IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Защо някои шофьори залепват синтетична подложка върху въздушния филтър?

Най-важно е парчето полиестер да бъде пропускливо, здраво и тънко

Въздушният филтър е евтин и поради тази причина се счита за прост консуматив, но това е само на пръв поглед. На практика това е резултат от невероятно количество изследователска и развойна работа. Ако, разбира се, говорим за висококачествена и оригинална част, а не за китайско менте. 


филтър


Проблемът с автомобилните резервни части, понякога дори най-простите, не е изчезнал от родния пазар - рафтовете са пълни с фалшификати и „аналози“, които в три от пет случая не са особено добри. В някои ситуации това не е голяма работа, освен че ще трябва да ги сменяте много по-често. Но въздушният филтър е съвсем различен въпрос.

Номерът е, че от този сравнително евтин консуматив зависи функционирането на целия двигател, който по подразбиране е най-скъпият агрегат на автомобила. Подаването на въздух е тясно свързано с образуването на горивната смес и когато говорим за некачествен въздушен филтър, заедно с кислорода в цилиндрите влиза всичко останало: прах, мръсотия, пясък и т.н. 


филтър


Друг всеизвестен факт е, че пътищата у нас са много мръсни, така че въздушният филтър се задръства бързо. А се сменя заедно с маслото  - веднъж на 10 000 км. И тук също си струва да припомним, че на различни пазари се доставят не само различни модели и модификации, но и различни резервни части, които в глобален смисъл трябва да бъдат адаптирани за работа в различни природни зони и „приспособени“ към техните специфики. Но у нас това не винаги е така.

Ако все пак използвате по-евтини въздушни филтри има един трик, с който можете да предпазите двигателя по-добре. Намирането на парче тънък синтетичен полиестер ще се справи добре с грубото пречистване на въздуха - намирането му не е проблем; можете дори да го намерите в гардероба си у дома.
Залепено към филтъра, то може да служи добре цяла година. Важното е да е пропускливо, здраво и тънко. С тази модификация дори съмнителен филтърен елемент ще се справи по-добре с пряката си отговорност. 


0 от 500
  • #10
    11 rate up comment 2 rate down comment
    Иванов ( преди 7 месеца )
    Вие може да си ги повтаряте тия мантри за смяна на масло на 20000 , 30000 че и на 35000. Това са пълни глупости. Сменяйте си го ина 50000 , ако така искате. Какво препоръчват производителите , слабо ме интересува. Подготвен съм теоретично и практично много добре по въпроса с ДВГ. Който е отварял двигатели и е правил наблюдения - знае. С маслата които масово се предлагат у нас- ако сменяте на 7-8 хиляди- като се отвори един мотор на 250 000 и е чист- няма нагари , няма дори жълтото оцветяване.
  • #9
    11 rate up comment 2 rate down comment
    младен ( преди 7 месеца )
    До 8 - "Обръщам внимание, че честата смяна на маслото е изцяло в полза на производители...." - Нищо. Мен не ми пречи ;)
  • #8
    2 rate up comment 4 rate down comment
    До младен ( преди 7 месеца )
    И как ги получи тези числа? На око ли, при положение, че за различни автомобили производителите дават интервали от 5 хиляди до 35 хиляди. Не се сещам за съвременен автомобил, за който да се препоръчва смяна на по-малко от 15 000. Обръщам внимание, че честата смяна на маслото е изцяло в полза на производители, търговци и сервизи при гаранции от по 5 и 7 години. Който е сменял масло на гаранционна кола, знае колко струва ;)
  • #7
    9 rate up comment 2 rate down comment
    младен ( преди 7 месеца )
    До 5 - Предавам го. Бах събрал 16л някъде, от колата две смени и мотора, и намерих едни на който офиса им е в Бояна а складовата база на Казичене. Като им го закарах в Бояна и се опулиха и ми казаха "Рядко, много рядко някой да си докара маслото." Дадоха ми 2 бутилки по литър 5-30 ново което подарих на приятел за неговата тежка техника че моето е 0-20
  • #6
    12 rate up comment 1 rate down comment
    Ако сме точни ( преди 7 месеца )
    От инженерна гледна точка маслото е редно да се сменя на база работни часове! Даже си има прецизна формула за изчисление на оптималният интервал. В тази формула освен работните часове се включват и средните стойности на оборотите, температура, влажност и запрашеност на работната среда и брой на студените стартове. Според тази формула може да получим много големи разлики. Интервала може да варира от 25 часа( супер тежки условия) до 800 часа (при перфектни лабораторни условия)
  • #5
    9 rate up comment 5 rate down comment
    PLAID ( преди 7 месеца )
    #4 къде хвърляш изгорялото масло?
  • #4
    12 rate up comment 3 rate down comment
    младен ( преди 7 месеца )
    До 2 - Абе колкото и на дълго да карам на 20к не бих си сменил маслото. 10к ми е абсолютният макс. Обикновенно на 8к, 8.5к го сменям, въпреки че карам предимно извънградско. Маслото все пак ми е 125лв. 6л - струва ми се по-ефтино от колкото влизане в сервиза, и сам си го сменям
  • #3
    6 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Моята кола си има следящ алгоритъм за смяна на масло и филтър, който отчита колко и как е работил двигателят. Веднъж забравих да го нулирам след смяната на масло на 20 хил. км, обади се чак към 30 000. Нормално, защото карам дълго извън града и почти никога в града.
  • #2
    8 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Докога ще я повтаряте тая нелепост за смяната на масло и филтър на 10000 км? Интервалът за смяната не зависи от изминатите километри, а от това колко и в какъв режим е работил двигателят. Ако карате такси, сменяйте на 10 000. Ако карате само дълго извънградско може на повече от 20000 км. Освен това зависи от конкретния двигател и от маслото. На какви обороти работи, конструктивни особености и вид на маслото. И накрая зависи дали купувате оригинални консумативи. Ама чукча повтаря 10 000 ;)
  • #1
    12 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Айде пак глупости!