IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Как да разпознаем повреда в лагера на главината?

Тези неизправности водят до сериозни последици и скъпи ремонти

С пълна увереност можем да кажем, че тази част е най-натоварена от шасито и окачването. Това означава, че шофьорът трябва навреме да диагностицира и отстрани проблемите, свързани с нея. Шофирането с повреден лагер си е направо опасно.


лагер


Повреда в лагера често е причина за разрушаването на част от главината, което от своя страна неизбежно води до загуба на твърдото закрепване на колелото към оста. А това означава, че лагерът, в случай на повреда, вече няма да държи здраво колелото. Всичко може да завърши с пълно отделяне на колелото от главината. Резултатът - загуба на контрол над автомобила и огромен риск от инцидент.

В повечето случаи проблемите с лагерите на колелата се свеждат до няколко основни причини. Първата е лошо качество или фабричен дефект на лагера. Втората причина е замърсяването на лубриканта или липсата на такъв. И двете водят до повишено триене и ускорено износване на детайла.


лагер


Третата причина е системното шофиране по лоши, разбити пътища, каквито у нас съвсем не липсват. Четвъртата причина е свързана с неправилен монтаж на лагера. За лагер на колело, както пренатягането, така и незатягането на гайката са еднакво вредни. И двете грешки ускоряват разграждането на цялата структура.

Проблемите с лагерите на колелата могат да бъдат идентифицирани от всеки шофьор, дори без да се търси квалифицирана помощ от специалисти. За да направите това, докато шофирате, трябва да обърнете внимание на следните неща: появата на метален удар при пресичане дори на малки неравности, увеличаване на хлабината на волана, появата на треперене на волана при по-висока скорост или при шофиране през неравности.


лагер


Симптом е и появата на бръмчене (метален звук), което пряко зависи от скоростта на автомобила. Ако имате съмнение, че автомобилът ви има някой от изброените признаци, то съветът ни е незабавно да се свържете със сервиз.

0 от 500
  • #9
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Фантом ( преди 2 години )
    А за какво де минава технически преглед и знаеш ли му значението и то веднъж в годоната за леки авто и 6м за тежките и за кво са тия сервизи за това стават бели щот еитакива като теб много знаиковци подвеждат хора без грам понятие
  • #8
    9 rate up comment 3 rate down comment
    Бай Ставри ( преди 2 години )
    Сменете си преводача. Вместо Google translate използвайте Яндекс. Наистина превода ви куца.
  • #7
    6 rate up comment 3 rate down comment
    sam ( преди 2 години )
    хахахах ещом се чува значи кололото е на мястото си....:D дигаш на крик и завърташ кололото и със стетоскоп слушаш на носача за сигнали от космоса :Dако музиката на колата надвиква лагера значи още може да кара!
  • #6
    13 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Не знам защо пишете тези невежи статии. Повреден лагер се познава по затоплянето на главината/джантата и по шума. За да разберете дали се затопля лагера, трябва да спрете без спирачка и да проверите с ръка температурата. Ако има виене, проверете как се променя звукът в ляв и в десен завой. Ако има промяна, вероятно е лагер. Ако няма може да е гума или лагер в скоростната кутия. Това с металния звук през неравностите може да са много други неща.
  • #5
    22 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Бъчваре, за да се запали, лагера е бил без смазка на сухо. Виел е като карпатски вълк тоя лагер. Ама толкова много е виел, че не знам как сте се возили вътре и не сте му обърнали внимание. Между другото да ти кажа само, че не си наясно с нещата. от лагер няма как да се запали колелото. Има прекалено много метал, който ще разсее температурата докато достине до гумата. Запалването и може да стане единствено от затегнала спирачка (накладки/барабан) и от нищо друго
  • #4
    1 rate up comment 4 rate down comment
    бъчваря ( преди 2 години )
    Случвало ми се е на служебната Латвия навремето заради лагер колелото да се подпали. И то се подпали точно под газовата бутилка, та не може да сварим да излезем. Става за 100-200 метра, не повече. Лошото е, че заради високата температура се пали и гумата. Гума ме е изпреварвала два пъти и на няколко пъти едва успявам да спра. Само че там причините бяха в закрепването на гумата и развалени резби. Не както си карах с 80, гумата почва да вибрира.и докато спра, почти се е откачила.
  • #3
    39 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Оф лелеее, пак пълни простотии. Когато започнеш да чуваш виене от страна на някое колело, това означава, че имаш лагер за смяна. Всичко друго са пълни глупости. Това да ти изпадне колелото заради лагер трябва да си глух за да не разбереш, че лагера е за смяна. Започва такова силно виене, че дори и силната музика няма да помогне да не го чуваш.
  • #2
    6 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    също се хваща при вираж с по-висока/магистрална скорост
  • #1
    20 rate up comment 4 rate down comment
    Brum Brum ( преди 2 години )
    Разбираш че е повреден лагера, когато колелото те изпревари :) :) :)