Електрическата горивна помпа е много надежден компонент на съвременен автомобил. Въпреки това, нейното на сериозни натоварвания, както и фактът, че нейните компоненти постоянно са потопени в бензин, пораждат най-различни митове. Доколко има истина в тях и какви са опасностите от това автомобила да се кара със светната лампа, сигнализираща за малко гориво в резервоара, разкриват експерти.
Митове и реалности за бензиновата помпа (ГАЛЕРИЯ):
Често се твърди, че старите системи за подаване на горивото са били с по-добра конструкция от съвременните и съответно това ги прави по-здрави. Това обаче не е точно така. Първоначално горивната помпа е разположена близо до резервоара, зад нея е поставен филтър, а след това пречистеният бензин се подава под налягане към двигателя.
Недостатъкът на тази схема са незащитените от корозия контакти на захранването, както и проблеми със "сухото засмукване". Ако например горивото е свършило почти напълно и колата все още е изложена на жегата, тогава стартирането ще бъде трудно, тъй като самозасмукването на вихровите помпи е много слабо.
По-късно горивната помпа е поставена в резервоара, а бензиновият филтър се намира отвън, като това, може би, е и най-доброто решение. В най-модерните системи и горивната помпа, и филтърът са разположени в един модул вътре в резервоара (на снимката) с цел намаляване на разходите. Такава схема е неудобна за подмяна на филтъра, особено ако няма специален люк над резервоара.