Повечето хора мислят за емисии и разход на гориво, когато става дума за подвеждащи автомобилни спецификации. Въпреки това, с възхода на електрическите превозни средства, се появи още една възможност за манипулации – пробегът. Четири големи автомобилни производители се разследват от италианските власти за предполагаемо подвеждане на потребителите относно спецификациите на техните електромобили, посочени на официалните сайтове на компаниите.
Въпросните компании са BYD, Stellantis, Tesla и VW Group. Трябва да се отбележи, че Stellantis и VW Group продават механично свързани електромобили под различни марки на италианския пазар, което прави повдигането на обвинения още по-сложно.
Италианският орган за защита на конкуренцията (AGCM) обвини всички тези автомобилни производители в участие в нелоялни търговски практики. Миналия четвъртък AGCM, с помощта на италианската финансова полиция (Guardia di Finanza), е провела разследвания в италианските централи на BYD, Stellantis, Tesla и VW Group.
Според регулатора производителите на автомобили са предоставили „обща“ и понякога „противоречива“ информация за пробега на своите електромобили. Докато цифрите на WLTP са стандарт за пробег на EV в Европа, AGCM твърди, че компаниите не са успели да обяснят „кои фактори влияят на рекламирания максимален пробег и степента, до която те влияят на действителния пробег“.
Освен това се твърди, че производителите на автомобили са пропуснали да предоставят „ясна и пълна информация“ за влошаването на капацитета на батерията с течение на времето при нормална употреба, което е важен фактор за дългосрочно притежаване на EV. AGCM също така твърди, че не са разкрили адекватно условията и ограниченията на техните стандартни гаранции за батерии.
Също така се оказва, че в маркетинговите материали са пропуснати подробности за производителността на EV в реалния свят, което потенциално дава на купувачите непълно разбиране какво да очакват. Засега нито един от четирите производители не е коментирал обвиненията.