IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Енергийната индустрия в Европа се разклаща

Много от заводите за електрически превозни средства и батерии са затворени или работят с намален капацитет

Много европейски обекти, посветени на електромобилите – от фабриката на Audi в Брюксел до завода на Ford в Кьолн, се намират в сериозно затруднени. Някои бяха затворени, а други работят с намален капацитет, като всичко това води до сериозни разходи (съответно финансови загуби) за автомобилните производители.


Audi Brussels (Белгия)


Причините са различни, но една от основните е тенденцията за продажби, която е доста под очакванията. Положението се усложнява от навлизането на китайските производители, като това показва структурните слабости на европейската промишленост, особено по отношение на разходите и гъвкавостта на производството. Митата, предназначени да ограничат този напредък, всъщност вероятно ще засегнат европейските марки повече от азиатските конкуренти, засилвайки кризата.

От това страдат не само производителите на електромобили, но и на батерии, които също преминават през критична фаза. И така цялата европейска автомобилна индустрия е принудена спешно да преосмисли стратегиите, инвестициите и приоритетите, за да не загуби позиции в глобалната надпревара за електрическа мобилност.


Кои заводи в Европа пострадаха от електрификацията (ГАЛЕРИЯ):

0 от 500
  • #5
    3 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Натриево-йонните и твърдотелните батерии тепърва предстои. Това е шанс за Европа да навакса, ако още сега инвестира в обучение, технологии и верига за доставки за такива батерии, за да се опита да навакса. Не че китайците ще стоят мирни през това време, но може поне да се движим с подобна скорост, а да не се налага да ги настигаме, като сме им дали десетилетия преднина
  • #4
    6 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Това е все едно да отидеш в Столипиново през 2024 година и да им кажеш, братя роми, ще ви дам колкото си искате милиарди и ще ви направя златни ако до 2025 година проектирате и започнете да произвеждате по-добри коли от mercedes и да очакваш резултати. Само със субсидии, политически цели, регулации и празни приказки не става. Трябва си държавна политика и подготовка, най-вече обучение.
  • #3
    6 rate up comment 11 rate down comment
    До 2 ( преди 4 месеца )
    Казваш че планът да станеш световен шампион (избери си в какво, спорт, производство, обучение) през 2025 не включва в логиката да се подготвиш за това, а можеш директно да отидеш на състезанието и да се състезаваш с BYD, които се подготвят непрестанно от 1997 година от самото си създаване? И наричаш това извратено? Извратено е да смяташ, че ще ги биеш без да си мръднеш пръста.
  • #2
    6 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Китай има далеч по-леки реуглации, огромни държавни субсидии, позволяват им какво ли не, а Европа товари сосбтвените си производства с още и още тежки изисквания. Идеята, че "производителите трябвало да знаят и да се подготвят предварително" е извратена. Ако дойде Евро 7, кажете сбогом на по-малките дизелови. автомобили, както. и. на най-малките бензинови такива. То има Рено 5Е, но е 55000 лева, докато Клио е 33000. лева.
  • #1
    5 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Ауди рискува, андявайки се, че ЕС ще смачка с регулации тези, още произвеждащи ДВГ и то скоро, затова се преориентира изцяло към електрички. И към този момент, изглеждаше, като сигурен залог. Може дори, да са се надявали на солини субсидии. Но нещата не се развиха. така. Мечтата за изцяло електрически коли през 2025-та не се получи. Мисля, че BMW, напук на всичко, имаха най-правиланта стратегия. Започни с няколко експериментални модела и предлагай. ДВГ и EV в паралел.