IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Защо потребителите не искат електромобили в западен стил?

Tesla и Stellantis търпят огромни загуби заради спада на продажбите

Сред големите северноамерикански и европейски производители на автомобили цари атмосфера на падане на гиганти. Илон Мъск е истински магнит за медиите, но Tesla се срина на фондовата борса. В същото време концернът Stellantis отчита огромен спад на приходите за 2024, като това се дължи основно на липсата на продажби на електромобили, пише в свой анализ Motor1.


Tesla


Сред преките причини за тези спадове е просто липсата на интерес от страна на западната общественост към електрическите превозни средства на нейните марки. Въпреки многобройните си обещания, електрическият сегмент на автомобилния пазар не успява да убеди голяма част от потребителите по различни причини.

Това доста мрачно състояние на нещата не пречи изцяло електрическите превозни средства да бъдат сочени като единствен вариант за Европа след 2035, но това става с натиск от страна на политиците на Стария континент. И все пак възниква въпрос – настина ли бъдещето е само електрическо или добрият стар двигател с вътрешно горене трябва да се включи в уравнението?

Tesla - разочаровани потребители и рязък спад на акциите

Не минава ден, без хората да обсъждат Илон Мъск и неговата визия за глобален изцяло електрически свят. Спадът на акциите на Tesla вече е факт, като той повдига някои въпроси. Последните модели на марката така и не успяват да съблазнят глобалните потребители, по-специално с функции на полуавтопилот, които не са доказали своята стойност.


Илон Мъск


Едновременно с резкия спад на продажбите Tesla е принудена да се изправи срещу конкуренти, които предлагат много по-евтини и понякога по-ефективни превозни средства. Познавайки Илон Мъск, е напълно възможно компанията да обърне нещата през 2025. Това обаче ще стане, само ако тя се съобрази с очакванията на потребителите и, може би, ако намали началната цена на новите си модели.

Stellantis - завръщане към дизела след катастрофална 2024

Консорциумът, включващ 14 марки, записа спад на печалбите от 70% през 2024, като това се усеща не само в сегмента на електромобилите. Провалът при EV моделите обаче е факт, като това се вижда и от представянето на електрическия Fiat 500, който трябваше да донесе електрификация на възможно най-много хора, но така и не успя да го направи.


Ram


Друг пример за провал е спирането на Ram 1500 Classic в полза на по-скъпи EV модели с несигурен пробег. Това е все едно казино да премахне класическите си слот-машини, които са ценени заради своята простота и надеждност и да предлага само игри за виртуална реалност, със сложни правила. Затова и не е изненада, че продажбите на електрически превозни средства от Stellantis представляват само 15% от общите.

Потребителите са разочаровани от електромобила - 4 основни причини

Въпреки големите усилия на производителите и многото играчи на пазара, електрическите превозни средства не убеждават всички потребители. Първият виновник, разбира се, е цената на превозните средства, която често е значително по-висока от тази на автомобилите с вътрешно горене.

Екологичните бонуси бяха силен аргумент за увеличаване на продажбите на електрически превозни средства. Стимулите позволиха да се намали сметката от няколко хиляди евро в момента на покупката. Днес екологичните бонуси изглежда са драстично намалени, оставяйки горчив вкус в устата на купувачите, особено на тези, които са се сдобили със скъп електромобил.


електромобили


Всъщност стойността на електрическото превозно средство намалява по-бързо от тази на бензиново или дизелово превозно средство. Според източници ще отнеме едва 3 години на електрическо превозно средство да загуби 50% от стойността си. Основната причина очевидно е състоянието на батерията, въпреки че през последните години е постигнат значителен напредък по отношение на производителността.

Посочва се и гамата от електрически превозни средства. Въпреки сензационните съобщения на производителите, които предлагат непрекъснато нарастващ прогнозен пробег, реалният пробег на превозното средство зависи от много други фактори, като метеорологичните условия или скоростта на автомобила.


електромобили


Поради всички тези причини покупката на електрическо превозно средство продължава да притеснява потребителите. Дори ако електрическите автомобили често са синоним на екологичен и енергийно ефективен имидж на марката.

Китайските гиганти се справят чудесно

Въпреки че западният електрически пазар не постигна добри резултати през 2024, китайските производители на автомобили отхапаха значително парче от пая, започвайки с BYD и Xpeng. Първият предлага електрически превозни средства на ненадминати цени, а вторият иска да удвои глобалното си присъствие и да стане безспорен лидер в електрическите превозни средства през следващите десет години.


