fallback

Колко от батерията си запазва Tesla след 410 000 км?

Този Model 3 доказва колко е важно „правилното“ зареждане

Един от най-разпространените притеснения относно електрическите автомобили е трайността на батериите и;. Опасенията са, че след няколко години капацитетът им значително ще намалее, което ще направи автомобила неизползваем или скъп за поддръжка.

Конкретни случаи обаче все по-често доказват обратното. Последният пример идва от Западна Австралия, където Tesla Model 3 от 2021 е изминала впечатляващото разстояние от 410 000 км с оригиналната батерия и двигател, като все още запазва между 88 и 90% остатъчен капацитет (SOH или "State of Health").

Моделът - Standard Plus с 60 kWh LFP батерия и задно предаване, се използва ежедневно за превоз на пътници (Uber), като Системата за управление на батерията (BMS) разкри впечатляващи данни. В 71% от случаите зареждането е направено бавно, тоест с променлив ток (38 012 kWh) и 29% в бърз режим DC (15 556 kWh), като тази комбинация се счита за оптимална за здравето на акумулатора.

Според изчисления на Еди Гутманис, основател на EV Workz (консултант на инженерни услуги), ако същото разстояние е било пропътувано със среден бензинов автомобил от 7 л/100 км, горивото би струвало около 50 000 австралийски долара (около 30 000 евро). Вместо това действителните разходи за зареждане на Model 3, възползвайки се от местните цени на електроенергията, са близо 13 000 австралийски долара (8000 евро). Това означава икономия от 37 000 австралийски долара (20 000 евро) само за енергия, да не говорим за по-ниските разходи за поддръжка от двигател с вътрешно горене.

Гутманис допълва, че за постигането на подобни резултати най-важното е правилната и редовна поддръжка. За 4 години от закупуване на този Model 3 се е наложило само едно посещение в сервиз за по-сериозен ремонт и това е станало, след като са се появили осезаеми вибрации по време на шофиране. Оказва се, че проблемът е в подпорите на електромотора, които са заменени за 7 часа срещу 130 долара (80 евро) и сега колата е като „чисто нова“.

fallback
  • #46
    . ( преди 3 месеца )
    Колко автомобила като тази Тесла може да зарежда една такава батерия? Но ако може отговорът да е цифри подредени като числа, а не само букви подредени като обидни квалификации? Дали комбинацията на електромобил с такива батерии няма да подпише смъртната присъда на ДВГ при автомобили с голям годишен пробег, каквито са фирмените например?
  • #45
    Хаха ( преди 3 месеца )
    На приказки е лесно, функционалчо.Въпросът ми е колко такива зарядни станции построи ти? Колкото и микроТЕЦа в мазето,николко.
  • #44
    Хаха ( преди 3 месеца )
    Тази Тесла е работила като Юбер такси в градски условия и разхода от 13 квтч/100 е напълно нормален за града, функционалчо.
  • #43
    . ( преди 3 месеца )
    Всеки може да провери колко може да му струва тока без субсидии Батерия Dyness DH200F с капацитет 215kWh и мощност 100 kW струва 66 000 евро. Ако свържеш към нея 180kW фотоволтаични панели за 50 000 лв, можеш да захранваш 100 киловата зарядни станции , която сама ще си произвежда над 200 000kWh годишно. Ще струва по-малко от 200 000 лв включително зарядните. При левче за киловатчас за първата година и 1 милион километра годишно, си връща инвестицията за първата година. След това безплатно.
  • #42
    . ( преди 3 месеца )
    Отговора на този инженер-поет, очевидно не е верен. Седни си - двойка "Гост ( преди 2 часа )Математичко електричко,този е зареждал по два пъти на ден.На нощна в гаража и на бърза зарядна през деня.Голям пробег от 400 км с две зареждания дневно."
  • #41
    . ( преди 3 месеца )
    Хайде да видим поне един инженер поет Дали ще може да сметне тази задача за трети клас и да даде ОТГОВОР С ЧИСЛА?
  • #40
    . ( преди 3 месеца )
    Така е, рекламният разход е едно, а реалният разход на 400 хиляди километра изчислен на база на зареденото и платено количество енергия е нещо коренно различно. Ти сметна ли колко е ? "зареждането е направено бавно, тоест с променлив ток (38 012 kWh) и 29% в бърз режим DC (15 556 kWh)"Отговора на задачата е прилагателни прилагателни обида прилагателни обида прилагателно обида обида обида обида обида прилагателно обида и НИТО ЕДНА ЦИФРА. НАЛИ ГОСПОДИН ИНЖЕНЕР?
  • #39
    Шишо бакшишо ( преди 3 месеца )
    Наши колеги пробваха с електричка такси.Сега се чудят как да се отърват от тях,но кой търси жълта на цвят кола като знае,че е била такси.
  • #38
    Марко с Поло ( преди 3 месеца )
    Толкова ли си наивен,сме6ко? Рекламния разход на електромобилите е даден за ниска скорост.При нормално каране с 90-100 км/ч е с 30 до 40 % по висок.
  • #37
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Правилното зареждане е важно, но не е гаранция за успех, ако искат и аз дори да се замисля аз електромобил да дадат гаранция 90% до 400 хиляди или 15-20 години.
fallback
Последни