IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Може ли предните накладки да се използват на задните колела?

При повечето съвременни коли това няма как да стане поради една проста причина

Повечето хора знаят каква критична роля играят спирачни системи в автомобилите. Те са проектирани да забавят колелата, което ни позволява да спрем колата, без да чакаме инерцията да се разсее. При повечето съвременни автомобили спирачните системи се състоят от поне един комплект дискови спирачки. В сравнение с барабанните, дисковите използват метални ротори, спирачни накладки и апарати, за да създадат триенето, необходимо за спиране. И докато някои модели все още използват барабанни на задната ос, повечето разчитат на дискови спирачки на предните и задните колела.


Накладки


Ако автомобилът ви има дискови спирачки и на двата моста, може би се чудите дали предният и задният използват едни и същи накладки. Това е разумен въпрос и на теория има смисъл да се предположи, че можете да закупите четири накладки с еднакъв размер за вашия "направи си сам" ремонт на спирачките. В действителност обаче при по-голяма част от автомобилите с дискови спирачки на предния и задния мост, накладките отпред са по-големи. Това означава, че при повечето коли не можете да използвате предни накладки отзад.

Ако планирате сами да смените накладките и се притеснявате, че ще объркате предните и задните, не се стресирайте много. Първите обикновено са значително по-големи от вторите. Това означава, че не само има ясна, видима разлика между двата комплекта, но и няма да можете физически да поставите предните накладки в задните апарати. Защо обаче точно предните накладки почти винаги са по-големи от тези на задния мост?


Накладки


Предните накладки (и дисковете) обикновено са значително по-големи от тези на задните, тъй като спирачните компоненти на предния мост се справят с приблизително 75% от спирачните нужди на колата. Когато натиснете спирачката, инерцията на автомобила ви кара теглото му да се премести напред към предния мост, а той е "дом" на предните колела и гуми, които контролирате чрез волана. Разликата между спирачната сила на предния и задния мост помага на водача да поддържа контрол над колата, тъй като силата на теглото и инерцията й се изместват напред. Това обяснява и повишеното сцепление, което предните колела и гуми получават благодарение на това изместване на теглото и по-голямото тегло, като цяло, на предната част на колата.

За сравнение, задните спирачки са по-малки и използват по-малко хидравлично налягане от предните. Докато предните са проектирани да се справят с по-голямата част от спирачните нужди на автомобила, задните трябва да спират колелата, без да прилагат по-голямо налягане, отколкото генерират предните спирачки. Те също така обикновено съдържат ръчната/аварийната спирачка за много превозни средства и е от съществено значение задните спирачки да са в добро състояние в случай на неизправност на предните.


0 от 500