BYD Seal


Трябва само да вземете за пример Seal - превозно средство, предлагано от BYD, за да разберете, че цифрите са много различни от западните му конкуренти. Говорим за превозно средство със 75 к.с., с приблизителен пробег от 300 до 400 км и начална цена от 10 000 евро.

Китайската технология просто предлага много по-евтини продукти с пожертвани производствени разходи. С такива цифри не е трудно да се разбере защо китайските превозни средства би трябвало да наводнят западния пазар през следващите години.

Електрическо или бензиново бъдеще?

Европейските политици настояват да се обмисли прекратяването на производството на превозни средства с вътрешно горене през следващите десет или петнадесет години. Някои държави от ЕС обаче вече се обявиха срещу забраната на ДВГ през 2035, като изтъкват различни аргументи. Основният обаче си остава цената на електромобилите, която все още не е изравнена с тази на моделите с ДВГ. Към това трябва да се добави и увеличението на цената на електрическата енергия от 2022 година насам.

0 от 500
  • #18
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Айде, тоя кибик пак почна да дава наклон на хората как да работят и да им обяснява, че нищо не разбират от това дето го работят. Направи милионите от инсталации на батерии и зарядни, та сега и на екс-ван бизнеса е хвърлил око.
  • #17
    1 rate up comment 5 rate down comment
    Антитрол ( преди 8 месеца )
    До дизела. Значи си признаваш, че си лъгал лъжеш и ще продължаваш да лъжеш. Нищо ново, Но благодаря за поредното признание и искреност. Забрави да кажеш по колко пъти на ден зареждаш гориво по селата? Има ли бензиностанция в всеки магазин и всяко населено място? Защо трябва да заредиш в селото, а не на главния път 20-30 км преди да стигнеш в селото? КОГАТО има нужда, всеки селски магазин ще продава и ток зареждане. Много по-лесно е от дизел.
  • #16
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Дизела ( преди 8 месеца )
    Ти си май онзи същия,който цяла седмица го хвърлях по върбите с часовете за шофиране на тираджиите.Не учи дядо си как да кашля.Шефа прецени,че електромобил не става,колеги преди нас се отказаха..Зарядни има само по главните пътища,по селата няма кой да зарежда и не се строят.Дневно под 300 километра не падам,докато не си разнесат поръчките не се прибирам.Ай със здраве.
  • #15
    1 rate up comment 7 rate down comment
    Антитрол ( преди 8 месеца )
    До дизела. Техническият проблем с баничарките не е нито пробегът, А още по-малко десетте зарядни станции покрай които ще минеш така или иначе какъвто и маршрут да ми измислиш с твоята хипотетична баничарка. Единственият проблем е че все още не съществува баничарка с бързо зареждане, която да заредиш по пътя, ако въобще имаш нужда от зареждане. По колко пъти на ден зареждаш с дизел? А на седмица?
  • #14
    1 rate up comment 8 rate down comment
    Антитрол ( преди 8 месеца )
    До дизела. По колко километра въртиш на ден ? Колко дни в седмицата? Обикновено и твоите лъжи говорят едно, а в математиката друго.
  • #13
    1 rate up comment 8 rate down comment
    Антитрол ( преди 8 месеца )
    До speedy. Колко километра върти за ден една баничарка/микробус на speedy? Най-големия и най-малкия пробег в автопарка? По колко въртят годишно? Аз отговора го знам, но чакам да видим лъжещите тук дали ще кажат някакви километри или ще се придържат към стратегията да хвърлят лъжите и да бягат без да отговарят на въпроси. Това е информация която всеки може да провери още при първата доставка от Спиди или Еконт като попита шофьора.
  • #12
    9 rate up comment 1 rate down comment
    Дизела ( преди 8 месеца )
    Разнасяме стока по селата с няколко Фолксваген Кади дизел.Електромобила не става за тази работа,зарядни по селата няма.
  • #11
    8 rate up comment 3 rate down comment
    Спиди ( преди 8 месеца )
    Шефът купи една електричка за проба и я върна на дилъра с голяма загуба.
  • #10
    9 rate up comment 2 rate down comment
    Шишо бакшишо ( преди 8 месеца )
    Електричка за такси не става,колеги се пробваха и се отказаха.Едвам смогвам да изплатят лизинга на Дачията,не ми се връзва сметката да изплащам скъпа електричка.
  • #9
    8 rate up comment 2 rate down comment
    Друг Гост ( преди 8 месеца )
    До 9 - "Каквито и закони и регулации да пуснат правителствата" - напр. Нисан ГТР го спряха защото не покрива регулациите за шум, а Порше спряха Макан заради киберсигурност?!? ЕС пълен с бюрократични регулации