Много европейски обекти, посветени на електромобилите – от фабриката на Audi в Брюксел до завода на Ford в Кьолн, се намират в сериозно затруднени. Някои бяха затворени, а други работят с намален капацитет, като всичко това води до сериозни разходи (съответно финансови загуби) за автомобилните производители.

Причините са различни, но една от основните е тенденцията за продажби, която е доста под очакванията. Положението се усложнява от навлизането на китайските производители, като това показва структурните слабости на европейската промишленост, особено по отношение на разходите и гъвкавостта на производството. Митата, предназначени да ограничат този напредък, всъщност вероятно ще засегнат европейските марки повече от азиатските конкуренти, засилвайки кризата.
От това страдат не само производителите на електромобили, но и на батерии, които също преминават през критична фаза. И така цялата европейска автомобилна индустрия е принудена спешно да преосмисли стратегиите, инвестициите и приоритетите, за да не загуби позиции в глобалната надпревара за електрическа мобилност.
Кои заводи в Европа пострадаха от електрификацията (ГАЛЕРИЯ):
Историческият завод, който произвеждаше Ford Fiesta в огрочни количества, беше преустроен и пуснат отново през май 2024 заради електрическите SUV-та Explorer и Capri, използващи платформата SEM на Volkswagen. Въпреки това заради ниското търсене компанията беше принудена да освободи около 3900 от общо 10 000 служители.
Подобна участ очаква и заводът в Заарлуис, където все още се сглобява Focus, тъй като производството на модела ще приключи през есента, а той няма да получи директен наследник.


0