IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Москвич-2140: Непознатата история на най-масовата руска кола у нас

Произвеждаше се и в Ловеч, най-търсената версия бе "селската", шеф на ВАЗ му попречи да стане модерна кола

Като изключим по-възрастните поколения, повечето българи си представят именно тази кола, когато стане дума за "Москвич". Тя бе основното превозно средство в България в края на 70-те и през 80-те - малко по-евтина от ВАЗ, а и с доста по-кратко време за чакане в "Мототехника".
  
     
Москвич 2140, Moskvitch 2140
  
       
Принос за това имаше и производството от готови комплекти в ловешкия завод "Балкан", което в силните години достигаше 20,000 автомобила. Това го правеше и най-масовата кола у нас в онези години.

А сега легендарният Москвич 2140 навършва половин век - хубав повод да си припомним и историята на тази кола, и причините тя да не се окаже толкова добра, колкото им се искаше на създателите й.
  
        
20 любопитни факта за Москвич-2140 (ГАЛЕРИЯ):


  
    

 

0 от 500
  • #32
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Бате Иво ( преди 3 седмици )
    Като предните спирачки в съвременните автомобили рядко има Може би в по спортнитеЧетрибутален апарат при това двукръгов Фиксиран Не като днешните *** Еднобутален плаващ
  • #31
    0 rate up comment 0 rate down comment
    ТиТ ( преди 3 седмици )
    Курсовете
  • #30
    0 rate up comment 0 rate down comment
    ТиТ ( преди 3 седмици )
    На такава карах глоксовете ,ех 1982г
  • #29
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Русенец ( преди 3 седмици )
    В Ловеч коли не могат да СГЛОБЯВАТ! Рено 8 и рено 10 румънците продължиха да правят! В Ловеч глок да хванат, изсъхва!
  • #28
    8 rate up comment 5 rate down comment
    Moni ( преди 1 месец )
    Няма друг автомобил с който от място да тръгнеш на 4-та скорост и да достигнеш до 160 км/ч! Първият и най-любим! Сменил съм около 50-ет! Т
  • #27
    6 rate up comment 11 rate down comment
    До 23 ( преди 1 месец )
    Не казваш като си го продал, колко литра масло е горял на 100 км? И аз съм имал руски коли и то не една. Едната от тях беше нова от магазина. Руски двигател , който да не е бил такси и да изкара до 260 000 км с една смяна на гарнитура- това е нещо нечувано и невиждано. То винаги можеш да караш и до 300 000 даже, въпроса е , колко литра масло е горял и въобще ставал ли е за нещо, освен за вторични суровини.
  • #26
    5 rate up comment 4 rate down comment
    Елия ( преди 1 месец )
    Аз наследих такава от баща ми. Скъсаш ремък,сваляш чорапогащника и продължаваш. След 7 години,верно,че почти не беше карана,на 35000 км,като я обявихме за продажба пред гаража имаше опашка,мераклии наддаваха за нея,помня,че я продадохме за 4800 лв. Почти на цената на нова такава.
  • #25
    7 rate up comment 7 rate down comment
    Ганьо ( преди 1 месец )
    Заради Москвич нямаме булгаррено.*** *** от алчност се затриват сами.
  • #24
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Някой си ( преди 1 месец )
    Дефорсиран! Това имах в предвид!-:)
  • #23
    19 rate up comment 6 rate down comment
    Някой си ( преди 1 месец )
    Карах 18 г деформиран Москвич 2140. И го продадох на 259 хиляди км само със сменена гарнитура на главата.Съединителя го смених за 1 път на 108 хиляди километра.Никога не съм въртял гуми! За това. И на пътя Не ме е оставял Нито веднъж! До ти машини бяха!-:)