Електрическата горивна помпа е много надежден компонент на съвременен автомобил. Въпреки това, нейното на сериозни натоварвания, както и фактът, че нейните компоненти постоянно са потопени в бензин, пораждат най-различни митове. Доколко има истина в тях и какви са опасностите от това автомобила да се кара със светната лампа, сигнализираща за малко гориво в резервоара, разкриват експерти.
Митове и реалности за бензиновата помпа (ГАЛЕРИЯ):
Твърди се, че бензиновата помпа теоретично не може да замръзне, тъй като бензинът остава течен при всяка реална температура. За съжаление, понякога може! Бензинът, разбира се, не замръзва, но водата се натрупва във всеки резервоар за гориво, макар и в малки количества. През лятото няма да има особена вреда от него, но в лют студ не е точно така. А причината е, че модулът на горивната помпа е разположен в долната част на резервоара, за да може ежекторът да засмуква гориво до последната капка.
Ако нивото на натрупаната вода покрие ежектора и ако тази вода замръзне, подаването на гориво ще спре. Критичната дебелина на ледената кора е 8 мм, което не е малко. За да може обаче замръзналата в резервоара вода да деактивира горивната помпа, тя трябва да бъде поне един литър!