Електрическата горивна помпа е много надежден компонент на съвременен автомобил. Въпреки това, нейното на сериозни натоварвания, както и фактът, че нейните компоненти постоянно са потопени в бензин, пораждат най-различни митове. Доколко има истина в тях и какви са опасностите от това автомобила да се кара със светната лампа, сигнализираща за малко гориво в резервоара, разкриват експерти.
Митове и реалности за бензиновата помпа (ГАЛЕРИЯ):
Много шофьори са на мнение, че горивото охлажда и смазва помпата и ако нивото му в резервоара е твърде ниско, това може да доведе до прегряване, износване и евентуални повреди по горивната помпа. Твърди се, че това е особено актуално през лятото.
Това не е истина. Смазочването на бензина е незначително. Ако говорим за ресурса, тогава влиянието на бензина е, че той играе ролята не на лубрикант, а на охладител. Както вече стана ясно, горивната помпа не се нагрява дори на празен ход. Добавянето на 20 литра в резервоара няма да повлияе по никакъв начин.