fallback

Колко от батерията си запазва Tesla след 410 000 км?

Този Model 3 доказва колко е важно „правилното“ зареждане

Един от най-разпространените притеснения относно електрическите автомобили е трайността на батериите и;. Опасенията са, че след няколко години капацитетът им значително ще намалее, което ще направи автомобила неизползваем или скъп за поддръжка.

Конкретни случаи обаче все по-често доказват обратното. Последният пример идва от Западна Австралия, където Tesla Model 3 от 2021 е изминала впечатляващото разстояние от 410 000 км с оригиналната батерия и двигател, като все още запазва между 88 и 90% остатъчен капацитет (SOH или "State of Health").

Моделът - Standard Plus с 60 kWh LFP батерия и задно предаване, се използва ежедневно за превоз на пътници (Uber), като Системата за управление на батерията (BMS) разкри впечатляващи данни. В 71% от случаите зареждането е направено бавно, тоест с променлив ток (38 012 kWh) и 29% в бърз режим DC (15 556 kWh), като тази комбинация се счита за оптимална за здравето на акумулатора.

Според изчисления на Еди Гутманис, основател на EV Workz (консултант на инженерни услуги), ако същото разстояние е било пропътувано със среден бензинов автомобил от 7 л/100 км, горивото би струвало около 50 000 австралийски долара (около 30 000 евро). Вместо това действителните разходи за зареждане на Model 3, възползвайки се от местните цени на електроенергията, са близо 13 000 австралийски долара (8000 евро). Това означава икономия от 37 000 австралийски долара (20 000 евро) само за енергия, да не говорим за по-ниските разходи за поддръжка от двигател с вътрешно горене.

Гутманис допълва, че за постигането на подобни резултати най-важното е правилната и редовна поддръжка. За 4 години от закупуване на този Model 3 се е наложило само едно посещение в сервиз за по-сериозен ремонт и това е станало, след като са се появили осезаеми вибрации по време на шофиране. Оказва се, че проблемът е в подпорите на електромотора, които са заменени за 7 часа срещу 130 долара (80 евро) и сега колата е като „чисто нова“.

fallback
  • #56
    анонимен ( преди 3 месеца )
    точка що не си сложи един когенератор на газ да ти захранва къщата с електричество и да ти произвежда и топла вода и да подържа климатичен комфорт с термодинамечен рекупер и ако стане авария с газ сложи батерия за аварийни случаии която да съхранява енергията и да ползваш когато е най скъпа и да продаваш когато ти е изгодно и фотоволтоични керемиди на покрива или сметката минава няколко милиона за една пасивна къща което във времето е невъзвръщаемо и е достъпно за изключително висок клас жилища
  • #55
    . ( преди 3 месеца )
    Питай го и ако един човек 10 години говори с факти, практически примери и математически сметки на примери като този от статията, като винаги се представя за един и същ човек, А друг човек пише с 10+ Ника и се представя за 10 различни хора, които всички до един са инженери които не знаят законите на Нютон, като 90% от мненията му са лъжи, клевети и обиди към първия, кой е нормалният?
  • #54
    . ( преди 3 месеца )
    Как се нарича човек който изписва 30 мнение под статия под която не си писал за да обяснява на останалите колко си бременен от Илон Мъск, да те пита как се чувстваш с сутрешното гадене,? А при споменаването че имаш дъщеря да изпадне до толкова че да се нахвърли да обижда децата ти и да предлага да им стане кръстник? Колко трябва да си добре психически за да обиждаш децата на хората само защото мразиш електромобилите? Питай чат gtp за диагноза?
  • #53
    . ( преди 3 месеца )
    А как се нарича човек който като му зададеш въпроса Колко е 2 + 2 ти отговаря че си бременен от Илон Мъск?
  • #52
    Говорещия с чат бот ( преди 3 месеца )
    Как се нарича човек,който сам си задава въпроси и сам си отговаря?
  • #51
    . ( преди 3 месеца )
    Пък и е вземи да му сметнеш при 400 км на ден и около 150 хиляди километра на година, колко трябваше да е пробега на тази Тесла за 4 години? Сега разбираш ли защо инженерът, великият машинен инженер се придържа към прилагателните за решението на всяка математическа задача? Защото всяка цифра която е казал се превръща в Бисер и всяко мнение е бисерна огърлица.
  • #50
    . ( преди 3 месеца )
    Очевидно са много трудни сметките и единственото математическо упражнение което успяхте да извършите правилно е минусите върху мненията ми? Я попитай гост дали нещо не се е объркал и дали ще му стигнат две зареждания по 60 киловата часа както сметна по-рано за да измине 400 км на ден с разход 13 на 100? Подкрепи го като приятел и я кажи че трябват поне три зареждания! Антиелектрик в нужда се познава!
  • #49
    . ( преди 3 месеца )
    До ха-ха. Все пак браво, че успя да сметнеш тази задача за трети клас, че този автомобил е харчил 13kWh на 100 км. Абсолютно сигурен съм че си ползвал чат gtp, защото това е изключително сложна сметка за инженер-поет. Попитай го и колко струват 100 км заредени на 15 стотинки от домашен контакт и колко е на скъпото, безбожно скъпото бързо зареждане, което обезсмисля електромобилите на 69 стотинки за киловатчас? СРАМ ЛИ ТЕ е да препишеш какво точно ти е казал?
  • #48
    . ( преди 3 месеца )
    А такава батерия въобще не ми трябва. Аз не въртя по 400 хиляди километра за четири години. А ако можеше да смяташ, трябва да имам около 20 такива автомобила които да изминават по 400 хиляди километра за четири години ЗА ДА ИЗЛЕЗЕ СМЕТКАТА точно за такава батерия. Разбира се че аз ще си инсталирам домашна система 2kW+ 8kWp 6kW 15kWh , а не промишлена 180kWp 100kW 215kWh
  • #47
    . ( преди 3 месеца )
    А ти колко микротеца мислиш, че трябва да построя за една къща! Един разбира се. За какво са ми повече. От онези дето са физически невъзможни според всеки средностатистически анти електрик инженер-поет.
fallback
Последни