IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Притежанието на автомобил в България е сред най-скъпите в Европа

Електромобилите вече са по-изгодни от колите с ДВГ в повечето държави

Компанията ALD Automotive - LeasePlan публикува индекса на разходите за автомобил през 2025. Проучването обхваща 28 държави от Европа и отчита разходите за първите 4 години от експлоатация, включващи амортизация, лихви, поддръжка, застраховка, ремонти, данъци, гориво или електричество.


ALD Automotive - LeasePlan


В изследването са включени автомобили от всички класове и с различните видове задвижване предлагани на пазарите, като се посочва среден резултат. Една от целите е да покаже и доколко електрическите автомобили са конкуретноспособни на различните сегменти и държави с оглед на регулирането на емисиите на CO2 в началото на годината, както и с предстоящото спиране на превозни средства с ДВГ. И се оказва, че в повечето страни от ЕС притежаването и използването на електромобил е все по-евтино.

Новият индекс показва, че с редните месечни разходи за шофиране за всички видове задвижвания варират значително в Европа – от 815 евро в Гърция, където е най-евтино, до 1252 евро в Швейцария (съответно най-скъпо). В България разходите са едни от най-високите - 1087 евро, като повече плащат собствениците в само още 6 държави (долната таблица).


ALD Automotive - LeasePlan


Положението при електрическите превозни средства е подобно, като отново най-ниските са разходите за шофьорите в Гърция - 792 евро, докато на обратния полюс е Швейцария - 1152 евро. Притежанието на електрическа кола в България е сред най-скъпите в Европа - 990 евро на месец, като повече (освен в Швейцария) то излиза в Германия (1004), Норвегия (1007), Португалия (1026), Полша (1031) и Австрия (1036).

Любопитно е положението в Германия, която е най-големият пазар в Европа. Там електромобилът все още още излиза по-скъпо на собственика си -1004 евро срещу 967 евро за превозно средство с ДВГ. И това се отнася за всички сегменти, с изключение на високия клас - там в Германия електрически модел излиза с 50 евро по-малко от автомобил с бензин или дизел.


ALD Automotive - LeasePlan


Всичко това показва електрическите превозни средства (таблицата отгоре) стават все по-конкурентни с моделите с ДВГ. В повечето страни от ЕС притежаването на електрически автомобил вече е по-евтино, но не бива да се пропуска факта, че в много държави собствениците им ползват различни стимули.


0 от 500
  • #2
    24 rate up comment 21 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    До тинтири минтири: Критическото ти мислене е на нивото на макак. Информирай се какви са цените за обслужване на автомобил с ДВГ и на електричка. А колкото дали е важна отбраната. Икономиката на Източна Европа още не се е възстановила от последния път когато московската орда я окупира. Инвестицията в отбрана е като инвестицията в профилактика на здравето. Излиза по-евтино от лечение. Ако бяха въоръжили Украйна 2021 година, войната нямаше да почне въобще.
  • #1
    24 rate up comment 20 rate down comment
    Тинтири_минитири ( преди 4 седмици )
    Смешно, да не кажа жалко проучване! Току що четох едни друго европейско проучване в което застаряващото населени култура и икономиката не са важни 10% - важно било да се въоръжим! Над 50% от населението в Европа мислело така и ЕК щяла да ни даде каквото искаМЕ! Същото и с електричките! При зверското обезценяване, 50% губиш още докато и махаш найлончетата, точно ще ти е по-евтино с ЕЛ... повЕрвах!