Много собственици, виждайки цифра, приближаваща 100 000 км на километража, започват спешно да пускат колите си за продажба. Това негласно правило отдавна се е вкоренило сред шофьорите, въпреки че произходът му остава загадка за мнозина. Защо е по-изгодно да се отървете от колата дори преди изтичане на гаранцията, обясняват експерти.

Широко разпространено е схващането, че след този пробег колата започва бързо да се износва и се превръща в източник на фиксирани разходи. Това отчасти е вярно - автомобилните производители често планират мащабна поддръжка на тези километри - подмяна на ангренажния ремък и на работни течности в скоростната кутия, както и обслужване на ключови компоненти.
Цената на работата в официалните сервизи е висока, така че много шофьори предпочитат да продадат автомобила си и да избегнат разходите. Освен това решението се влияе от гаранция, която обикновено е валидна за три години или до 100 000 км. Такова състояние неволно подсказва - след този период могат да се появят проблеми.
Според експерти още на етапа на проектиране производителите определят така нареченото програмирано стареене - когато автомобилът работи безупречно по време на гаранцията, но след определен пробег могат да възникнат сериозни неизправности на двигателя или трансмисията. В същото време гаранцията често не важи за части, които се износват по-бързо – като елементи на окачването, например.
Съвременните автомобили със субкомпактни двигатели, CVT или роботизирани скоростни кутии понякога дори не достигат 100 000 км без значителни инвестиции в ремонт. Ето защо много собственици решават да се сбогуват с колата на пробег от около 80 000 км, за да я продадат в добро състояние и да избегнат скъпи повреди.


0