IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Volkswagen се върна на върха при автомобилните иновации

Китайски производител е лидер в премиум сегмента за 2025 година

Ново проучване на Центъра за автомобилен мениджмънт показва, че Volkswagen заема първо място сред масовите марки по отношение на иновациите, докато Nio е водеща в премиум сегмента. Повечето от новите технологии сега идват от китайски или германски производители на автомобили, докато Tesla изостава.


иновации


Центърът за автомобилен мениджмънт (CAM) в Бергиш Гладбах, Германия, публикува резултатите от годишното си проучване за иновации, което се публикува от 2011 и сега се фокусира по-специално върху електрическата мобилност. След като базираната във Волфсбург компания трябваше да отстъпи водещата си позиция на BMW миналата година и се смъкна до шесто място, Volkswagen се завърна на върха на „Наградата за автомобилни иновации“ тази година.

Пионерите в електрическите автомобили от Tesla продължават да губят водещата позиция, която заемаха от 2016 до 2020 докато повечето иновации сега идват от китайски и германски компании. При съставянето на проучването институтът анализира общо 253 иновации в областта на електрическата мобилност. Повечето от тях вече могат да бъдат открити в моделните гами на производителите на автомобили, въпреки че някои все още са предсерийни иновации. Анализаторите на CAM индустрията публикуват класациите за масови и премиум марки поотделно.

Volkswagen е лидер при масовите марки

С резултат за иновации от 29,4 точки, Volkswagen е начело в списъка с масови марки през 2025. Renault следва на второ място с 24,4 точки, докато Kia заема трето място с 20,5 точки. Институтът CAM отдава водещата роля на VW предимно на два модела, които се открояват положително от конкурентите си.


vw id3


Благодарение на батерията си от 79 kWh, ID.3 GTX - спортната версия на електрическия компактен автомобил, има пробег от 604 км по WLTP, който никой друг електрически автомобил в този сегмент не надминава. Същото важи и за капацитета за зареждане - Volkswagen го е увеличил до 185 kW, което означава, че 2,1 kWh могат да бъдат заредени в рамките на една минута. Според проучването, базираната във Волфсбург компания е лидер и по отношение на ефективността. Електрическият флагман ID.7 във версия „Pro S“ има батерия от 86 kWh, докато стандартната консумация е само 13,6 kWh.

Благодарение на новия R5 E-Tech Electric, Renault е спечелил няколко места в сравнение с предходната година. Наред с други неща, подобрената технология на батериите и сравнително високият капацитет на зареждане в сегмента на малките автомобили играят важна роля за това. Решаващият фактор обаче беше преди всичко функцият за двупосочно зареждане. CAM също така отчита същата функция на новия Kia EV3. Компактният SUV предлага и най-дългия пробег в своя сегмент.

Nio поема водеща роля сред премиум марките

Докато германските производители на автомобили все още доминираха в премиум сегмента през 2024, тази година те трябва да признаят поражението си от Nio. Китайският производител на автомобили получи оценка от 33,5 точки, което се дължи на няколко иновации. Анализаторите на CAM подчертаха значението на полутвърдата батерия, която Nio е първият производител, предлагащ в своите модели ET5 и EC7.


NIO


Това бележи голяма крачка напред в средния сегмент. Рекордният пробег на ET5 от 1055 км е само доказателство за това. В допълнение към това са новите 1000-волтови зарядни станции на производителя, които предлагат впечатляващ капацитет за зареждане от 640 kW и по този начин позволяват ултрабързи процеси на зареждане.

Audi заема второ място сред премиум марките. Според експертите на CAM, двата модела - A6 e-tron и Q6 e-tron, са отговорни за доброто представяне тази година. Техният дълъг пробег и нисък разход на гориво поставят нови рекорди в горния среден сегмент. Освен това, компанията, базирана в Инголщат, очевидно е вложила много усилия в разработката – двата порта за зареждане, всеки от които е разположен от едната страна на автомобила, се отплащат в ежедневието.

Tesla все още успява да заеме трето място през 2025. Това се дължи на икономичността на актуализирания Model 3, който консумира само 12,5 kWh на 100 км и по този начин превъзхожда конкуренцията в средния сегмент. „Cyberbeast“ - версията на Cybertruck с подобрени показатели, е и първият електрически пикап. Освен това, поляризиращата неръждаема стомана Tesla впечатлява със своите функции „Vehicle to Load“ и „Vehicle to Home“.


0 от 500
  • #47
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Ако не вярваш, питай оня от Резово.
  • #46
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Ако не вярваш, питай оня от разговор
  • #45
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Анти електриците винаги смятат разходът на електромобилите при 150 км в час, но времето за пътуване го смятат с 67 км/ч . За дизеловете баничарки винаги смятат разход при 67 км в час, но времето го смятат с магистрална скорост 140 км в час, въпреки че турбо не е дократно е казал че никога не е пробвал дали баничарката въобще може да вдигне такава скорост, за да каже Какъв е разходът със 140 150 км в час нормална магистрала на скорост.
  • #44
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Ако същия електромобил, който при 130 км в час харчи 16 на 100, колко ще харчи при скорост 67 на 100? Вместо 420 км с едно зареждане, Колко километра ще измине ? Обзалагам се че ще е повече от 520 км, тоест ще стигне заедно с турбо без да зарежда
  • #43
    0 rate up comment 1 rate down comment
    До 41 ( преди 5 месеца )
    При 130 км в час онзи автомобил дето пътува от София до Слънчев бряг с едно зареждане и остатъчен пробег харчи 16 kWh на 100 км, но антиелектриците винаги смятат че електромобилите харчат по 20 на 100, следователно смятат че електромобилите винаги се движат със 150 км в час.. коя скорост според тебе е по реалистична?
  • #42
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Иновации ( преди 5 месеца )
    А като си говорим за иновации, китайците вече зареждат само за пет минути 520 км, което е точно пробегът на Турбо за един ден, при общ пробег с едно зареждане 800 км. Това означава че на ден този автомобил може да измие 1320 км с 5 минути зареждане. При нормалното шофиране на турбо с 67 км в час, това разстояние се изминава за точно 20 часа, ако не спира никъде. Дали електромобила няма да ги мине няколко часа по-бързо дори по същия маршрут при положение че ускорява за три секунди до 100?
  • #41
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    За електроз0мбитата електричките винаги се движат с 130 км/ч,дори през градовете и селата и зареждат за 5 минути.Ама на плейстейшъна.
  • #40
    0 rate up comment 1 rate down comment
    До 38 ( преди 5 месеца )
    Казваш това е проблем на електрическите но не и на дизеловите автомобили които се движат с 67 км в час?
  • #39
    0 rate up comment 2 rate down comment
    До 35 ( преди 5 месеца )
    Вярно е. Няма смисъл да ти се говори с цифри. Обясних ти че акциите вървят както нагоре така и надолу, но ти си затваряш очите в едната посока, А виждаш само това което ВЯРВАШ. При intraday high от $414,50 на акция на 5 ноември 2021 г. и около 1,03 милиарда акции в обращение, пазарната капитализация на Tesla достига приблизително $1,27 трилиона в пиковия момент на този ден. Ако си говорим с цифри колко е цената на акция днес и пазарната капитализация?
  • #38
    1 rate up comment 1 rate down comment
    до долния ( преди 5 месеца )
    Основния проблем на електричката е че същото разстояние го изминавам с високо скоростен влак без да счирам изобщо с 300км/ч за 2-3 часа вместо за 8