Като изключим по-възрастните поколения, повечето българи си представят именно тази кола, когато стане дума за "Москвич". Тя бе основното превозно средство в България в края на 70-те и през 80-те - малко по-евтина от ВАЗ, а и с доста по-кратко време за чакане в "Мототехника".
Принос за това имаше и производството от готови комплекти в ловешкия завод "Балкан", което в силните години достигаше 20,000 автомобила. Това го правеше и най-масовата кола у нас в онези години.
А сега легендарният Москвич 2140 навършва половин век - хубав повод да си припомним и историята на тази кола, и причините тя да не се окаже толкова добра, колкото им се искаше на създателите й.
20 любопитни факта за Москвич-2140 (ГАЛЕРИЯ):
Новият Москвич 2140 бе показан за пръв път пред публика на юбилейната експозиция във ВДНХ в Москва през 1974 - въпреки че реалното производство започна чак година по-късно. Новата кола предизвика повече интерес дори от другата премиера на изложението - ВАЗ-21011. Може би защото 21011 бе просто версия на 2101 с по-голям двигател, докато "москвичът" изглеждаше като изцяло нов модел. Но само изглеждаше...
НА СНИМКАТА: Първият демонстрационен Москвич-2140, показан на всесъюзното изложение във ВДНХ в Москва