IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Защо е опасно да се добавя бензин в горивото на дизелов двигател

Много „специалисти“ препоръчват подобно нещо, без да си дават сметка за последствията

Въпреки факта, че днес за дизелови двигатели се произвеждат много професионални добавки, не с малко шофьорите, които се опитват да използват много по-евтини "народни наркотици" . До какво може да доведе това, ви разказваме сега. Не е тайна, че с настъпването на зимата търсенето на добавки за автомобилите нараства значително, защото те улесняват работата на автомобила през студения сезон.


бензин-нафта


Показателен пример са дизеловите превозни средства, за които собствениците им често купуват горивни добавки, които са известни с името "антигелове". Тези препарати позволяват да се поддържа течливостта на дизеловото гориво при ниски температури.

Ще припомним, че при ниски температури в дизеловото гориво парафиновите кристали започват да се сгъстяват, образувайки в структурата т.нар. съсиреци под формата на гел. Това вещество запушва порите на горивния филтър и каналите на горивната помпа (горивна помпа с високо налягане), което в крайна сметка води до спиране на двигателя (ако филтърът не се нагрява) и невъзможност за последващото му стартиране. След това автомобилът трябва да бъде изтеглен до топъл гараж и трябва да се изчака парафиновият гел да се размрази и да се разтвори отново в дизеловото гориво.


бензин-нафта


За да се предотвратят подобни ситуации с дизелово гориво през зимата, се използват именно гореспоменатите антигелове. Тези добавки, когато се добавят към дизеловото гориво, понижават граничната температура на филтриране (PTF) на нафтата, предотвратявайки сгъстяването ѝ на студено. И те са напълно достатъчни. Но феновете на "модни трикове" активно прилагат и други, така да се каже, народни начини за повишаване на устойчивостта на замръзване на нафтата, без да мислят за техните негативни последици за двигателя.

Така например, една от често срещаните „препоръки от интернет специалисти“ предписва добавяне на бензин към дизеловото гориво през зимата. В соц. времената много шофьори на дизелови двигатели правеха това. Да, това се практикуваше тогава, но в онези дни както дизеловото гориво, така и двигателите за него бяха различни. Днес не е препоръчително. Старото дизелово гориво се отличаваше с високо съдържание на сяра. Това донякъде намалява „енергийните" характеристики на горивото, но допринася за запазването на неговата смазочна способност, което е изключително важно за нормалната работа на инжекционната помпа.


бензин-нафта


Днес, според екологичните изисквания, съдържанието на сяра в дизеловото гориво е силно ограничено. Следователно добавянето на "разреждащ" бензин към него е изпълнено с негативни последици. На първо място, говорим за влошаване на смазочната способност на дизеловото гориво поради въздействието на бензина. Наличието на разредена с бензин нафта значително ускорява износването на инжекционната помпа и инжекторите. А повредата на тези важни елементи недвусмислено води до скъпи ремонти. Което напоследък, между другото, все по-често се споделя от майсторите в сервизи за ремонт на дизели.

И накрая за това, което се отнася директно до самите антигелове. На нашия пазар има много различни добавки. Но, както показва практиката, продуктите от различни производители могат да действат с различна степен на ефективност. Повечето от тях се правят на еднаква основа, а въпросът е колко са концентрирани. Така че, преди да ги закупите, е много важно да прочетете добре упътванията. 


0 от 500
  • #15
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Alexxx ( преди 2 години )
    Към коментар номер 5И аз една зима сложих 3 литра бензин на около 50л пълен резервоар на същата кола със същият мотор 3,5CDI и повече бензин не бих сложил повече.За старите дизелови важи,но при CDI не важи,та не пиши глупости,защото платих за малко икономия 6,000лв.От тогава зимата само добавки.
  • #14
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Калин ( преди 2 години )
    Едно време на старите дизели,слагах литър два на цял резервоар и нямах никакви проблеми на Мерцедес 124 с 2,5 мотор.Карах го до 700.000 НЕреални километри.Освен никакви проблеми,че палеше "чакмак"После купих W211 жената взе да го кара веднъж и му сложи бензин по погрешка,защото нейната беше бензин-ка и си е**ха майката дюзите. Смених ги и колата тръгна. А кое е вредно на новите,предполагам дюза-помпа. Всичко ново вече е ***,...каквото и да купим.
  • #13
    1 rate up comment 1 rate down comment
    То ( преди 2 години )
    да слагаш бензин ама нашия , бензин малко е разреден така че по добре добавка, има добри и качествени ,от бензина няма смисъл.
  • #12
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Рой ( преди 2 години )
    Аз слагам 3л бензин и 1л двутактово бездимно масло на един резервор, но го правя рядко.
  • #11
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    До#10И как на твоя дизел 2020 му сипваш от 15тина години нафта? Излиза че е 2000
  • #10
    3 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Хмм, на моя дизел 2020та експерименти не си правя. Сипвам от 15тина години нафта на една верига с името на горива EFIX и не се занимавам с глупости. До -26С няма проблем, най- студеното време на което съм палил
  • #9
    13 rate up comment 2 rate down comment
    Факт ( преди 2 години )
    Сярата НЕ смазва нищо!Смазочността на нафтата идва не от сярата, а от дългомолекулни съединения в нея, които при сероочистването също се премахват. Затова първата безсярна нафта създава проблеми със смазването. Впоследствие проблемът е решен с промяна в технологията.
  • #8
    14 rate up comment 1 rate down comment
    До 7 ( преди 2 години )
    Ами ти нали не забравяш че тези пет литра са ти всъщност пет литра гориво за двигателя. Той има в резервоара 65 литра гориво а ти 60,1 литра.
  • #7
    5 rate up comment 11 rate down comment
    Бай ламби ( преди 2 години )
    До 5 Ттт: Абе ти ако слагаш на 60л нафта 5 литра бензин кое му е по-евтиното че нещо не схващам?5л. бензин струват около 12 лева, цената на една зимна немска добавка за нафта която ползвам(няма да казвам коя е марката за да не правя реклама) и от която съм много доволен е 26лв за 1л.За температури до -10 градуса се слага 1:1000,от -10 до -18 се слага 1:500 и до -23градуса се слага 1:300.Демек за 60л. нафта при минус 18 градуса ти трябват 120мл. добавка което струва 3,12лв.Кое е по-евтино?
  • #6
    10 rate up comment 7 rate down comment
    Газко Уазков ( преди 2 години )
    Добавя се бензин и малко двутактово масло. Стара, изпитана рецепта! Повечето добавки са скъпи и не са по-добри от бензина. Иначе, при екстремни студове за България, под -20С, добавяйте 20 към 1 спирачна течност. Скъпо, но сигурно и изпитано! А, относно нашата нафта....И до ден днешен си е пълна със сяра!