IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Кога икономията на гориво се превръща в проблем?

Бавното движение по скоростен път или магистрала намалява разхода, но често е опасно

Скоростта оказва пряко влияние върху разхода на гориво – и това се отнася както за бензиновите и дизеловите, така и за електрическите автомобили. Експерти официално препоръчват да не се превишава ограничението на скоростта от 90 км/ч при движение по магистрала или скоростен път, като обещават намаляване на разхода на гориво до 30%. Звучи добре, но дали е толкова просто?


разход на гориво


Теоретично намаляването на скоростта наистина позволява да се намалят оборотите на двигателя и да се постигне по-нисък разход. На практика обаче шофирането със скорост от 90 км/ч създава забележима разлика с основния поток, особено на пътни участъци, където е разрешено 120-130 км/ч.

Шофирането за дълго време при ниски скорости може да навреди на двигателя, особено на дизеловите модели. Освен това бавната кола се превръща в пречка в потока, провокирайки задръствания и увеличавайки агресивността на шофьорите. Психологическият фактор също играе роля - раздразнението на другите участници в движението може да доведе до конфликтни ситуации.


магистрала


Важно е да се има предвид, че всеки модел автомобил има свой оптимален диапазон на скоростта за пестене на гориво. За съвременните автомобили тя често е в диапазона от 100-110 км/ч. В такива случаи шофирането с 90 км/ч не дава забележими икономии и само създава неудобства.

Разбира се, намаляването на скоростта намалява тежестта на инцидентите. Но в реалните условия на магистралите придържането към 90 км/ч не винаги е най-доброто решение за безопасност, удобство и цялостна икономичност. Пестенето на гориво е важно, но към проблемите със скоростта трябва да се подхожда, като се вземете предвид реалната пътна ситуация, поведението на другите и характеристиките на автомобила.


0 от 500
  • #28
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Пропов, ти и твоят приятел не сте особено умни меко казано. Но давайте напред, неособено умните са самонадеяни и убедени в себе си.
  • #27
    6 rate up comment 2 rate down comment
    хамрун вадуцки ( преди 7 месеца )
    За икономия на гориво не гледай скороста, а оборотите на двигателя , ама нали трябва да пишем *** статии. Но е вярно , че за турбодизел оптималната скорост е около 110 на 5 скорост, ръчка/ако няма и 6/.Някои автоматици имат оптимална скорост от 140. А и да пътуваш приятно е за предпочитане пред някой лев икономия.
  • #26
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    пропов твоя приятел да го почерпиш с биричка умно момче е има огромна разлика дали ще изминеш разстоянието от 200 км.ч. за един час или за два часа проблема е че тук не вдяват че един часа работа на един двигател при 3 хиляди оборота на 7 предавка при съвременен автомобил а това скорости над 200 не се равняват на два час работа при същите обороти и по ниска предавка
  • #25
    1 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    вземи си прасе и по нова година ще имаш ама много нови приятели после това и агънце за майските празници а и пуйка задължително за деня на благодарнастта и така всяка година кръга от приятели ще се увеличи кучета котки ако живееш в азия австралия там много ги обичат имам една рецепта за пълнено кучешко с ориз ако проявяваш интерес ще я публикувам
  • #24
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Щирлиц ( преди 7 месеца )
    Отдавна е изобретен един измервателен прибор,който е монтиран до скоростомера.Който има акъл,да го използва по предназначение,който не го поглежда,да зарежда по-често гориво.
  • #23
    4 rate up comment 18 rate down comment
    Пропов ( преди 7 месеца )
    Един приятел има следната теория, да поясня че живеем в Германия. Та според него, на магистралата - газ до дупка и така прекарваш по малко време на пътя, от там разхода и износването на колата са по малко. Има логика, нали! И аз му следвам съвета също. Доволен съм. Тия дето се влачат, ми те ще остареят и ще се гътнат от старост на пътя, аха аха преди да стигнат закъдето там са тръгнали... на младини ;-)
  • #22
    12 rate up comment 1 rate down comment
    До 21 ( преди 7 месеца )
    Кучетата и котките са новите деца в България. Много хора предпочитат животинки пред деца. Правилно или не, това не знам и не коментирам, но е факт, че в България са станали много. Това е едно от нещата,които ни шокират, когато се прибираме за отпуската. То, между другото, и аз на стари години взех да се замислям да си вземем нещо екзотично в Канада, ама например един рис не знам как ще се приеме от съседите, ако го изведа на кайшка из квартала с къщите...
  • #21
    9 rate up comment 7 rate down comment
    До 20 ( преди 7 месеца )
    От 56 до 140 са си баш над 80 км.ч разлика. И, да, има ги и такива. Случвало ми се е, разгеле, да видя адекватни полицаи, които спряха един о.х.л.ю.в с едно ауди, който се тътреше с 75-80 км по магистрала Тракия и ни събра за нула време над 30 метра колона, чакащи в дясната лента да го изпреварим. Ама колко такива случаи с адекватни полицаи ще се видят, да спрат неадекватниците, дето се влачат по магистралите като народна песен?
  • #20
    1 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    кучета котки какво правят в купето на автомобила
  • #19
    3 rate up comment 1 rate down comment
    До 18 ( преди 7 месеца )
    Е 56 е много рядък случай и не говоря за чак толкова ниска. А разликата не може да е над 80 км.ч освен ако задния не кара над ограничението в дясна лента докато предния кара с 80-90