IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Кога икономията на гориво се превръща в проблем?

Бавното движение по скоростен път или магистрала намалява разхода, но често е опасно

Скоростта оказва пряко влияние върху разхода на гориво – и това се отнася както за бензиновите и дизеловите, така и за електрическите автомобили. Експерти официално препоръчват да не се превишава ограничението на скоростта от 90 км/ч при движение по магистрала или скоростен път, като обещават намаляване на разхода на гориво до 30%. Звучи добре, но дали е толкова просто?


разход на гориво


Теоретично намаляването на скоростта наистина позволява да се намалят оборотите на двигателя и да се постигне по-нисък разход. На практика обаче шофирането със скорост от 90 км/ч създава забележима разлика с основния поток, особено на пътни участъци, където е разрешено 120-130 км/ч.

Шофирането за дълго време при ниски скорости може да навреди на двигателя, особено на дизеловите модели. Освен това бавната кола се превръща в пречка в потока, провокирайки задръствания и увеличавайки агресивността на шофьорите. Психологическият фактор също играе роля - раздразнението на другите участници в движението може да доведе до конфликтни ситуации.


магистрала


Важно е да се има предвид, че всеки модел автомобил има свой оптимален диапазон на скоростта за пестене на гориво. За съвременните автомобили тя често е в диапазона от 100-110 км/ч. В такива случаи шофирането с 90 км/ч не дава забележими икономии и само създава неудобства.

Разбира се, намаляването на скоростта намалява тежестта на инцидентите. Но в реалните условия на магистралите придържането към 90 км/ч не винаги е най-доброто решение за безопасност, удобство и цялостна икономичност. Пестенето на гориво е важно, но към проблемите със скоростта трябва да се подхожда, като се вземете предвид реалната пътна ситуация, поведението на другите и характеристиките на автомобила.


0 от 500
  • #37
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    36, много е спорно, кой е комплексара..
  • #36
    5 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Аз карам икономично и бавно (110), така съм решил така ми е по-комфортно и така планирам да пътувам когато няма трафик, е не вися в лявата лента между другото няколко пъти пробвах има хора които се опитват да те избутат и със 180, те карат 140-150 но като видят, как даваш газ и те до ламарината, повечето обаче умират на около 170 понеже нямат пари за нови коли като мен и избиват яко комплекис.
  • #35
    1 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    33-ти = 2 забележки. Първо, в БГ също има минимална скорост на магаистрал и тя е 60км/ч. В Европа, минималната скотост на магистрала съшо е 60км/ч валидна за всички МПС, които искат да я използват. В Италия има ограничения, за кубатура (0.9). А проблем да караш с 90-100 е огромен, освен ако не си ехнически ограничен за това, или влачиш каравана. Няма да ти обяснявам, като ти чета коментара, е чудно как си взел книжка изобщо и е абсолютно безмилено.
  • #34
    2 rate up comment 1 rate down comment
    o.O ( преди 1 седмица )
    таа статия некъв ранен модел ейай я е съчинявал
  • #33
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Ник Н ( преди 1 седмица )
    В Европа на магистралата има минимална скорост за леки автомобили (80 км/ч), за товарните НЯМА. Не мога да разбера какъв е проблема на повечето от коментиращите ,ако някой се движи със скорост 90-100км/ч на магистрала и извън нея близо до ограниченията. Наблюдението ми е , че това е проблем само за България
  • #32
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    При условие че всички семи-та са ограничени на 90 още един с тяхната скорост каращ в дясната лента не променя нищо. Виж ако е толкова бавен че камионите се налага да го изпреварват няма място на магистралата.
  • #31
    7 rate up comment 9 rate down comment
    Иван Иванов ( преди 1 седмица )
    Когато пътувам по магистралата от Нова Загора до Бургас ми се налага да изпреварвам с 120-130 км./час огромни джипове, които карат с 90-100 км./ час! Купили големи сандъци, а пък икономисват гориво и пречат на потока !
  • #30
    15 rate up comment 2 rate down comment
    Октосмотанизъм ( преди 1 седмица )
    Над 90-ина км/ч въздушното съпротивление започва рязко да нараства, та някъде там е границата за икономично движение.
  • #29
    7 rate up comment 13 rate down comment
    мишkи ( преди 1 седмица )
    който има проблем с 1-2 литра отгоре гориво, не трябва въобще да има кола. Явно не му е по джобанай ги мразим такива, парЕ нема щото си е шматkа в живота, ама тръгнал с 90 на магистралата та събира и тировете. Чуди се другите за къде бързали, а то живота му минал да расъждава над другите.
  • #28
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Пропов, ти и твоят приятел не сте особено умни меко казано. Но давайте напред, неособено умните са самонадеяни и убедени в себе си.