IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Volkswagen се върна на върха при автомобилните иновации

Китайски производител е лидер в премиум сегмента за 2025 година

Ново проучване на Центъра за автомобилен мениджмънт показва, че Volkswagen заема първо място сред масовите марки по отношение на иновациите, докато Nio е водеща в премиум сегмента. Повечето от новите технологии сега идват от китайски или германски производители на автомобили, докато Tesla изостава.


иновации


Центърът за автомобилен мениджмънт (CAM) в Бергиш Гладбах, Германия, публикува резултатите от годишното си проучване за иновации, което се публикува от 2011 и сега се фокусира по-специално върху електрическата мобилност. След като базираната във Волфсбург компания трябваше да отстъпи водещата си позиция на BMW миналата година и се смъкна до шесто място, Volkswagen се завърна на върха на „Наградата за автомобилни иновации“ тази година.

Пионерите в електрическите автомобили от Tesla продължават да губят водещата позиция, която заемаха от 2016 до 2020 докато повечето иновации сега идват от китайски и германски компании. При съставянето на проучването институтът анализира общо 253 иновации в областта на електрическата мобилност. Повечето от тях вече могат да бъдат открити в моделните гами на производителите на автомобили, въпреки че някои все още са предсерийни иновации. Анализаторите на CAM индустрията публикуват класациите за масови и премиум марки поотделно.

Volkswagen е лидер при масовите марки

С резултат за иновации от 29,4 точки, Volkswagen е начело в списъка с масови марки през 2025. Renault следва на второ място с 24,4 точки, докато Kia заема трето място с 20,5 точки. Институтът CAM отдава водещата роля на VW предимно на два модела, които се открояват положително от конкурентите си.


vw id3


Благодарение на батерията си от 79 kWh, ID.3 GTX - спортната версия на електрическия компактен автомобил, има пробег от 604 км по WLTP, който никой друг електрически автомобил в този сегмент не надминава. Същото важи и за капацитета за зареждане - Volkswagen го е увеличил до 185 kW, което означава, че 2,1 kWh могат да бъдат заредени в рамките на една минута. Според проучването, базираната във Волфсбург компания е лидер и по отношение на ефективността. Електрическият флагман ID.7 във версия „Pro S“ има батерия от 86 kWh, докато стандартната консумация е само 13,6 kWh.

Благодарение на новия R5 E-Tech Electric, Renault е спечелил няколко места в сравнение с предходната година. Наред с други неща, подобрената технология на батериите и сравнително високият капацитет на зареждане в сегмента на малките автомобили играят важна роля за това. Решаващият фактор обаче беше преди всичко функцият за двупосочно зареждане. CAM също така отчита същата функция на новия Kia EV3. Компактният SUV предлага и най-дългия пробег в своя сегмент.

Nio поема водеща роля сред премиум марките

Докато германските производители на автомобили все още доминираха в премиум сегмента през 2024, тази година те трябва да признаят поражението си от Nio. Китайският производител на автомобили получи оценка от 33,5 точки, което се дължи на няколко иновации. Анализаторите на CAM подчертаха значението на полутвърдата батерия, която Nio е първият производител, предлагащ в своите модели ET5 и EC7.


NIO


Това бележи голяма крачка напред в средния сегмент. Рекордният пробег на ET5 от 1055 км е само доказателство за това. В допълнение към това са новите 1000-волтови зарядни станции на производителя, които предлагат впечатляващ капацитет за зареждане от 640 kW и по този начин позволяват ултрабързи процеси на зареждане.

Audi заема второ място сред премиум марките. Според експертите на CAM, двата модела - A6 e-tron и Q6 e-tron, са отговорни за доброто представяне тази година. Техният дълъг пробег и нисък разход на гориво поставят нови рекорди в горния среден сегмент. Освен това, компанията, базирана в Инголщат, очевидно е вложила много усилия в разработката – двата порта за зареждане, всеки от които е разположен от едната страна на автомобила, се отплащат в ежедневието.

