IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Безопасно ли е да се премахне филтърът на купето?

Някои шофьори го правят, за да го запазят този консуматив до есента

Топлото време настъпва и по пътищата се появява все повече автомобили, за които техните шофьори трябва да се погрижат. Освен традиционните обслужване (ако такова се налага) и почистване (измиване), които са задължителни, някои водачи правят и други „подобрения“ по колите си. Някои, например, премахват филтъра на купето и го оставят на съхранение до есента.


филтър


Това са най-вече хора, които не предвиждат през лятото да карат колата си в градски условия. По правило те са с дълъг стаж зад волана и си имат свои разбирания за поддръжката на автомобила им. И тъй като след зимата този филтър е замърсен сериозно, което провокира образуването на конденз по стените на вентилационната система - особено при пролетни температурни промени или при дъжд, той се сваля, почиства се и се прибира някъде.

Подобни действия обаче са правилни само отчасти. Консумативът наистина може да се намокри, но всичко зависи от дизайна на конкретната кола и нейното състояние. Например, при Volvo 850 от 1996 г. или някои под-стари модели на Audi, филтърът се намира под предното стъкло. И ако дренажните отвори също са запушени, тогава водата определено ще падне върху него. Това ще доведе до запотяване на стъклата и до образуване на мухъл. Плюс това, патогенните бактерии ще проникнат в кабината.

При съвременните автомобили обаче схемата е такава, че филтърът, който предпазва купето, е разположен много ниско долу и е доста трудно влагата да проникне в него. Следователно той ще бъде мръсен, но сух. Затова е по-добре да се почисти дренажната система, така водата да може свободно да излиза. Тогава влагата няма да създава проблеми и няма да се появи корозия в скрити кухини.


филтър


Освен това, през пролетта се появява силен алерген - растителен прашец, а тепърва започват и ремонтите по пътищата, които вдигат прах и мръсотия. Освен това отработените газове не се изпаряват никъде. Дори да планирате да прекарате цялото лято извън града, все пак ще ви се наложи да отидете до магазина.

И като резултат от премахването на филтъра всичко това ще влезе влезе в купето през въздуховодите. Мръсотията ще наруши движението на амортисьорите, които контролират разпределението на въздушните потоци. В допълнение, това ще причини корозия на сърцевината на нагревателя и изпарителя на климатика.

За да почистите или смените скъп изпарител, в някои случаи е необходимо да демонтирате предния панел, а тази работа струва много пари. Затова е по-добре да не отстранявате филтъра, а да го подсушавате и сменяте редовно. Така ще избегнете разрушителни ремонти и ще запазите здравето на белите си дробове.


0 от 500
  • #7
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    махането може да се сравни да се кара с отворени прозорци - все е прах, но наистина не е ясно какво се "печели" с консуматив от 20на лева.
  • #6
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Бай Ставри- стар шоф ( преди 9 месеца )
    "Мръсотията ще наруши движението на амортисьорите, които контролират разпределението на въздушните потоци." К'во рече за амортисьорите?! К'во казваш разпределяли...?!
  • #5
    6 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    По-голяма глупост не бях чувал! Звучи ми като да не ползвш тел. си денем за да зареждаш на нощна тарифа.
  • #4
    11 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Е точно от филтър за 20 - 30 лева се пести най-яко!
  • #3
    8 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Това го правят пишман софиянците, дето са селинджъри и си мият колите пред блока, за да спестят пет кинта, не от безпаричие, а защото са дърти комунисти и са свикнали от едно време всичко да им е или далавера, или без пари, а иначе плюят бай Тошо. От същия мизерен манталитет махат и филтрите на купето и си качват дървени дъски по багажника на полото комби
  • #2
    9 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Ами едно време колите нямаха филтър на купето и пак се движеха,сега и да се махне ще се върнат в миналото и ще дишат мизерията от външната среда.Някой пък мизерници не ги и сменят и е същото,че и по зле от колкото с махнат такъв.Махането на този филтър не оказва никакво влияние на работата на автомобила и неговото ползване.
  • #1
    6 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Има коли които фабрично са без сменяем филтър.