Китай е не само най-големият износител на леки автомобили. Водещи доставчици на автомобилни компоненти също са базирани там. Преходът към части от азиатската страна наскоро беше публично потвърден дори от главния изпълнителен директор на Ferrari Бенедето Виня. Очевидно в Маранело са постигнали споразумение с доставчик на батерии за първия си електромобил. Какви обаче други китайски технологии вече се използват от водещите световни автомобилни марки?
Какви технологии от Китай... (ГАЛЕРИЯ):
Световният лидер в сегмента на електромобили, китайският концерн BYD, е известен със самостоятелното си разработване на батерии и фокуса си върху литиево-желязно-фосфатните. Батериите BYD Blade скоро ще навлязат във второто си поколение, тъй като ценовите войни на този пазар са в разгара си и CATL в момента предлага по-добри цени. BYD обаче има свои клиенти - Tesla и Toyota.
Първоначално американската марка подписа договор с BYD в период на интензивен растеж, а китайският доставчик стана алтернатива в случай на прекъсване на доставките от Panasonic и LG Chem. Миналата година обаче китайската фабрика на Tesla премина изцяло към местни доставчици - BYD и CATL. Поради трудните отношения между Китай и САЩ, компанията на Илон Мъск не бърза да потвърди прехода към компоненти от Китай.


8