fallback

Колко от батерията си запазва Tesla след 410 000 км?

Този Model 3 доказва колко е важно „правилното“ зареждане

Един от най-разпространените притеснения относно електрическите автомобили е трайността на батериите и;. Опасенията са, че след няколко години капацитетът им значително ще намалее, което ще направи автомобила неизползваем или скъп за поддръжка.

Конкретни случаи обаче все по-често доказват обратното. Последният пример идва от Западна Австралия, където Tesla Model 3 от 2021 е изминала впечатляващото разстояние от 410 000 км с оригиналната батерия и двигател, като все още запазва между 88 и 90% остатъчен капацитет (SOH или "State of Health").

Моделът - Standard Plus с 60 kWh LFP батерия и задно предаване, се използва ежедневно за превоз на пътници (Uber), като Системата за управление на батерията (BMS) разкри впечатляващи данни. В 71% от случаите зареждането е направено бавно, тоест с променлив ток (38 012 kWh) и 29% в бърз режим DC (15 556 kWh), като тази комбинация се счита за оптимална за здравето на акумулатора.

Според изчисления на Еди Гутманис, основател на EV Workz (консултант на инженерни услуги), ако същото разстояние е било пропътувано със среден бензинов автомобил от 7 л/100 км, горивото би струвало около 50 000 австралийски долара (около 30 000 евро). Вместо това действителните разходи за зареждане на Model 3, възползвайки се от местните цени на електроенергията, са близо 13 000 австралийски долара (8000 евро). Това означава икономия от 37 000 австралийски долара (20 000 евро) само за енергия, да не говорим за по-ниските разходи за поддръжка от двигател с вътрешно горене.

Гутманис допълва, че за постигането на подобни резултати най-важното е правилната и редовна поддръжка. За 4 години от закупуване на този Model 3 се е наложило само едно посещение в сервиз за по-сериозен ремонт и това е станало, след като са се появили осезаеми вибрации по време на шофиране. Оказва се, че проблемът е в подпорите на електромотора, които са заменени за 7 часа срещу 130 долара (80 евро) и сега колата е като „чисто нова“.

fallback
  • #76
    . ( преди 3 месеца )
    А междувременно още никой не е успял да сметне Колко би струвало домашното зареждане в България при цена 15 стотинки за киловатчас " В 71% от случаите зареждането е направено бавно, тоест с променлив ток (38 012 kWh) и 29% в бърз режим DC (15 556 kWh)" хайде да сметнем за двойкаджиите АНТИЕЛЕКТРИЦИ АНТИМАТЕМАТИЦИ . 38 012 х 0,15 = 5700 лева. Това прави 1,95 лева на 100 км. Около 0,8 на 100 еквивалентен разход на бензин или дизел. Пестене на 10-15 лв на всеки 100 км.
  • #75
    . ( преди 3 месеца )
    А след още десетина години, ще четем че днешните батерии които се зареждат с над 1000 киловата мощност, при които имат 4000 цикъла живот, след 1 милион километра са запазили над 98% от първоначалния си пробег и тъкмо се разработват.
  • #74
    . ( преди 3 месеца )
    До 73. Правилно питаш първата втората или третата батерия. Много хора дори не си задават този въпрос. И да това е първото поколение батерии които имат само 1000 цикъла живот. Второто поколение имаха 4000 а сегашните имат 8 хиляди цикъла живот. Тоест след още четири години ще четем подобна статия, че батерията дори при бързо зареждане е запазила 95% от първоначалния си капацитет.
  • #73
    анонимен ( преди 3 месеца )
    От коя батерия колко да се запазва? От първата,втората или третата смяна?
  • #72
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Аз няма да споря, смао ще кажа моя опит - наскоро се возих в една Тесла 3, дуал мотор 500 и кусур коня, минава 300км с един зареждане с нормално каране 120-140 км/ч. От 0-100км/ч ги взима за 3.2 секунди - дайте ми пример за кола която на 50000км и 3 годишна да струва 45000лв? Това вози сравнително прилично, сравнително тъхо е вътре, а ускорението е брутално, отвява всякакви АМГ-ета, М-ки, и прочее бензиноядни масларници, дето само да я обсужиш качествно годишно ти е 2000лв. А горят 20-25л/100км
  • #71
    . ( преди 3 месеца )
    Подсказване по милост за да получите поне две плюс или три минус - трябва да умножите количеството енергия на бавното зареждане по 15 стотинки, а на бързото зареждане по 69 стотинки и да съберете двата резултата, за да получите Колко пари ще даде собственик на такава Тесла в България ако мине същия пробег около 100 хиляди километра годишно, което според всеки антиелектрик е типичен градски пробег, защото електромобилите не стават за дълъг път.
  • #70
    . ( преди 3 месеца )
    И за да може да получите абсолютно еднакви резултати на задачата без спекулации, ето ви и началните данни от статията за консумацията за 410 000 км "В 71% от случаите зареждането е направено бавно, тоест с променлив ток (38 012 kWh) и 29% в бърз режим DC (15 556 kWh)" цената на домашно зареждане в България е 15 стотинки за киловатчас, а на СКЪПОТО И СТРАШНО, бързо зареждане за което има само 100 колонки от София до морето и сте длъжни да спирате винаги на едно и също място , цената е 69 ст.
  • #69
    . ( преди 3 месеца )
    Срам ли те е да кажеш, както ги е срам всички останали 50 Ника който четоха тук, някои писаха, но се правят на разсеяни, независимо колко човека стоят зад тези 50 Ника? А подобни новини ще стават все повече. Досега просто Не ги е имало по същата причина по която няма 20-годишни електромобили. Някой ще отговори ли или направо да ви пиша двойки по математика и да напиша верните отговори на задачата на дъската? Ако не отговорите потвърждавате тезата че 100% от антиелектриците сте АНТИМАТЕМАТИЦИ.
  • #68
    . ( преди 3 месеца )
    За почти всяка марка могат да се дадат такива драстични примери, включително че за ремонт за долара в кварталния сервиз, в официалния сервиз ти искат 10 000 долара. Но тук отново се опитваш да играеш пиеската в която да отклониш темата от деградацията на батериите, разходът на 100 км и себестойността. Как пък никой антиелектрик с минимум 50 Ника които знам, не написа колко лева щеше да е разходът на тази Тесла за тези 410 000 км ако беше карана в България и средно колко лева на 100 км?
  • #67
    Анонимен ( преди 3 месеца )
    Аре стига прехвалване. На коя друга кола смяна на двете десни врати и огледало струва 28 х лв. Сигурно на БМВ 7-*** серия. Или ес класа.
fallback
Последни