IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Електромобилите са по-скъпи за ремонт при авария или катастрофа

В същото време колите на ток по-често остават в движение след инцидент на пътя

Все повече и повече електрическите автомобили започват да стават известни с някои от предимствата си, като например умерените разходи за презареждане (особено, ако са домашни и добре планирани) или факта, че на хартия те изискват по-малко механична поддръжка от еквивалентен модел на горене. Въпреки това, в някои аспекти по-модерните технологии, които те предлагат, може да се окажат проблем, когато става дума за разходи.


електромобили катастрофи


Ново проучване на американската застрахователна компания Mitchell International показва, че ремонтът на електрическо превозно средство след претърпяна авария или инцидент на пътя е по-скъп и отнема повече време в сравнение с автомобил с ДВГ.

„По отношение на случаите със средна тежест, при ремонтируемите превозни средства, разходите за електрическите продължават да надвишават тези за автомобилите с вътрешно горене. През второто тримесечие на 2023 г. разходите при електрически автомобили са били по-високи с 963 долара (885 евро) в САЩ и с 1328 долара (1220) в Канада“, се казва в проучването.

Според калифорнийския застраховател тези стойности се увеличават още повече, когато говорим за Tesla. Американските и канадските собственици на Tesla, които са претърпели сблъсък, ще платят съответно между 1589 и 1600 долара (между 1460 и 1470 евро) повече.

Ремонтът на електрически автомобили при сблъсък също така изисква средно 90,75% оригинално оборудване (OEM), в сравнение с 66,50% за превозни средства с двигател с вътрешно горене.И накрая - електромобилите имат по-нисък процент ремонтируеми части (13,49% срещу 19,20%) и по-дълго време за ремонт (8,51 срещу 8,02 часа).

Не всичко обаче е негативно за електрическите автомобили, тъй като е по-вероятно те да останат в движение след сблъсък. Благодарение на сравнително простата система за задвижване, челните сблъсъци ще бъдат много по-малко катастрофални за коли на ток, отколкото в превозно средство с ДВГ. В същото време ударите отзад са много по-сложни, поради по-голямото присъствие на ключови елементи в задвижващата система (особено при версиите с два двигателя).


0 от 500
  • #11
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Колегата, Митю с бустера е на прав път, автомобилите ел и двг дали са били в един и същ ценови диапазон?
  • #10
    1 rate up comment 0 rate down comment
    MythBuster ( преди 7 месеца )
    То разбира се че ти е малко защото обикновено карате по 1300 км всеки ден с 10 минутно спиране за зареждане. Тези 320 000 км не ви стигат и за година, нали? Средностатистическия антиелектрик минава по толкова на ден, колата му харчи 3,5 на 100 и си карат автомобилите по 10 години като само сменят масло. Даже гуми и чистачки не сменят! Само масло!
  • #9
    2 rate up comment 1 rate down comment
    MythBuster ( преди 7 месеца )
    До 7. От малкото примери които имаме, онзи който е изминал 1,6 милиона километра е сменил първата си батерия на около 500 000 км, карал е няколко месеца с оборотна батерия, втората или ако искаш я наречи третата батерия не е имала проблеми около милион километра. Според статистика от сайт в който собствениците доброволно си записват данните, след 200 000 мили деградацията на батерията е под 10%, тоест след около 320 000 км имаш над 90% от първоначалния капацитет. Малко ли ти е ?
  • #8
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Напълно нормално е застрахователи да започнат да отказват да застраховат такива коли и хората да спрат да ги купуват, дори след лек удар батерията може да се окаже за смяна а тя е над 50% от стойността, толкова е просто!
  • #7
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 месеца )
    Мечтай си бустер4о.С колко смени на батерията и електромотора?
  • #6
    3 rate up comment 3 rate down comment
    MythBuster ( преди 7 месеца )
    Първите батерии от онези за лаптопите, които ползваше Тесла за първите си автомобили, изкарваха по половин милион километра преди нужда от ремонт. Сегашните изкарват по много повече. Смяташ ли че, 40 000 литра гориво струват по-малко от една батерия? Особено както чакаме цената да мине 3 лв за литър?
  • #5
    9 rate up comment 3 rate down comment
    Ъхъ ! ( преди 7 месеца )
    Ти гледай колко ще ти излезе като трябва да смениш батерията !!! Ама пък Про100 Киро ще ти подари батерия от неговия завод за батерии в Ловеч. Е, ще почакаш някое и друго столетие, но пък Промяната е тук ! За теб !
  • #4
    11 rate up comment 6 rate down comment
    MythBuster ( преди 7 месеца )
    "по-дълго време за ремонт (8,51 срещу 8,02 часа)"Направо се чудя как собствениците на електромобили ще могат да го преживеят този половин час повече за ремонт! Също така как ли собственик на електромобил за 50 000 ще успее да преглътне че след челен сблъсък ще трябва да плати цели 1600 долара в повече в сравнение с собственика на toyota за 15 000 долара с който са се сблъскали. То направо да се чудиш до какъв гениален извод са достигнали, че по-скъпите автомобили са по-скъпи и за ремонт!
  • #3
    4 rate up comment 12 rate down comment
    Реално ( преди 7 месеца )
    По-сигурни са за хората - празен кош отпред - огромна деформационна зона, която поема ударите, вместо двигател, който се опитва да влезе при пътниците. Не може да се преобърне (вж. Model X rollover test) и винаги се приземява на гуми (центъра на тежестта е в пода). Отделно като е с 2 или повече двигателя, при повреда на един, продължава на другия/другите (при Plaid са 3).
  • #2
    13 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Кола при която има конструктивни деформации в следствие на птп не подлежи на ремонт и е редно да се бракува. Ремонтират се само козметични поражения.