IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Защо е опасно да се добавя бензин в горивото на дизелов двигател

Много „специалисти“ препоръчват подобно нещо, без да си дават сметка за последствията

Въпреки факта, че днес за дизелови двигатели се произвеждат много професионални добавки, не с малко шофьорите, които се опитват да използват много по-евтини "народни наркотици" . До какво може да доведе това, ви разказваме сега. Не е тайна, че с настъпването на зимата търсенето на добавки за автомобилите нараства значително, защото те улесняват работата на автомобила през студения сезон.


бензин-нафта


Показателен пример са дизеловите превозни средства, за които собствениците им често купуват горивни добавки, които са известни с името "антигелове". Тези препарати позволяват да се поддържа течливостта на дизеловото гориво при ниски температури.

Ще припомним, че при ниски температури в дизеловото гориво парафиновите кристали започват да се сгъстяват, образувайки в структурата т.нар. съсиреци под формата на гел. Това вещество запушва порите на горивния филтър и каналите на горивната помпа (горивна помпа с високо налягане), което в крайна сметка води до спиране на двигателя (ако филтърът не се нагрява) и невъзможност за последващото му стартиране. След това автомобилът трябва да бъде изтеглен до топъл гараж и трябва да се изчака парафиновият гел да се размрази и да се разтвори отново в дизеловото гориво.


бензин-нафта


За да се предотвратят подобни ситуации с дизелово гориво през зимата, се използват именно гореспоменатите антигелове. Тези добавки, когато се добавят към дизеловото гориво, понижават граничната температура на филтриране (PTF) на нафтата, предотвратявайки сгъстяването ѝ на студено. И те са напълно достатъчни. Но феновете на "модни трикове" активно прилагат и други, така да се каже, народни начини за повишаване на устойчивостта на замръзване на нафтата, без да мислят за техните негативни последици за двигателя.

Така например, една от често срещаните „препоръки от интернет специалисти“ предписва добавяне на бензин към дизеловото гориво през зимата. В соц. времената много шофьори на дизелови двигатели правеха това. Да, това се практикуваше тогава, но в онези дни както дизеловото гориво, така и двигателите за него бяха различни. Днес не е препоръчително. Старото дизелово гориво се отличаваше с високо съдържание на сяра. Това донякъде намалява „енергийните" характеристики на горивото, но допринася за запазването на неговата смазочна способност, което е изключително важно за нормалната работа на инжекционната помпа.


бензин-нафта


Днес, според екологичните изисквания, съдържанието на сяра в дизеловото гориво е силно ограничено. Следователно добавянето на "разреждащ" бензин към него е изпълнено с негативни последици. На първо място, говорим за влошаване на смазочната способност на дизеловото гориво поради въздействието на бензина. Наличието на разредена с бензин нафта значително ускорява износването на инжекционната помпа и инжекторите. А повредата на тези важни елементи недвусмислено води до скъпи ремонти. Което напоследък, между другото, все по-често се споделя от майсторите в сервизи за ремонт на дизели.

И накрая за това, което се отнася директно до самите антигелове. На нашия пазар има много различни добавки. Но, както показва практиката, продуктите от различни производители могат да действат с различна степен на ефективност. Повечето от тях се правят на еднаква основа, а въпросът е колко са концентрирани. Така че, преди да ги закупите, е много важно да прочетете добре упътванията. 


0 от 500
  • #5
    10 rate up comment 7 rate down comment
    Ттт ( преди 2 години )
    Карам Е класа 350 CDI и на 60 л нафта слагам 5 литра бензин ,вече съм минал над 180000 км по тая система и проблеми нямам,а добавките се рекламират и продават,затова и не е птепоръчително да се слага бензин ,щото е евтино
  • #4
    18 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    На дизел се слагат 3 добавки. Бензин против замръзване, спирт против конденз в резервоара и масло или газ за лампи за смазване на цялата горивна система помпа/дюзи. Това се прави на старите дизели и изкарват по 1 милион километра. На новите дизели не се пипа и не се добавя нищо защото електрониката е капризна и се бъгва. Само караш и като се счупи хвърляш и сменяш скъпи части. На старите дизели дюзите струват 100лв. На новите щото са електронни струват 1100. Ако имаш късмет.
  • #3
    9 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    На старите дизели преди 2000г. повечето производители препоръчваха да се слага бензин зимата ако температурите са под нулата. Колкото по студено толкова повече бензин се слага. В книжките на Мерцедес за 3.0 редови дизел го даваха максимум 25% бензин при температури под -30C. Изглежда доста но така пишеше в книжката.
  • #2
    10 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    В дизел Евро 3, може да си правиш подобни експерименти , но в Е6 нагоре шансовете да прецакаш нещо са доста големи
  • #1
    14 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Ква е тая рекламна статия в която нищо конкретно не казвате за бензина в дизела и защо не е добре. Въпреки рекламата ще ви кажа, че да сложиш 1-2 л. бензин на 50 л дизелов резервоар е напълно в реда на нещата. Аз слагам от време на време газ за горене и 2-тактово масло тубичка 0,5л бездимно. Мотора пали от раз и в най-големите студове и работи много по-меко и без претракване и прекъсване, когато температурите са много ниски. Това нещо го правя повече от 15 г, сменил съм 3 коли и няма проблем.