Електрическата горивна помпа е много надежден компонент на съвременен автомобил. Въпреки това, нейното на сериозни натоварвания, както и фактът, че нейните компоненти постоянно са потопени в бензин, пораждат най-различни митове. Доколко има истина в тях и какви са опасностите от това автомобила да се кара със светната лампа, сигнализираща за малко гориво в резервоара, разкриват експерти.
Митове и реалности за бензиновата помпа (ГАЛЕРИЯ):
Твърди се, че горивна помпа, която постоянно работи с нискооктанов бензин, ще издържи по-дълго, отколкото с високо октаново число, защото има по-висока плътност.
Това не е истина. Плътността на всички бензини, независимо от тяхното октаново число (OC), е 725,0–780,0 kg/m³ при 15°C. Почти всички производители на автомобили позволяват използването на бензини с различни OC и няма обективни данни за връзката между OC и живота на горивната помпа.