Ако не смените горивния филтър навреме, може да срещнете редица сериозни проблеми. За това говорят специалисти от ADAC, като подчертават, че основните проблеми при неработеща такава част са свързани най-вече с двигателя.
Запушеният филтър не позволява достатъчно гориво да достигне до цилиндрите, което води до намалена мощност. Замърсеният филтър ограничава потока на гориво, което затруднява стартирането на двигателя.
Но това не е всичко. Този проблем може да доведе и до попадане на мръсотия в самия двигател, което определено ще го повреди. Горивният филтър има праг на задържане на мръсотия от горивото, след което започва да я пропуска към мотора или пък се запушва напълно.
Без да смени горивния филтър по предписания, собственикът на автомобила рискува да се сблъска със запушени инжектори и повреда на горивната помпа, която се износва много силно при замърсен филтър, тъй като работи "на сухо".
В обобщение експертите казват, че запушен горивен филтър може да се диагностицира по следните симптоми: повишен разход на гориво, загуба на мощност, прекъсване на работата на двигателя при високи обороти, теч на гориво от горивопроводите.
Смяната на горивен филтър се извършва при пробег от 10 000 до 20 000 километра в зависимост от предписанията на производителите, както и от качеството на горивото. С други думи е добре да го сменяте с всяка смяна на маслото.