fallback

Колко от батерията си запазва Tesla след 410 000 км?

Този Model 3 доказва колко е важно „правилното“ зареждане

Един от най-разпространените притеснения относно електрическите автомобили е трайността на батериите и;. Опасенията са, че след няколко години капацитетът им значително ще намалее, което ще направи автомобила неизползваем или скъп за поддръжка.

Конкретни случаи обаче все по-често доказват обратното. Последният пример идва от Западна Австралия, където Tesla Model 3 от 2021 е изминала впечатляващото разстояние от 410 000 км с оригиналната батерия и двигател, като все още запазва между 88 и 90% остатъчен капацитет (SOH или "State of Health").

Моделът - Standard Plus с 60 kWh LFP батерия и задно предаване, се използва ежедневно за превоз на пътници (Uber), като Системата за управление на батерията (BMS) разкри впечатляващи данни. В 71% от случаите зареждането е направено бавно, тоест с променлив ток (38 012 kWh) и 29% в бърз режим DC (15 556 kWh), като тази комбинация се счита за оптимална за здравето на акумулатора.

Според изчисления на Еди Гутманис, основател на EV Workz (консултант на инженерни услуги), ако същото разстояние е било пропътувано със среден бензинов автомобил от 7 л/100 км, горивото би струвало около 50 000 австралийски долара (около 30 000 евро). Вместо това действителните разходи за зареждане на Model 3, възползвайки се от местните цени на електроенергията, са близо 13 000 австралийски долара (8000 евро). Това означава икономия от 37 000 австралийски долара (20 000 евро) само за енергия, да не говорим за по-ниските разходи за поддръжка от двигател с вътрешно горене.

Гутманис допълва, че за постигането на подобни резултати най-важното е правилната и редовна поддръжка. За 4 години от закупуване на този Model 3 се е наложило само едно посещение в сервиз за по-сериозен ремонт и това е станало, след като са се появили осезаеми вибрации по време на шофиране. Оказва се, че проблемът е в подпорите на електромотора, които са заменени за 7 часа срещу 130 долара (80 евро) и сега колата е като „чисто нова“.

fallback
  • #36
    Марко с Поло ( преди 3 месеца )
    Сме6ко, затова умните хора в Европа държат по два автомобила,един електромобил за града и един на бензин или дизел за по големи разстояния.
  • #35
    Марко с Поло ( преди 3 месеца )
    ***,да знаеш в Европа зареждането е над 1евро за квтч и излиза по скъпо от каране на бензин.
  • #34
    . ( преди 3 месеца )
    Поне средния разход на 100 км сметнахте ли колко е било на тази Тесла, че всеки смятате по 30 на 100? Колко излиза бързото зареждане на 100 км при такъв разход и 69 стотинки за киловатчас? Хайде да видим как отговора на поредните математически задачи ще са ... Прилагателни.
  • #33
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Още по голямо безумие е да се мъчиш да докажеш,че с електромобил на дълъг път е по евтино на бърза зарядна.
  • #32
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Да се изтръскаш 40000 евра на електромобил,пък после да пестиш от ток.Пълно безумие,за половината пари купувам бензинов автомобил и си свиркам.
  • #31
    . ( преди 3 месеца )
    Успяхте ли поне да сметнете колко излиза да въртиш 410 000 км ако зареждаш "зареждането е направено бавно, тоест с променлив ток (38 012 kWh) и 29% в бърз режим DC (15 556 kWh)" в България най-малката възможна батерия на Тесла която изминава само по 100 хиляди километра което според вас е градско? Сумичка някаква в лева?
  • #30
    . ( преди 3 месеца )
    Защото моите сметки не излизат както и на Гост. Но на човек който върти 410 000 км за четири години сметките очевидно излизат, а вие отричате реалността. Даже я извъртате на 180 градуса като казвате, че електромобил става само за градско шофиране и малко километри на година. Но от инженер поети Фантасти Какво може да очакваш. Хора които са скарани с математиката но са много добри с прилагателните И обидите.
  • #29
    Хаха ( преди 3 месеца )
    Функционалчо така изчислява, австралийските долари са равни на еврото.
  • #28
    Хаха ( преди 3 месеца )
    Само едно нещо не разбирам, функционалчо! Щом толкова е на сметка да притежаваш електричка,защо още си на нафтичка?
  • #27
    Гост ( преди 3 месеца )
    Грешката ти е да извадиш 40000 евро за нов електрокар.Когато ти математичко извадиш толкова пари,да ми се обадиш.410000 км ще ги навъртя за 30-40 години.
fallback
Последни