от работните места, загубени през последните дванадесет месеца в Германия. С други думи, близо 140 души губят работата си всеки ден в продължение на една година.

Още през юни Федералната статистическа служба посочи, че промишленото производство в Германия е спаднало до най-ниското ниво от пандемията от коронавирус. В тази перспектива, в сравнение със ситуацията през 2019 (преди пандемията), броят на работните места в германската промишленост вече е намалял с 245 000, тоест с 4,3%.

„Слабото развитие на промишленото производство през второто тримесечие може отчасти да отразява реакцията на ефекта от ускоряващото се търсене, свързано с обявените от САЩ повишения на митата“, обясниха от Федералното министерство на икономиката.

Както отбелязва Deutsche Welle, намаляването на поръчките в автомобилната индустрия и „слабата икономическа ситуация по отношение на големите поръчки“ се оказват решаващи.

Американските мита върху продуктите от ЕС, които на практика повишават цените на германските продукти в САЩ, предизвикаха рязък спад в износа в тази посока. Не е изненадващо, че САЩ и Европейският съюз в момента водят напреднали преговори за формализиране на търговския пакт. Според последния план има реален шанс за намаляване на митата върху европейските автомобили през следващите няколко седмици.

Освен това германската автомобилна индустрия страда от нарастваща конкуренция на най-големия автомобилен пазар в света - Китай. Нарастващият ценови натиск от страна на местните производители на електрически автомобили и кризата на китайския пазар на недвижими имоти накараха клиентите, които досега са избирали германски премиум автомобили, да се откажат от тях или да пренасочат интереса си към местни марки.


0 от 500
  • #29
    1 rate up comment 0 rate down comment
    До 27 ( преди 3 месеца )
    Само този 320 000 производствен капацитет да не го смяташ като 20 000 000 годишно тесли, че яко се оусра с това смятане
  • #28
    2 rate up comment 1 rate down comment
    До радио точката ( преди 3 месеца )
    Въпроса е защо ти не караш електрокар, а дизелак. Точно този въпрос ти зададох. Не става въпрос да впечатляваш някого, а е въпрос, че са евтини, бързи и 5 пъти по-икономически изгодни. Ти по принцип с тази липса на интелект, възпитание, сдържаност и характер на 90 годишен ерген-девственик, никой не можеш да впечатлиш с нищо и едва ли някога си впечатлявал. Кола, без значение каква, едва ли ще ти помогне да създадеш добро впечатление у някого
  • #27
    3 rate up comment 3 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    Например много ми е удобен пример с xiaomi. Какво може да постигне една единствена компания, ВМЕСТО ДА МРЪНКА КАТО ГЕРМАНСКИТЕ. Xiaomi за последното тримесечие произведоха 82 000 бройки с 2000 човека персонал на поточните линии. Това е 320 хиляди годишно производствен капацитет. Германците се оплакват че само за година са уволнили 50 000. Какво ти говорят цифрите като махнеш политическото говорене господин Захариев ха-ха гост Димов и там другите никове? Или сте алергични към цифри и факти?
  • #26
    3 rate up comment 2 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    Моята теза винаги е била, че слънчевата енергия е на път да стане най-евтината възможна енергия, която всеки сам може да си произведе за да не е зависим от картели, олигополи, политици, геополитика, войни или каквото и да било. А след това логично, всяко нещо в което изисква енергия ще премине на евтино електричество. Както транспорт, така и индустрия и домакинства. Къде видя марки и личности? Тесла и Германия бяха удобен пример, но сега има по-добри, които да ви давам за практически примери.
  • #25
    2 rate up comment 1 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    До 24. За разлика от вашите религии и кланяне на фирми и личности, аз винаги съм се кланял на физиката и математиката, както и на логиката изградена върху тях. Затова аз винаги говоря с цифри и факти, а срещу мен винаги има мнения които са изпълнени с прилагателни и нито една цифра и факт. Точно като твоето господин сектант Захариев.
  • #24
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Хора, по броя спам-ове и безцеремонния начин на изразяване, "биещ глава в цимента" на електромобилността, става ясно, че "."-та е нашият всеобщ "любимец" MythBuster-чо. Спрете да му се връзвате на приказките, защото видяхме какво стана с мантрата за величието на Илон-чо и мизерната му фирмичка за компютри на колела; сега "Митето" си е намерил друга, но подобна, религия. Оставете го да си напише 200-те поста и си карайте хубавите ДВГ-та...
  • #23
    2 rate up comment 3 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    И как точно си представяте в Германия да настигне китайците, след като китайски производител на телефони който започна производство по средата на 2024 година е на път да продава на месец около 50% от производството на електромобили в цяла Германия от всички автомобилни производители взети заедно? Миналата година през три месеца удвояваше производствения капацитет. Тоест напълно реално може след няколко месеца само xiaomi да произвежда повече електромобили от Германия на двойно по-ниска цена
  • #22
    1 rate up comment 1 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    И понеже обвиняваш мен че съм расъл в саксия, ти в какво си расал за да не можеш толкова време да ме разбереш че единственият изход е Европа да започне да обучава кадри и да хвърля милиарди и трилиони в разработка на нови видове батерии в които да бъде лидер и такива за които не им трябват вносни ресурси, като например натриево-йонни, за които всичките ресурси са в Европа но трябва само ТЕХНОЛОГИЯ? Какъв ще ти е аргументът срещу тази идея и това решение на проблемите с ресурсите?
  • #21
    2 rate up comment 2 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    До 19. А ти видя ли че ресурсите са в кавички? Защо смяташ че ресурсите за производство на китайските батерии не са вносни? Китай внася дори въглища, да не говорим за литий, никел и петрол. Китай не е ресурсна държава като Русия. Всъщност е точно обратното ползват Русия за ресурси. Тоест немската автомобилна промишленост разчита на батерии произведени в Китай с ресурси от Русия Австралия и чили. А защо не си ги произвежда сама ? Ами защото не може.
  • #20
    1 rate up comment 2 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    До 16. Захаринчо, не си купувам защото не съм пъпчив тийнейджър като тебе който да си мечтае за бръмчащ и тракащ бензинов шестак, който е най-бързият автомобил на света и мацките сами се качват в него и ще се ожениш по-лесно. Това съм го изживял преди 30 години, а кризата на средната възраст все още не ме е налегнала за да харча пари да впечатлявам хора като тебе които не харесвам. Така че въпросът е Ти защо не караш шестак? А защо не осмак?