IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Защо някои собственици продават автомобилите си само след 80 000 км

Счита се, че след подобен пробег започват и по-сериозните проблеми

Много собственици, виждайки цифра, приближаваща 100 000 км на километража, започват спешно да пускат колите си за продажба. Това негласно правило отдавна се е вкоренило сред шофьорите, въпреки че произходът му остава загадка за мнозина. Защо е по-изгодно да се отървете от колата дори преди изтичане на гаранцията, обясняват експерти.


употребявани автомобили


Широко разпространено е схващането, че след този пробег колата започва бързо да се износва и се превръща в източник на фиксирани разходи. Това отчасти е вярно - автомобилните производители често планират мащабна поддръжка на тези километри - подмяна на ангренажния ремък и на работни течности в скоростната кутия, както и обслужване на ключови компоненти.

Цената на работата в официалните сервизи е висока, така че много шофьори предпочитат да продадат автомобила си и да избегнат разходите. Освен това решението се влияе от гаранция, която обикновено е валидна за три години или до 100 000 км. Такова състояние неволно подсказва - след този период могат да се появят проблеми.

Според експерти още на етапа на проектиране производителите определят така нареченото програмирано стареене - когато автомобилът работи безупречно по време на гаранцията, но след определен пробег могат да възникнат сериозни неизправности на двигателя или трансмисията. В същото време гаранцията често не важи за части, които се износват по-бързо – като елементи на окачването, например.

Съвременните автомобили със субкомпактни двигатели, CVT или роботизирани скоростни кутии понякога дори не достигат 100 000 км без значителни инвестиции в ремонт. Ето защо много собственици решават да се сбогуват с колата на пробег от около 80 000 км, за да я продадат в добро състояние и да избегнат скъпи повреди.


0 от 500
  • #10
    22 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    който има излишни активи с които да се разделя след 10 години с 80% загуба е негово право
  • #9
    31 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Всеки инженер който има РЕАЛНА практика и се занимавал с машини знае че всяка една машини си показва сериозните дефекти още в началното. Ако има дефектна част или конструктивна недомислица то си проличава веднага. Често още при първото пускане на машината.
  • #8
    20 rate up comment 17 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Сериозните проблеми при колите се появяват докато са нови. След като колата мине 200 000км вече няма от какво да се притесняваме. Ако е имало проблеми заради дефектни части те са оправени гаранционно или от предишните собственици. Пробегът и годините на експлоатация са индикатор за надеждност. Щом колата е издържала 30 години и 500 000км и все още е технически изправна няма причина да не издържи още толкова при същата поддръжка. Обикновени при такива коли забележките само визуални.
  • #7
    20 rate up comment 6 rate down comment
    Хамрун Вадуцки ( преди 3 месеца )
    В страните, където е вярно, се дължи на особеностите на данъчното облагане, там ако не ти носи данъмен кредит, и по добре да я смениш. Като направиш сметката на данъчния кредит плюс разходите и извадиш загубата на стойност си на печалба. Отделно особеното чувство като седнеш в нова кола.
  • #6
    6 rate up comment 11 rate down comment
    MythBuster ( преди 3 месеца )
    Игнор
  • #5
    21 rate up comment 8 rate down comment
    Хаха ( преди 3 месеца )
    Митичния бустер се завърна.........от родилното!
  • #4
    35 rate up comment 10 rate down comment
    MythBuster ( преди 3 месеца )
    До първия. Прав си, Но за някои хора е по-важно да карат нов и надежден автомобил, който да не влезе в сервиз дори ремонта да им е безплатен, отколкото да изгубят 20 000 лв. Да са живи и здрави! Дано да са все повече, за да има повече и по-евтини автомобили на вторичния пазар. Тогава логиката се обръща - по-добре да взема автомобил с 20 000 лв по-евтино и да поема риска от 1000/2000 лв за ремонт. В живота винаги трябва да направиш компромис с нещо за сметка на друго. Не е само при автомобилите
  • #3
    18 rate up comment 11 rate down comment
    Хаха ( преди 3 месеца )
    За електромобили е напълно нормално.
  • #2
    23 rate up comment 26 rate down comment
    MythBuster ( преди 3 месеца )
    Това са митове и легенди. Статистически е доказано, че добре поддържан автомобил с ДВГ изкарва поне милион километра без никакви ремонти. Затова бъдещето принадлежи на тези автомобили, а не на електромобилите, на които трябва да сменяш батерия на всеки 3-4 години, независимо от пробега. Логическият извод за всеки разумен човек е, че тази статия е платена от Брюксел, защото продажбите на електромобили не вървят!
  • #1
    33 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Когато спестиш 1,000/2,000 лева от обслужване, но си назад миниму 20,000 лева от загуба на стойност, по-скъпи застраховки и подобни. Не казвам, че новата кола е безсмислена, просто това са смешни оправдания.