Tesla все още успява да заеме трето място през 2025. Това се дължи на икономичността на актуализирания Model 3, който консумира само 12,5 kWh на 100 км и по този начин превъзхожда конкуренцията в средния сегмент. „Cyberbeast“ - версията на Cybertruck с подобрени показатели, е и първият електрически пикап. Освен това, поляризиращата неръждаема стомана Tesla впечатлява със своите функции „Vehicle to Load“ и „Vehicle to Home“.


0 от 500
  • #67
    0 rate up comment 3 rate down comment
    Тоалетна математика ( преди 5 месеца )
    Всеки третокласник ще реши задачата, че ако разстоянието между две тол камери е 67 км, а ограничението на средната скорост е 67 км средна скорост, Ще те глобят ако минеш през втората камера след по-малко от час. Независимо дали през цялото време си карал с 70 километра в час и минеш на 58-а минута. Но ако зареждаш 30 минути, а останалите 30 минути караш със 130 км в час, ще минеш след час и 1 минута и няма да има глоба.
  • #66
    2 rate up comment 3 rate down comment
    До 63 ( преди 5 месеца )
    Как точно ще вземеш аванс между тол камерите, след като ще те глобят? Тол камерите не засичат скорост, а време, но хората разбиращи само от диария и аргументиращи се само с диария, имат същото и между ушите и не могат да го разберат.
  • #65
    0 rate up comment 3 rate down comment
    До ха-ха ( преди 5 месеца )
    За колко време е нормално да стигнеш от София до Бургас? Това каква средна скорост е? Или ти е гнусно и отвратително да говорим за математика и искаш да се върнем към по-приятните разговори за диарията и електромобилите, защото са по разбираеми и приятни за антиелектриците?
  • #64
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Хаха ( преди 5 месеца )
    Т р о т и н е т и,вземи да прочетеш какво означава средна скорост.Дори на магистрала в България не може да държиш 140 км/ч средна скорост,защото има места с ограничения, ремонти и тунели,все места където не може да караш с 140 км/ч.За дупките,коловозите и нагънато платно да караш с 140 км/ч е безумие,освен ако не караш служебна кола.
  • #63
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Хаха ( преди 5 месеца )
    Ще взема аванс докато зареждаш т р о т и н е т и.За няколко спирания ще ти взема такъв аванс,че изобщо няма да ме настигнеш.
  • #62
    0 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Да напомним, че турбо се движи и по магистралата с 90 км в час по собствените му думи. Затова средната му скорост е 67 км в час при дълги пътувания
  • #61
    0 rate up comment 3 rate down comment
    До Димов ( преди 5 месеца )
    Виж как сам си сметна, че дори на бавните 150 kW зарядни станции, които обикновено се избягват от автомобилите които могат да зареждат поне с 250 киловата, се зареждат 12,5kWh, които ако се движиш с 67 км в час средна скорост ти стигат за 100 км. Сега остава въпроса с мъжествеността като единствен аргумент срещу електромобилите - 520 км изминати за осем часа без спиране за 5 минути като последна крепост за мъжественост. И перфектния звук на баничарката разбира се!
  • #60
    0 rate up comment 2 rate down comment
    До ха-ха хи-хи и ху- ( преди 5 месеца )
    Я се разберете със себе си. Последно ще вземеш аванс защото ще превишаваш скоростта между камерите или ще се пазиш от тол камерите избери си едното? Защото електричката може да кара с 200 км в час между тоя камерите и да спре да зарежда за 10 минути и пак ще стигне по същото време.
  • #59
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Хаха ( преди 5 месеца )
    До 53.Т р о т и н е т ч о все зарежда на китайски мегаватови зарядни нищо,че в България няма такива.Бърка географията,за него Перник, Пазарджик и Пекин са в Китай.
  • #58
    2 rate up comment 0 rate down comment
    ХаХа ( преди 5 месеца )
    Т р о т и н е т и,за няколко спирания по 15 минути,ще взема такъв аванс,че изобщо няма да можеш да ме настигнеш.На бърза зарядна ще ти излезе минимум 16 лв/100,с бензин и дизел е много по евтино.