IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Босът на Renault: Автомобилната индустрия в Европа се проваля от 20 години

Пазарите в Испания, Италия и Франция ще живнат, ако се въведе отделна регулация за малките коли, смята Де Мео

Нека не говорим за 2035 година, защото може дори да не стигнем до там. Няма никакъв сарказъм в думите на Лука Де Мео, бос на Renault. Той беше гост чрез видео връзка от Париж на събитието „Иновирайте, за да се върнете към растеж“, проведено в Бергамо, Италия.
 
 
Лука де Мео, Renault, Женева 2024


Рисковете, пред които е изправена автомобилната индустрия в Европа,  се приемат като много сериозни от изпълнителния директор на групата Renault. Очаква се председателят на ЕК -  Урсула фон дер Лайен, да обяви на 5 март нови правила, които ще отменят продажбата на само електрически автомобили от 1 януари 2035-а. Промяна, която според Лука Де Мео със сигурност не е достатъчна. 
 
"Големият проблем са глобите“, повтори италианският мениджър, като се позовава на текущата наредба, която изисква всички производители на автомобили да предлагат на пазара модели, които консумират по-малко гориво, измервайки резултата в по-ниски емисии на CO2 . Новото ограничение съответства на приблизително 95 грама CO2 на километър. В противен случай се предвижда глоба от 95 евро за всеки грам отгоре, умножено по общото количество продадени автомобили през годината. Според финансови анализатори от Barclays Bank производителите на автомобили рискуват да платят общо над 10 милиарда евро глоби само за 2025 година.

 

употребявани коли, втора ръка


"В Европа за 20 години средната възраст на автомобилния парк е нараснала от 7,5 на 12 години “, припомня Де Мео. „Освен факта, че подобрихме производителността, масата въглероден диоксид, който отива в атмосферата, се дължи на по-старите коли. Трябва да бъдем прагматични и да насърчаваме обновяването им, но хората нямат пари. Така че трябва да им дадем по-голяма покупателна способност. Един среден работник преди 100 години може да си купи Ford T, днес няма пари и за Dacia, това е истината“, казва босът на групата, която произвежда и румънския хит.

"Германците са произвели по-сложни и по-тежки автомобили през годините с опустошително въздействие в страни, където хората купуват малки коли“, даде пример той. Последните обаче страдат, защото регулацията не ги прави печеливши. Към това трябва да добавим системи за безопасност от 400 евро на кола. Ако ги поставите на Twingo, това са много пари. Но не и за голям седан.

"Имаме 8 от тези разпоредби през следващите няколко години. Отдавна казвам, че трябва да се въведат различни регулации за малките коли, както правят в Япония. Нещо подобно би рестартирало Италия, Франция и Испания". 
 

Renault Twingo


Крайната оценка за Лука де Мео е твърде ясна: "Нека оставим креативността на инженерите да намерят решения. Врагът не е една или друга технология, а CO2 и замърсяващите продукти. Европейското регулиране се провали през последните 20 години и сега те искат да намерят сребърния куршум, за да решат всичко с електричество.

На инженерите трябва да се даде свобода на действие, защото е малко вероятно регулаторът да знае по-добре от инженера кое е най-доброто решение за намаляване на емисиите. Независими институти казват, че в 70% от случаите електрическата кола има по-слабо въздействие върху въздуха, но не решава всички проблеми. Добра е в градския трафик, но не и на дълъг път".
  

0 от 500
  • #9
    12 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    До 5 в Китай икономиката работи на пълни обороти и бълва от заводите доста повече СО2 от автомобилите,а електрическите им са на високо ниво недостижимо за западно еврогейците,свикнали само да грабят.Нещата със замърсяването няма да се оправят само с електрически глокници,а с изцяло екологична промишленост,на газ и АЕЦ,а не на въглища да е основната индустрия понеже газа е скъп.
  • #8
    7 rate up comment 11 rate down comment
    до 7 ( преди 1 месец )
    Хубава опорка, но невярна, както всички опорки.
  • #7
    14 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    До 4,и малък пробег в реални условия,250 км не е достатъчно и после да зареждаш 40-50 минути и да висиш като прани *** на дувар.
  • #6
    15 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    До 3 премахването на спирачките ще е особено ценно,ша спираш с копита.Баси и тъпата логика.Дори за 10 години да се премине от автмобили на каруци с коне въглеродния отпечатък ще е минимален върху природата,защото трябва да се спре производството като цяло да се затворят заводи и никъде нищо да не работи.Сети се как 2020г. с началото на корона вируса във Венеция водата в каналите стана бистра и прозрачна,че се появиха и делфини,но индустрията се срина.Това е решение,а не електрически таралясници.
  • #5
    8 rate up comment 24 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Една от причините европейската индустрия да изостане толкова не са регулациите, а недостатъчно строгите и последователни регулации. Именно те научиха производителите, че могат да се скатават - ЕС все ще им направи компромис в последния момент. В Китай с желязна ръка и ясна стратегия нещата се случват. Тук 5 години не могат да се разберат за зелената сделка, основано заради властващата дезинформация, щедро идваща от Московия.
  • #4
    7 rate up comment 15 rate down comment
    до 2 ( преди 1 месец )
    Засега имат само 2 недостатъка: тегло и цена. Теглото е напълно решим проблем - все още сме далеч от теоретично максималната енергийна плътност на литиево-йонните батерии, а дори и в момента се произвеждат такива с двойно по-висока плътност от масово наличната в колите. Цената също плавно пълзи надолу и също е решим проблем, основно чрез постигане не по-висока енергийна плътност със същото количество литий.
  • #3
    9 rate up comment 24 rate down comment
    до 2 ( преди 1 месец )
    Точно това показва, че ДВГ е достигнал ограниченията си и е време да го изоставим. Дори, според мен, ги достигна доста отдавна. Виж какво постигнаха електромобилите ОЩЕ С ПЪРВОТО си поколение: По-малко СО2 още на 5тата година от живота на колата; по-ниски разходи за поддръжка и експолоатация; по-висока безопасност; отпадане на нуждата от замърсяващи консумативи като масла и спирачки; по-тиха градска среда; много по-дълъг експлоатационен живот; способност да балансират електическата система.
  • #2
    22 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Май ЕК са на път да направят епохално откритие - "кейкар"-а! Иначе е ирония как двигателите са все по-чисти и икономични, обаче се слагат във все по-големи и тежки автомобили, в резултат, на което, количеството изгорени горива не само, че не намалява, а дори се увеличава в последните десетилетия.
  • #1
    19 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Решението на ЕК е въвеждането на още правила и регулации, бюрокрация до откат