IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Защо трябва да сменяме уплътнението на дроселовата клапа?

Ако това не се направи, въздухът ще започне да се засмуква през старото уплътнение

С течение на времето дроселът се запушва с мръсотия и собственикът на автомобила трябва да го почисти. При много употребявани автомобили тази процедура включва премахване на дроселовата клапа. В същото време мнозина дори не осъзнават, че след почистване е наложителна и смяна на нейното уплътнение. Защо е важно да се направи това, ви разказваме сега.


дросел


При идеални условия на работа, дроселовата клапа не се нуждае от профилактика, но такава, както е известно, не съществува. Няма идеална херметичност във въздушната система на двигателя , а "по-рехав" или стар въздушен филтър допринася за факта, че мръсотията се натрупва върху дросела и там се появяват сажди. Ако всичко това не се почисти навреме, тогава клапата ще започне да "залепва", което причинява проблеми със стартирането, а двигателят също ще стане нестабилен на празен ход.

Демонтажът на дроселовата клапа не е труден, но изисква определени умения. Първо трябва да се премахне тръбата, водеща от въздушния филтър към дросела. След това да се изключат сензорите за положение на дроселовата клапа и да се развият монтажните болтове. И това е всичко! Корпусът на дросела е във вашите ръце и можете да започнете да го почиствате.

След като мръсотията се отстрани, е време за монтаж. И тук трябва да запомните, че уплътнението на дроселовата клапа също трябва да се смени. В крайна сметка, ако това не се направи, въздухът ще започне да се засмуква през старото уплътнение, което може да доведе до проблеми по време на ускорение и до повишен разход на гориво. Освен това е доста трудно да премахнете остарялото уплътнение, без да го повредите. Това е още една причина, поради която е по-добре да го смените.


дросел


И тук идва полето за "труд и творчество". Можете да отидете (най-правилния начин) до магазина и да купите уплътнение, което съвсем не е скъпо. Но много шофьори, които искат да спестят пари, го правят сами. Дори картонът за обувки влиза в действие. Категорично не препоръчваме да правите това, тъй като такъв „самоделен уплътнител“ бързо се износва, поради което се появява вече споменатото изтичане на въздух. Така че възелът трябва да бъде премахнат отново.

Ако все пак искате сами да направите резервна част, използвайте паронит или познат още като клингерит, но не забравяйте, че дебелината на уплътнението влияе върху неговата топлопроводимост. Така че не прекалявайте. Вземете материал с дебелина в диапазона 0.5 - 1.5 мм, не повече.


0 от 500