IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Босът на Renault: Автомобилната индустрия в Европа се проваля от 20 години

Пазарите в Испания, Италия и Франция ще живнат, ако се въведе отделна регулация за малките коли, смята Де Мео

Нека не говорим за 2035 година, защото може дори да не стигнем до там. Няма никакъв сарказъм в думите на Лука Де Мео, бос на Renault. Той беше гост чрез видео връзка от Париж на събитието „Иновирайте, за да се върнете към растеж“, проведено в Бергамо, Италия.
 
 
Лука де Мео, Renault, Женева 2024


Рисковете, пред които е изправена автомобилната индустрия в Европа,  се приемат като много сериозни от изпълнителния директор на групата Renault. Очаква се председателят на ЕК -  Урсула фон дер Лайен, да обяви на 5 март нови правила, които ще отменят продажбата на само електрически автомобили от 1 януари 2035-а. Промяна, която според Лука Де Мео със сигурност не е достатъчна. 
 
"Големият проблем са глобите“, повтори италианският мениджър, като се позовава на текущата наредба, която изисква всички производители на автомобили да предлагат на пазара модели, които консумират по-малко гориво, измервайки резултата в по-ниски емисии на CO2 . Новото ограничение съответства на приблизително 95 грама CO2 на километър. В противен случай се предвижда глоба от 95 евро за всеки грам отгоре, умножено по общото количество продадени автомобили през годината. Според финансови анализатори от Barclays Bank производителите на автомобили рискуват да платят общо над 10 милиарда евро глоби само за 2025 година.

 

употребявани коли, втора ръка


"В Европа за 20 години средната възраст на автомобилния парк е нараснала от 7,5 на 12 години “, припомня Де Мео. „Освен факта, че подобрихме производителността, масата въглероден диоксид, който отива в атмосферата, се дължи на по-старите коли. Трябва да бъдем прагматични и да насърчаваме обновяването им, но хората нямат пари. Така че трябва да им дадем по-голяма покупателна способност. Един среден работник преди 100 години може да си купи Ford T, днес няма пари и за Dacia, това е истината“, казва босът на групата, която произвежда и румънския хит.

"Германците са произвели по-сложни и по-тежки автомобили през годините с опустошително въздействие в страни, където хората купуват малки коли“, даде пример той. Последните обаче страдат, защото регулацията не ги прави печеливши. Към това трябва да добавим системи за безопасност от 400 евро на кола. Ако ги поставите на Twingo, това са много пари. Но не и за голям седан.

"Имаме 8 от тези разпоредби през следващите няколко години. Отдавна казвам, че трябва да се въведат различни регулации за малките коли, както правят в Япония. Нещо подобно би рестартирало Италия, Франция и Испания". 
 

Renault Twingo


Крайната оценка за Лука де Мео е твърде ясна: "Нека оставим креативността на инженерите да намерят решения. Врагът не е една или друга технология, а CO2 и замърсяващите продукти. Европейското регулиране се провали през последните 20 години и сега те искат да намерят сребърния куршум, за да решат всичко с електричество.

На инженерите трябва да се даде свобода на действие, защото е малко вероятно регулаторът да знае по-добре от инженера кое е най-доброто решение за намаляване на емисиите. Независими институти казват, че в 70% от случаите електрическата кола има по-слабо въздействие върху въздуха, но не решава всички проблеми. Добра е в градския трафик, но не и на дълъг път".
  

