IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Защо горивната помпа може да се повреди в движение

Понякога причината е банална - като проблем с кабелите, но се появяват и по-сложни проблеми

Горивната помпа е сложно устройство, което, за съжаление, също може да се повреди. В този случай двигателят ще спре да работи поради липса на гориво. Ако това се случи на път, водачът ще има гарантирани проблеми, защото поправката на помпата не е лесна работа. Сега ви разказваме защо помпата може да се повреди.


помпа


За съжаление помпите рано или късно се развалят. Причината може да е банална, свързана с неизправност на електрическото окабеляване, но може и да е по-сложна и изискваща замяна на помпата с нова. При всички случаи двигателят просто спира без видима причина, а водачът открива, че помпата е изгоряла чак в сервиза, след като колата му е била докарана там с пътна помощ. 

Повредата може и да е от запушване на филтъра. Той може да се запуши с люспи мръсотия след зареждане на съмнително гориво. Обикновено проблемите с подаването на гориво не се появяват веднага, а след като водачът е изминал трийсетина километра. Колата започва да потрепва и след това напълно спира.


помпа


Възможно е да почистите филтъра от мръсотия, но тази задача също е дълга и сложна. За да направите това, трябва да демонтирате задния диван, да премахнете горивната помпа и всъщност да започнете да почиствате. В същото време би било добре да почистите самия резервоар, защото там също плува утайка и след известно време отново ще влезе в помпата.

Проблеми възникват не само поради замърсяване, но и поради навлизане на вода в резервоара, както и от естественото износване на колектора, работното колело и четките. Тук трябва да се помни, че колкото по-малко бензин има в резервоара за гориво, толкова повече се увеличава количеството на различни видове отпадъчни води и утайки, които могат да запушат горивната помпа. Ето защо е най-добре резервоарът да е винаги над средата.

И накрая, повреда може да възникне и от естествено износване. Тук е важно да се обърне внимание на това колко лесно стартирате двигателя, който вече е загрят до нормална температура. Ако стартерът върти коляновия вал дълго време без да има възпламеняване в цилиндрите, тогава помпата няма да живее дълго. По-добре е да оправите запалването, защото в противен случай също ще имате проблеми с горивната помпа.

0 от 500
  • #5
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Газко Уазков ( преди 2 години )
    Б.а.с.и! Цял живот съм си мислил, че по колата не може нищо да се повреди по време на движение! А, тя, каква била работата!.....Ми, то и гума значи можеш да спукаш при движение!? Ужазт!!!
  • #4
    1 rate up comment 5 rate down comment
    Оня с каруцата ( преди 2 години )
    Сложете си газово. Като не запали на бензин ще запали на газ
  • #3
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Гошко ( преди 2 години )
    До #1Абсолютно сте прав! Имах трабант цели 14 години и нито веднъж не ме е оставял заради изгоряла помпа. Е, имал съм други аварии, ама те не са обект на статията...
  • #2
    10 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Не карайте жените да бутат колите че да моат да родат после
  • #1
    10 rate up comment 1 rate down comment
    Alex ( преди 2 години )
    Трабанта нямаше горивна помпа, а резервуар монтиран над нивото на карбуратора и по естественият път на гравитацията горивото достигаше до жигльорите. Но сега с директното впръскване има две помпи, едната от които е за високото нялягане и обикновенно нова е по-скъпа от остатъчната стойност на ена 8 годишна кола.