IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Как да направите колата си по-икономична

Вижте най-честите причини за повишен разход на гориво

Повишеният разход на гориво в автомобила може да бъде причинен от различни причини. Това могат да бъдат банални като транспортиране на тежки товари, агресивен стил на шофиране, с резки стартове от светофари или просто чести престои в задръствания.


разход на гориво


От друга страна повишеният разход на гориво може да бъде свързан с техническото състояние на автомобила и качеството на използваните смазочни материали. Ето основните фактори, свързани с техническото състояние на автомобила, които могат да доведат до увеличаване на разхода на гориво:

Замърсени въздушни и горивни филтри:

Въздушният филтър играе ключова роля за подаването на чист въздух към двигателя. Мръсният филтър може да намали ефективността на изгаряне на горивото, което води до повишен разход на гориво. Също така, мръсният горивен филтър може да създаде проблеми с подаването на гориво към двигателя, което намалява неговата ефективност.

Стари или некачествени свещи:

Свещите са отговорни за запалването на сместа в цилиндрите на двигателя. Износените или некачествени запалителни свещи могат да доведат до несъвършено изгаряне на горивото, което увеличава разхода на гориво. Това е особено вярно при работа на празен ход или при ниски обороти на двигателя.

Ниско налягане в гумите:

Недостатъчното налягане в гумите може да увеличи съпротивлението при търкаляне на гумите на автомобила. Това изисква повече усилия от двигателя за движение на автомобила, което води до повишен разход на гориво.


гуми


Нискокачествено гориво или масло в двигателя:

Използването на нискокачествено гориво може да доведе до неефективно изгаряне и натрупване на отлагания в инжекционната система или върху частите на двигателя. Освен това може да увеличи износването на двигателя и да намали неговата ефективност, което ще повлияе на разхода на гориво. По същия начин използването на нискокачествено масло или масло с непрепоръчителен вискозитет може да доведе до повишено триене в двигателя и в резултат на това до повишен разход на гориво.

Как да спестите гориво и да намалите разхода му?

Първо, работата на автомобила в икономичен режим може значително да намали разхода на гориво. Най-икономичният режим е движението на висока предавка при по-ниски обороти, тъй като максималната ефективност на двигателя се постига при максимален въртящ момент и минимални обороти. За да се определят оптималните обороти и скорост на всяка предавка, е необходимо да се проучат характеристиките на конкретния двигател.


разход на гориво


Второ, стилът на шофиране играе важна роля. Плавното ускоряване и спиране, честото каране по инерция на светофарите и избягването на ненужно ускоряване помагат за запазване на инерцията. Що се отнася до автоматичните трансмисии, съвременните трансмисии са настроени за икономичност и могат да се адаптират към стила на шофиране. При смяна на агресивния стил със спокоен на автоматична скоростна кутия, тя ще се "научи" да превключва на по-ниски обороти.

Не забравяйте за потребителите на енергия, като климатик, аудио система и нагреватели. Също така не трябва да загрявате двигателя на празен ход 1-2 минути. Пътищата и натоварването на автомобилите също оказват влияние върху разхода на гориво. Излишните килограми са допълнителен разход, така че свалете ненужните товари от автомобила.

Важно е и техническото състояние на автомобила. Мръсен въздушен филтър и запушени инжектори могат значително да увеличат разхода на гориво. Износените свещи също пречат на икономията. Качеството на горивото и горивните добавки могат да помогнат за поддържане на ефективността на двигателя. Например, замърсяването на инжекторите е често срещан проблем при използване на нискокачествено гориво.

Специалните горивни добавки, като препарати за почистване на горивната система, могат да помогнат за възстановяване на работата на инжектора и намаляване на разхода на гориво.


0 от 500
  • #10
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    до #9 - " подаване на газ до 2000 оборота" и ходиш да ти отпушват дюзи, нагар на клапани, запушване на дпф-и и тн. Колата трябва редовно да се кара със над 2000 оборота.
  • #9
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Ценко ( преди 4 седмици )
    По-малки, по-тесни гуми, затворени прозорци, снижаване, изключен климатик, подаване на газ до 2000 оборота, каране по инерция (при ръчните скоростни кутии), по-тиха музика, по-малко екрани и playrr-и, усилватели (т.е. по-малко изразходване на ток), нови свещи, при тези на газ може да се настрои да бъде по-икономична (за сметка на вървежа, разбира се) - за тези се сещам аз
  • #8
    7 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    Аз монтирах мачта и използвам вятъра , разхода падна и скороста също .
  • #7
    0 rate up comment 0 rate down comment
    abc ( преди 4 седмици )
    Ако колата е с газово, въздушния филтър е важен фактор за сместа. Но ако се кара на бензин, дори и филтъра да не е много чист, разхода не се качва забележимо. Нали има ламбда сонда и сместа се коригира да е оптимална. Да, няма да има максимална мощност мотора, но си работи добре. Ако е изгоряла ламбда сондата и лъже компютъра, тогава разхода се вдига с +1 литър директно. А също бензин с турбо не трябва да се кара на ниски обороти и поради риска от детонации в цилиндъра, особено в горещо време.
  • #6
    2 rate up comment 10 rate down comment
    Факт ( преди 1 месец )
    Колкото и да се пънете няма как да свалите разхода под 5 на 100 разход не съществува при чисто двг
  • #5
    5 rate up comment 3 rate down comment
    guest ( преди 1 месец )
    предимно карам по инерция... като дойде баир изкарвам колелото от багажника..
  • #4
    8 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Въздушния филтър и тежестта на крака са основни фактори.
  • #3
    7 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Даже някои производители дават индикация на таблото за превключване на рабво и около 1800 оборота на двигателя. То не е само смазването, ами натоварване на лагери, вал?
  • #2
    14 rate up comment 4 rate down comment
    Алекс ( преди 1 месец )
    Висока предавка при по-ниски обороти=лошо смазване и основен ремонт.При бензинов,атмосферен мотор оборотите не трябва да падат под 2000.
  • #1
    7 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Стандартни неща за поддръжка .. за шофьорите. Останалите са просто карачи...