IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Защо не трябва да наливате двигателно масло в масления филтър

Този спор не е от вчера, но сега ви излагаме и нашите аргументи

Дебатът дали е необходимо филтърът да се напълни с масло, преди да се монтира на двигателя, все още е актуален. Освен това има все повече привърженици и на двата лагера. Първият довод е, че е необходимо да се налеят 30 грама масло, в противен случай двигателят може да се сблъска с проблеми. Други поставят резервната част "на сухо". Ето и нашите аргументи в този спор.


филтър


Пълненето на филтъра с масло преди монтирането му на двигателя се е превърнал в истински ритуал за мнозина майстори. Специалистите внимателно добавят смазка към този консуматив и силно съветват и другите да правят същото.

Според тях, когато двигателят се стартира за първи път, „сухият“ филтър няма да издържи на налягането на маслото, което води до въздушна тапа, която ще разкъса филтърната хартия. Друг аргумент е, че за няколко секунди, необходими на филтъра да се напълни с масло, двигателят работи на „сухо“ и това причинява драскане по стените на цилиндъра, а последното постепенно ще доведе до основен ремонт на двигателя или неговата смяна.

Така че трябва ли да добавите масло? За да разберете това, погледнете ръководствата с инструкции. В по-голямата част от случаите пише, че не е необходимо да пълните филтъра с масло. Необходимо е само да намажете о-пръстена.


филтър


Между другото, самият филтър няма да се разкъса при стартиране на двигателя, ако е висококачествен. Има случаи, когато резервната част се поврежда, но те не са заради пълненето с масло. Просто става дума за некачествен или фалшив маслен филтър, при който най-често блокира байпасният клапан. Такива некачествени евтини филтри така или иначе ще се повредят, независимо зали са били напълнени с масло предварително.

Що се отнася до работата на мотора "на сухо", тук отново ще възразим. Факт е, че когато смените маслото върху триещите се повърхности се запазва слой, който не изчезва никъде. Следователно при стартиране на двигателя триещите се части са защитени както преди.

Факте е, че смяната на филтъра с напълнена смазка е много неудобна, тъй като често той се намира отстрани на захранващия блок. Тоест инсталирането на резервна част без разливане на част от съдържанието просто няма как да се случи. Така че не вършете безполезна работа. С двигателя всичко ще е наред. Основното е да проверите нивото след процедурата. Трябва да е между маркировките Max и Min.


0 от 500
  • #16
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Чиро Чампи ( преди 1 година )
    Когато, масленият филтър е само хартиен елемент,какво правим тогава? Как се пълни с масло?Егати глупостите пишете
  • #15
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Практик ( преди 1 година )
    Слаба, неаргументирана статия! Интересно, колко смени на масло, е правил точно авторът на това "списване"?! ;)Има механика и закони при двигателя с вътрешно горене. И празният сух филтър, се нуждае от масло и някакво време (колкото и кратко да е то в ума ви), за да пропусне и продължи смазването. Толкоз...
  • #14
    12 rate up comment 2 rate down comment
    68-я ( преди 2 години )
    Само завършил онлайн обучение, може да пише такива глупости.
  • #13
    9 rate up comment 4 rate down comment
    Абв ( преди 2 години )
    Когато масления филтър е отстрани на двигателя и се намира в легнало положение ми е много интересно как трябва да го напълня с масло предварително
  • #12
    13 rate up comment 1 rate down comment
    Валентин Иванов ( преди 2 години )
    Не стига, че си смучете статиите от пръстите, ами и не разбирате нищо за това, за което пишете!
  • #11
    5 rate up comment 10 rate down comment
    Тарикат ( преди 2 години )
    Хора, вие кога сте си сменяли маслото лично,че взехте такива статии да пишете.Я си представете един голям двигател, на който масления филтър побира 5л масло....Хайде сега пак си прочетете статийката.
  • #10
    21 rate up comment 0 rate down comment
    Иво ( преди 2 години )
    Аз моя си го нося в левия крачол но викат че било грешно вия какво мислите да го нося ли в десния
  • #9
    20 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Ами лагерите, които работят 4 секунди без налягане? Стените на цилиндрите не са проблема... Тия статии май ги пишат хора, които хал хабер си нямат от тия неща.
  • #8
    22 rate up comment 2 rate down comment
    Иван Петров ( преди 2 години )
    По-бездарни *** и по-безполезна медия няма. Олицетворение на обществото.
  • #7
    8 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Има такива въздушни филтри с маслена вана на старите автомобили но съвременните сухи са по ефикасни