IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Глобите за вредни емисии в ЕС се отлагат с три години

Това ще даде възможност на производителите да си поемат въздух, целите пред тях остават без промяна

Европейският съюз започва да отстъпва по отношение на глобите за автомобилните производители, планирани за 2025 г. В края на втората среща на Стратегическия диалог за бъдещето на европейската автомобилна индустрия, председателят Урсула фон дер Лайен заяви, че ще предложи „целенасочено изменение на регламента за стандартите за емисиите на CO2 от този месец”.


ДВГ


Това означава, че вместо годишно спазване на новите изисквания, автомобилните компании ще имат три години, за да могат да покрият стандартите. Фон дер Лайен посочи, че на същия принцип работи банковия сектор спрямо задлъжнялостта, но като цяло целите пред производителите си остават същите.

За индустрията това отлагане е глътка въздух, тъй като според действащите правила тези производители, които надхвърлят новото ограничение, определено от Брюксел за средни емисии на CO2 от автомобили през 2025 г., ще бъдат принудени да плащат много високи глоби. Те са в порядъка на 95 евро за всеки грам CO2, надвишаващ лимита, наложен за всяка група, като се умножават по броя на автомобилите, продадени за една година на пазарите на Европейския съюз.

Въздействието на глобите върху цялата автомобилна индустрия, според данни, цитирани от главния изпълнителен директор на Renault Лука де Мео, може да достигне 15 милиарда евро. С новото решение производителите имат повече време да се адаптират, след като понесоха още един огромен удар – въвеждането на нови мита върху вноса на автомобили от Европа в САЩ, подкрепено от президента Доналд Тръмп.

Председателят Фон дер Лайен посочи, че „има ясен призив за по-голяма гъвкавост по отношение на целите за CO2, като ключовият принцип е балансът. Според нея промяната може да бъде одобрена бързо от Европейския парламент и Съвета на Европа, защото „от нея очевидно има смисъл, само ако бъде одобрена бързо".


0 от 500
  • #35
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Стига ивърта думи, бе ***! Говори директно, без да обиждаш и няма да те псуват! Както и да е - този европарламент ще се провали във всичките си "директиви". На европейците им писна. На светът му писна!
  • #34
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    ДО 33 Коя евродиректива от преди 2003-та година, казва, че трябвало да се правят батерии? " За каква година бълнуваш? "- НЯМА ДА МИ ГОВОРИШ ТАКА! КОЙ СИ ТИ И КЪДЕ ЖИВЕЕШ! ПОКАЖИ СЕ!!!!" Още през 2014 когато се знаеха изискванията за 2020 производителите мрънкаха че са невъзможни" - Защото БЯХА!!! Защото вдигнаха цената на ВСИЧКО! Защото не допренесоха с НИЩО!!! С НИЩО! А сега ЕВРО 7 има изискваия за честици от ... гуми и спирачки! ЗАЩО ИСКАШ ТОВА! ЗАЩО ГО ПОДРКЕПЯШ!
  • #33
    1 rate up comment 6 rate down comment
    Антитрол ( преди 2 месеца )
    "Мда ( преди 14 минути )От какво се избягали в статията за дизела бе? Дойде РУК гръмна те от упор и те направи толкова смешен, че беше жалко да се гледа." Точно така е. Както винаги РУК дойде и каза " абсолютно всичко което си написал е вярно но не ни харесва затова ще те псувам" гръмна ме от упор с няколко псувни и потвърждения че съм прав и се скри. СМЕТКИТЕ ИЗЛИЗАТ! Даже съм ги изкарал в последните две мнения за да не се правите, че не сте ги видели.
  • #32
    1 rate up comment 6 rate down comment
    Антитрол ( преди 2 месеца )
    До 30. Евродерективите са започнали още преди да съществува Тесла и BYD. За изискванията за 2025 се знаеше още от 2019. За каква година бълнуваш? Още през 2014 когато се знаеха изискванията за 2020 производителите мрънкаха че са невъзможни за изпълнение. Какво направиха от тогава? Както казах вече, 6 години дълбок сън от 2019 и се сетиха за изискванията февруари месец 2025. Колко фабрики за батерии изградиха за последните 10 години?
  • #31
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    "Същото е и със заплахите към детето да спре да се тъпче или да тръгне да спортува до 5 години от 2020, като през тези 5 години го оставяш да прави каквото си пожелае - ХА ХА АХ ХА! Евро 6 d, само така те оставя, да правиш каквото си искаш! Германците от такъв страх, да не аричат нацсти, взеха да си вървят срещу интереса, а тая мания я предадоха и в ЕП.
  • #30
    1 rate up comment 9 rate down comment
    Антитрол ( преди 2 месеца )
    Антитрола спира чак когато спрат троловете
  • #29
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    "До 3. Объркал си се нещо! Да кажеш, че стогодишна индустрия не е имала време да се подготви " - За кое, да се подготви? ЕС изкача с ново правило и дава година, без изобщо да се змаисля, какво изисква това! Изоставяш старите палторми, парвиш нови, нямаш време, да ги тестваш. ЕП взима решени и ти от другия сезон го следдваш. Да даваха по 5+ години, разбирам, ама не! И какво - затриха половината индустиря! И за какво? По-чист лие въздуха? Не е! Спря ли глобалното! Не спря ... Само цените скочиха.
  • #28
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Това беше най-милия начин, типажа като Урсула и компания, да си признае, че има МНОГО СЕРИОЗЕН НАТИСК и не им минават номерата.
  • #27
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Антиантитроп ( преди 2 месеца )
    БРате... ти се побърка бе! Ти побесня бе! Ти окткачи бе! Спри се малко!
  • #26
    8 rate up comment 1 rate down comment
    Мда ( преди 2 месеца )
    От какво се избягали в статията за дизела бе? Дойде РУК гръмна те от упор и те направи толкова смешен, че беше жалко да се гледа. Понякога чак ме дразни как няма милост към недъгавите като теб. После ти пак изпадна в амок и написа 20 поредни коментара. Какво да ти ги чете човек. Бързай и тук да нацвъкаш 200, че оня с тежката картечница пак ще дойде ахахахаха