Електрическата горивна помпа е много надежден компонент на съвременен автомобил. Въпреки това, нейното на сериозни натоварвания, както и фактът, че нейните компоненти постоянно са потопени в бензин, пораждат най-различни митове. Доколко има истина в тях и какви са опасностите от това автомобила да се кара със светната лампа, сигнализираща за малко гориво в резервоара, разкриват експерти.
Митове и реалности за бензиновата помпа (ГАЛЕРИЯ):
Твърди се, че когато индикаторът за ниско ниво на горивото светне, горивната помпа започва да се износва бързо, улавяйки въздух вместо бензин. Това не е истина. В ситуация, когато бензинът е напълно свършил, двигателят ще спре, а електронният блок за управление почти веднага ще изключи захранването на помпата.
Експерименти показват, че електрическата горивна помпа работата на „сухо“ напълно спокойно, като дори не прегрява, а консумацията на ток изобщо не се увеличава. Тоест, помпата не се страхува да работи и не се уврежда, когато бензинът бъде изчерпан.