IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Бъдещите електромобили на Audi ще пречистват въздуха

Компанията работи върху иновативна система за филтриране

Електрическите превозни средства са по-екологични по отношение на CO2 и други емисии в сравнение с автомобилите, задвижвани с вътрешно горене, което означава, че са по-чисти по време на работа. Електрическата енергия за електромобилите обаче не винаги идва от екологични източници, като това е един от основните доводи на противниците на превозните средства, задвижвани само на ток.


Audi филтър


Независимо от типа на двигателя, всички превозни средства генерират фин прах от спирачките и гумите си и от абразията на пътя. Има ли решение за намаляване на замърсяването с прахови частици? Засега не, но в Audi работят именно върху това. Германският автомобилен производител развива нов пилотен проект, разработен с доставчика на части – Mann + Hummel, като двете компании проектират нов филтър за твърди частици за електрически автомобили, който събира частици от околната среда.

Филтърът работи подобно на стационарните системи за филтриране на въздуха за къщи, въпреки че инсталирането му в предния край на кола означава, че може да събира частиците, генерирани от същата кола. Стартирал през 2020 г., пилотният проект ще продължи до 2024 г., когато резултатите ще бъдат оценени финално. При тях филтърът е монтиран в предната част на радиатора, което означава, че са необходими само минимални модификации на дизайна.

Филтърът се управлява от превключвател на вход за охлаждащ въздух, който задържа фините прахови частици, заседнали във филтъра. Audi вече тества новата технология върху прототипи на E-Tron, като системата работи в два режима. Докато автомобилът е в движение, той пасивно филтрира, а въздухът преминава през филтърната система и най-малките частици се улавят. По време на стационарно зареждане вентилаторът, който вече е монтиран в предния край на автомобила, прекарва околния въздух през филтъра.

От Audi обясняват, че вторият режим е идеален за използване в градски райони, докато колата се зарежда на обществена станция. Първоначалните изпитания досега показват, че филтърът няма отрицателен ефект върху начина, по който електрическите тестови превозни средства E-Tron работят след 50 000 км тестове за издръжливост.

Първите резултати показват, че пробното превозно средство E-Tron е успяло напълно да филтрира собствените си частици. Германският автомобилен производител сега работи с партньора си Mann + Hummel, за да свърже системата за филтриране със съществуващи сензори като метеорологични станции и така да направи технологията по-ефективна.


0 от 500