Много европейски обекти, посветени на електромобилите – от фабриката на Audi в Брюксел до завода на Ford в Кьолн, се намират в сериозно затруднени. Някои бяха затворени, а други работят с намален капацитет, като всичко това води до сериозни разходи (съответно финансови загуби) за автомобилните производители.

Причините са различни, но една от основните е тенденцията за продажби, която е доста под очакванията. Положението се усложнява от навлизането на китайските производители, като това показва структурните слабости на европейската промишленост, особено по отношение на разходите и гъвкавостта на производството. Митата, предназначени да ограничат този напредък, всъщност вероятно ще засегнат европейските марки повече от азиатските конкуренти, засилвайки кризата.
От това страдат не само производителите на електромобили, но и на батерии, които също преминават през критична фаза. И така цялата европейска автомобилна индустрия е принудена спешно да преосмисли стратегиите, инвестициите и приоритетите, за да не загуби позиции в глобалната надпревара за електрическа мобилност.
Кои заводи в Европа пострадаха от електрификацията (ГАЛЕРИЯ):
Планът за създаване на европейски клъстер за батерии се срина поради ниската конкурентоспособност на европейската производствена верига, което прави маржовете на печалбата по-скромни и по-трудни за компенсиране на големите първоначални инвестиции, в допълнение към намаляването на търсенето. Една от най-обещаващите компании - Northvolt, след начална фаза на разширяване с отварянето на центровете също в Америка, затвори бизнеса си за по-малко от година.
Последният, който спуска завесите - шведският завод в Скелефтеа, който произвежда акумулаторни клетки, предназначени и за тежки превозни средства като Scania. Затварянето поставя в криза цялата общност на малкия град, който сам е инвестирал в създаването на идеални условия и насърчаване на заетостта.
Съдбата на завода на компанията New Energy (собственост на Northvolt) в Гьотеборг не е много различна. Той беше поет от Volvo Trucks при първите признаци на кризата, а след това направи сериозни съкращения на персонала.


0