fallback

Колко от батерията си запазва Tesla след 410 000 км?

Този Model 3 доказва колко е важно „правилното“ зареждане

Един от най-разпространените притеснения относно електрическите автомобили е трайността на батериите и;. Опасенията са, че след няколко години капацитетът им значително ще намалее, което ще направи автомобила неизползваем или скъп за поддръжка.

Конкретни случаи обаче все по-често доказват обратното. Последният пример идва от Западна Австралия, където Tesla Model 3 от 2021 е изминала впечатляващото разстояние от 410 000 км с оригиналната батерия и двигател, като все още запазва между 88 и 90% остатъчен капацитет (SOH или "State of Health").

Моделът - Standard Plus с 60 kWh LFP батерия и задно предаване, се използва ежедневно за превоз на пътници (Uber), като Системата за управление на батерията (BMS) разкри впечатляващи данни. В 71% от случаите зареждането е направено бавно, тоест с променлив ток (38 012 kWh) и 29% в бърз режим DC (15 556 kWh), като тази комбинация се счита за оптимална за здравето на акумулатора.

Според изчисления на Еди Гутманис, основател на EV Workz (консултант на инженерни услуги), ако същото разстояние е било пропътувано със среден бензинов автомобил от 7 л/100 км, горивото би струвало около 50 000 австралийски долара (около 30 000 евро). Вместо това действителните разходи за зареждане на Model 3, възползвайки се от местните цени на електроенергията, са близо 13 000 австралийски долара (8000 евро). Това означава икономия от 37 000 австралийски долара (20 000 евро) само за енергия, да не говорим за по-ниските разходи за поддръжка от двигател с вътрешно горене.

Гутманис допълва, че за постигането на подобни резултати най-важното е правилната и редовна поддръжка. За 4 години от закупуване на този Model 3 се е наложило само едно посещение в сервиз за по-сериозен ремонт и това е станало, след като са се появили осезаеми вибрации по време на шофиране. Оказва се, че проблемът е в подпорите на електромотора, които са заменени за 7 часа срещу 130 долара (80 евро) и сега колата е като „чисто нова“.

fallback
  • #16
    Дунев сервиз ( преди 3 месеца )
    Я елате пиленца електрически при батко,да пооскубе перушината.Колкото струват батериите,още толкова за труд.
  • #15
    . ( преди 3 месеца )
    "Хаха ( преди 1 час )Това са приказки под шипковия храст.На практика е доста по различно." Това от статията теория ли е или практика? При 60 киловатчаса батерия колко километра се изминават с едно зареждане? При 20 на 100 разход Това са 300 км. При 1000 цикъла са 300 хиляди километра. Очевидно са били повече цикли?
  • #14
    . ( преди 3 месеца )
    До 6. Бях сигурен, че ще си помислят, че аз съм го писал това мнение, както всеки път когато някой пише за някой факт или даде описание на антиелектриците, които са такива първо защото са технически неграмотни и второ, защото са деструктивни личности, които са родени да мразят и разрушават, като търсят обяснение защо нещо не би трябвало да работи и да намерят начин да го счупят, вместо Как да накарат нещо да работи.
  • #13
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Ако съдя по хибрида, който търкалям, то картинката ни за хибриди ни за е-коли е бляскава. Някога като нова мианва 50км на ток (при оптимални условия), сега, 4г по късно уж 40, ама пак при оптимални условия, реално 3-35. Та ако за 4г съм загубил 20%, при положение, че дори не се използват ултра-хипер мощни зарядни.. то какво остава за е-колите..
  • #12
    Аз ( преди 3 месеца )
    По400 км. На ден! Кога спи, кога серен, кога пикае, кога зарежда, кога сменя гуми? Пълни измишльотини!
  • #11
    анонимен ( преди 3 месеца )
    На Тесла продажбите падат!
  • #10
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Електромобил? Не мерси!
  • #9
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Ха-ха, предполагам, че за теб няма да е проблем да обясниш защо в Европа продажбите на електрически коли се увеличават въпреки отпадането на субсидиите. Май опарилите се не са чак толкова много.
  • #8
    Хаха ( преди 3 месеца )
    Има достатъчно публикации по форумите,хора напарили се с покупката на електричка споделят безценен опит.Рекламните електрически мантри нещо не се случват.
  • #7
    Хаха ( преди 3 месеца )
    Той манекена на Дънинг Крюгер е функционалчо,сам си прави "изследванията" и си измисля опорките като анонимник.
fallback
Последни