0 от 500
  • #19
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Да забраним!!! ( преди 1 месец )
    Ограничение на размерите на колите. Ограничение на размера на двигателите. И без това по пътищата не мой се разминеш, те че ми се надбегват. Кои сте вие бе? Я тихо. И те така.
  • #18
    5 rate up comment 4 rate down comment
    До 14 ( преди 1 месец )
    В Китай има толкова електромобили защото са за без пари -правиш електромобил за 10к, държавата ти плаща за това 15к, а после го и продаваш за още 12к. Поддръжка и гаранции не предлагаш, само един телефон, който никога не отговаря за оплаквания и накрая си с чиста печалба от 17к. Техинте EV-та са под всякаква критика - незащитени батерии, фалшиви клетки, липса на корозионна защита, бъгав софтуер. Как може някой да произведе кола, чиято батерия е най-ниската част от колата и е без защита?
  • #17
    5 rate up comment 2 rate down comment
    До #14 ( преди 1 месец )
    А ти запознат ли си сцените на електрокари те в Китай и тук? Оттам се започва. И едва ли компонентите на ВЕИ ги инсталират в оскъдната плодородна земя. А сигурно ще забележиш че не спират да строят и въглищни централи. Що ли?
  • #16
    9 rate up comment 14 rate down comment
    Сергей Бессглокин ( преди 1 месец )
    Имам чувството, че голяма част от моите сънародници не са наследници на европейци , а на Tsoun Kai Houi и на пропадналите руски колониалисти, които колонизираха половин Азия и пак живеят по-бедно от вас
  • #15
    18 rate up comment 9 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 месец )
    Аз ще дам моята гледна точка - в Китай гледат дългосрочно с Хоризонт минимум 10 години. Всеки шеф на европейска фирма, се взира единствено и само в ГОДИШНАТА си премия и въобще не го интересува Какво ще се случва след 2-3-5 години когато вече няма да е на поста. Системата тук е сбъркана. Бъдещето принадлежи на тези, КОИТО МИСЛЯТ И ПЛАНИРАТ ЗА БЪДЕЩЕТО. Днешните решения ще дадат плод след минимум 5-10 години. Тоест коренът на днешните проблеми трябва да се търси в решението от 2015 НАЗАД.
  • #14
    5 rate up comment 12 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 месец )
    До 13. Ще ми обясниш ли тогава, каква е причината в Китай, където няма зелена сделка, почти 50% от продадените автомобили миналата година да се зареждат от контакт? Каква е причината в Китай въпреки че няма зелена сделка, въглеродни емисии за въглищни централи и/или забрани за използване на въглища, през 2024 да бъдат инсталирани повече възобновяеми мощности и батерии, отколкото в целия останал свят А в Европа ПРОИЗВОДИТЕЛИТЕ, да НЕ ЖЕЛАЯТ, въпреки всички глоби, забрани и зелени сделки?
  • #13
    17 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    И този малко се е пообъркал. Авто-индустрията в Европа беше провалена от политиците. Особено силно през последните години, когато на всякакви зеленясали им дадоха власт (но не и акъл). Водени от алчност (прикрита екология) се започнаха забрани, глоби, които имат една единствена цел - ПАРИ. А пък хората стават все по-затъпяващо стадо, което бива лесно манупулиермо чрез медиите...
  • #12
    17 rate up comment 15 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Автомобилната индустрия в Гейропа е провалена по презумция,като единствения изход е закриване и придобиване от китайските компании,както е примера с Волво,МГ,не малка част от Рено,ФВ,*** и още и още. Със санкции срещу Русия и отказ от евтини енерго ресурси и евтини материали няма как да не отивате в пропастта.
  • #11
    16 rate up comment 6 rate down comment
    Лудория ( преди 1 месец )
    Това, че даденa политика иска 0 гр. от ДВГ не значи, че технологията е изчерпана. Означава, че някой има нездрави фантазии. То и аз може да искам електрически автомобил да са по-леки от 1 тон и да наминават 600 км. с едно зареждане. Колко електрическо коли ще го покрият това изискване сега и за далечно бъдеще?! Нито една. Ето, но всяка градска кола ще покрие това без проблем от близките 10 години. И сега какво - електрическата технология е изчерпана?!
  • #10
    24 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    До 8,опорка ама реална,за ден минавам 1400 км с двг,а на ток ша минеш това разстояние за 24 часа. От това което виждам по пътя,електиречските тостери се движат с 90-100 км/чда пестят токя и то за някакви си 250 км,след което 40-50 минути за зарядка висене,а аз без прекъсване минавам над 400-500 км преди да спра за физиологични нужди за 5-6 минути. Електирчески тостер за града и около него,за дълъг път двг или хибрид.