IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Защо някои собственици продават автомобилите си само след 80 000 км

Счита се, че след подобен пробег започват и по-сериозните проблеми

Много собственици, виждайки цифра, приближаваща 100 000 км на километража, започват спешно да пускат колите си за продажба. Това негласно правило отдавна се е вкоренило сред шофьорите, въпреки че произходът му остава загадка за мнозина. Защо е по-изгодно да се отървете от колата дори преди изтичане на гаранцията, обясняват експерти.


употребявани автомобили


Широко разпространено е схващането, че след този пробег колата започва бързо да се износва и се превръща в източник на фиксирани разходи. Това отчасти е вярно - автомобилните производители често планират мащабна поддръжка на тези километри - подмяна на ангренажния ремък и на работни течности в скоростната кутия, както и обслужване на ключови компоненти.

Цената на работата в официалните сервизи е висока, така че много шофьори предпочитат да продадат автомобила си и да избегнат разходите. Освен това решението се влияе от гаранция, която обикновено е валидна за три години или до 100 000 км. Такова състояние неволно подсказва - след този период могат да се появят проблеми.

Според експерти още на етапа на проектиране производителите определят така нареченото програмирано стареене - когато автомобилът работи безупречно по време на гаранцията, но след определен пробег могат да възникнат сериозни неизправности на двигателя или трансмисията. В същото време гаранцията често не важи за части, които се износват по-бързо – като елементи на окачването, например.

Съвременните автомобили със субкомпактни двигатели, CVT или роботизирани скоростни кутии понякога дори не достигат 100 000 км без значителни инвестиции в ремонт. Ето защо много собственици решават да се сбогуват с колата на пробег от около 80 000 км, за да я продадат в добро състояние и да избегнат скъпи повреди.


0 от 500
  • #20
    16 rate up comment 25 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    За някоя от новите китайски еднодневки 80.000 може да са предела на животои стават само за претопяване , за някоя френска елхичка може да са началото на проблемите , но за истинския автомобил това са километрите когато е вече разработен, всичко е улегнало и ще служи още 3х толкова безпроблемно.
  • #19
    31 rate up comment 0 rate down comment
    Пропов ( преди 3 месеца )
    Това са лизингови автомобили и има връзка с данъците, вноските и осчетоводяването. Ако си я платил колата изцяло като частно лице нямаш никаква сметка да я продаваш след 80 или 100 хил. км. Загубата от цената ще е в пъти по голяма от евентуалните ремонти. А и те са евентуални, а набутвацията с продажбената цена е сигурна. Е, има и наплашени балъци, дето ги е страх от ремонти и като изтече гаранцията продават панически.
  • #18
    24 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Карам нови коли досега нито един проблем, дори крушка не ми е изгаряла, не се циганя с обслужването сменя се всичко по норматив (не на 30к километра както го дават за служебните коли...).
  • #17
    36 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Те колите са си добре, ама има нещо друго. От официалните сервизи в края на лизинга, или малко преди края на гаранцията започват да лъжат хората че имат да ремонтират я окачване, я съединител или нещо друго по-скъпо, за да могат да ги изтръскат хубаво, преди да са спрели да идват при тях за скъпо обслужване.
  • #16
    23 rate up comment 8 rate down comment
    защото ( преди 3 месеца )
    При сегашните еднодневки които се произвеждат е нормално !
  • #15
    20 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Зависи от качеството на изработката . 2022 год взех леко ударена кола 2019 без сервизна история и на 106 хил км. Звучи лудост но цената беше супер, купихме я в Ротердам , ремонтирахме я в българския автосервиз в Антверп и оттогава никакъв проблем с колата, кара се всеки ден. Сменени всички масла , ремъци и филтри при купуването после нищо, миналата година нови гуми. Сега сме на над 170 хил км. Така че ако за някои коли 80 хил км са много за други са нищо. Колата е W177 A180d. Икономична и здрава
  • #14
    13 rate up comment 3 rate down comment
    До 12-ти ( преди 3 месеца )
    Би ли споделил коя е марката на автомобила? Отделно винаги има алтернативни части. Все пак ако трябва да сменяш заден диф след катастрофа е друго.
  • #13
    14 rate up comment 4 rate down comment
    MythBuster ( преди 3 месеца )
    Лошото е че за 8-годишни автомобили няма и толкова голям избор от части по моргите. По-вероятно е да намериш такава част за 30 годишен автомобил, ако не можеш да я намериш нова.
  • #12
    13 rate up comment 14 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Оня ден отивам да търся части за 8-годишен европейски автомобил и видиш ли завода затворил и вече ги нямало тия части. Викам:"Няма ли някакви законови изисквания да осигурявате части за определен период" - "Ами като минат 5 години може да се наложи да се спасяваш сам".
  • #11
    19 rate up comment 4 rate down comment
    MythBuster ( преди 3 месеца )
    Цитирам "Съвременните автомобили със субкомпактни двигатели, CVT или роботизирани скоростни кутии понякога дори не достигат 100 000 км без значителни инвестиции в ремонт." Тоест е безсмислено да говорим за автомобили на 10 или дори на 30 години както направи един коментатор по долу. А после се чудят защо продажбите не се качват, защото клиентите предпочитат да си задържат стария автомобил и защо търсенето и цените на автомобили втора ръка растат.